Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2823 besök totalt |
G&M suspension
Hej Har något testat eller vet mer om kitten från G&M Suspension? Detta står på deras hemsida; The G&M complete suspension kits are well balanced kits and combines G&M sport springs with G&M sport shock absorbers to satisfy the higher demands of our users. The modern and high quality components inside the G&M shock absorbers provide a long life and high performance. The gas-filled mono tube and hydraulic twin tube shock absorber ensures a shock absorber characteristic matching the exact car set up. Produced in the EU (!) and by continuously development and testing at our G&M facilities, we guarantee that the G&M complete suspension kit is one of the best and safest sport kits on the market. In some cases, even fine tuning of the chassis height on the rear axle is possible through groove adjustable spring plates mounted on the rear shock absorber. The G&M complete suspension kit will not only offer you satisfactory spring tension but also a good amount of springtravel and an increase of body roll. Sista stycket känns inte riktigt rätt, Increase of body roll????... Tryckfel eller? Priserna är lockande. _________________ Johannes K |
Ser ut som det normala fikonspråket man hittar hos de flesta tillverkare som inte har något särskillt att komma med. Känsliga människor som Fuling och c.o. lär väl skrika rätt ut över prylarna, och det är säkert inga Öhlinare vi snackar om. Men i jämförelse med en 20000 mil gammal orginaluppsättning lär det väl bli bättre.
Jag åker själv med en sniksats på min 540, och det håller i förvånansvärt bra. Samtigt önskar jag ju ibland lite mer förfining i dämparna, och jag är väl medveten om att den inte kommer hålla bilens livstid ut. om det kommer funka för dig vet du bäst själv. Har du höga krav eller inte? Har du, om du sparar ett par månader till, råd med t.ex AVo eller ett snikset Koni? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Jag åker med dem på min E30 325:a... Funkar okej för det priset (Jag handlade ett paket som sänker 60mm runt om för under 2000:- men de var billigare då). Känns lite gunghäst på vanlig väg och är riktigt hårda men på bana funkar de bättre än orginalprylarna som gått 20 000mil+
![]() Kan nämna att den 325:an går under namnet biltemaracern. Alla sniklösningar som finns återfinner man på den bilen. Den bilen är snuskigt kul för 15 000:- Är det en mer seriös bil du ska sätta paketet på så kolla Koni eller AVo, visst de kostar det dubbla men de är mer än dubbelt så bra också... _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
P.P.
Vad tror du om mig igentligen ![]() ![]() El Toro: Du kan ju alltid fråga efter fjäderkonsten på fram och bakfjädarna. och sen dämparkurvor fram och bak. Med denna dessa data + div bildata går ett att avgöra om det är använbart eller om man skall pilka torsk med junket. Feltema är det ingen fel på bara man vet vad man köper. Man har större sannolikhet att sy ihopp ett vättigare fjäder kit, allså man plockar fjädrar med en lågom fjäderkonstant, från biltema än att chacka en äckelsats. Men för att fixa ett Feltema chassi(fjädrar) så fordars det en del konskap, men det finns här. ps Väghålling mäts INTE i mm sänking, är det det man är ute efter sänking så är vinkelkapen och std fjädrna apsulut BILIGASE lösingen. Kommer se ski.. fränt ut framför korvmojen ![]() (läses med försiktigt och en STOR nypa eroni) _________________ Johan Sjölinder |
Jag kan försvara mig från fuling med att säga att det inte var sänkningen jag var ute efter
![]() ![]() Inget fel på biltema bara man köper rätt prylar samt att man inte har allt för höga förväntningar... Funkar bra på budgeträsern men inget som hamnar på finräsern ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2823 besök totalt |