Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Banracingbilar S: Gatregad Räserbil Porsche 931 (924 TURBO) | 3 besök senaste veckan (8157 totalt) |
Gatregistrerad dock inte besiktigad i år.
Den passar bl.a. i Roadsport, Modsport, Porscheklubbens serie, Historic (tror jag), SSK Classic (tror jag) biltypen är klassad i SLC. Exteriört Framifrån och bak: Glasfiberkofångare utan hål för dimljus/blinkers Plåten mellan ljusen är av glasfiber, framljusen är insänkta i fronten. Glasfiberhuven är ganska ojämn. Plastgubben sa att jag fick välja mellan rak och lätt. I huven finns två luftutsläpp som är placerade där efter att ha kollat lite vindtunneldata. Backspeglana är nån sorts droppformade historer i glasfiber. Targataket är av kolfiber Båda dörrarna är lättade och har plastrutor Vänsterdörren har blivit intryckt och sedan uttryckt (har lite röd Caterhamfärg på sig) Högerdörren har blivit intryckt och sedan uttryckt (har lite röd Lotus Elisefärg på sig) Vänster bakskärm är ganska repig (trösen) Höger bakskärm har en liten buckla (med lite röd Alfa Romeofärg) Bakrutan är av plast Bakvinge liknande Porsche 968CS men här fick jag åter igen välja mellan snygg eller lätt. Bakkofångaren är gjord av Kevlar/kolfiber twillväv. Den är dock sprucken (med lite orange MGB-GT färgpigment kvar) Mekanik Frambromsarna är original Hårdare bussningar i bärarmarna Jättekort styrväxel (med en del geometritrix) Upside-down Öhlinare fram, justerbara i kompression och retur. Motorn är original men givetvis balanserad på alla möjliga sätt och har gått ca 800mil. Luftmängdmätaren är vriden 90grader för att klara G-krafterna Tändsystem MSD 6 BTM (Boost Timing Retard) Man kan fullgasväxla (dock med koppling). Pytteliten generator Fetare avgassystem Helbur 6p Bälte Plastrutor (inte vindrutan) Shiftlight (lättare än varvräknare) Bilstein bakdämpare (med egen setup) omgjord (för att bli lättare) bakvagn Justerbar bromsreducering till bakbromsarna 20liters tank Bilen väger ca 900kg Prestanda: Knutstorp 69s (före utgången på rakan ändrades) Kullen (gamla asfalten) ca 60s På regn är bilen riktigt civiliserad (det brukar bli pole) Bilen har gått ca 1400mil sedan den byggdes och är väldigt snäll mot däcken. Jag brukar kunna köra 2 säsonger på en uppsättning 205 Yoko (man får in 245-45-16). Skivor- och belägg byter jag varje vinter. Chassit är rakt och har aldrig varit krokigt (aldrig riktad) Jag hade bilen till salu 2003 men ångrade mig när jag efter en provtur insåg hur otroligt rolig den är att köra. Istället körde jag fyra race i PCSR under 2004. Det blev 3 förstaplatser och en andraplacering. Efter det har husbygge, firma och barn gjort att jag inte riktigt har haft tid att rejsa. Tävlingsresultat, besiktningsprotokoll, vagnbok mm finns. http://www.utzon.se/gamla/My931/My93 Byggkostnaden har varit långt över 150.000kr. 40-70000kr beroende på utrustning Kan även tänka mig att sälja utan motor. 0705-146055 |
|
|
|
|
|
_________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
Uppdatering 111016
Jag säljer bilen för 49000kr och bilen utan motor för 39000kr (det är väl ungefär vad stötdämparna har kostat) |
SÄLJES Banracingbilar S: Gatregad Räserbil Porsche 931 (924 TURBO) | 3 besök senaste veckan (8157 totalt) |