Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Storlek overall. (italienska storlekar)
1 besök senaste veckan (1447 totalt)
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Tja. Jag har ingen möjlighet att prova overall i Linköping (vad jag vet) så jag tänkte chansa.

Jag är 190 och väger väl 90-95 eller nåt. Har testat en 56 1-lagers GA, den funkar men kanske är aningens liten. Sen testade jag en 64 Momo 3-lagers, den passade rätt bra tror jag. Men den har italiensk storlek har jag fått höra. Nån som vet vad det motsvarar?

Tänkte sikta på en 58:a. Kan det vara lagom för mig tro?

Tyresö
Här sen Apr 2004

Hej,

I våra standardstorlekar har du i så fall storlek 5. Annars är det vanligast med måttbeställda overaller hos oss. På vår hemsida finns detaljerade instruktioner för hur man mäter. www.stand21.se

Vänliga hälsningar
Ulli
Stand 21 Scandinavia

Fixhult
Här sen Apr 2004

Jag har ungefär samma mått och drar stl 54 i svensk garageoverall. Min OMP stl 58 är ungefär samma.

Det mått som kan vara värt att kolla är kroppsomkretsen i höjdled (dvs runt axel-grenen). Det går ju alltid att leva med nån cm korta/långa armar ben, men om det stramar under armarna eller axlarna så är det mindre bekvämt. Jag har bara 34" ben så min kropp har det lite tajt i en italiensk 58a, inte så det stör men en 60a hade nog varit bättre.

Sen är det ju bara bra med extra luft i overallen, men den ska ju inte vara så lös att den fastnar i allt när det är bråttom ut.

Allmänt banåkaforum
1 besök senaste veckan (1447 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande