Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Porsche 991 GT3 - First drive / Chris Harris | 1, 2 >> 8471 besök totalt |
Chris Harris är grym! Gillar speciellt hans filosoferande kring bilar och körning. Inte bara fakta och breställ...
_________________ Fredrik Pousard Se7en MNR R1 2012 - SÅLD SVKG 369 Locost Sweden 197 http://www.youtube.com/channel/UCGX4w6Luh1A4tRKNuOBDWcg/videos?view=0&flow=grid |
||||
Hade varit fint med vanlig 6 växlad manuell istället för PDK. Hade sparat ungefär 40kg i vikt enligt http://www.pistonheads.com/news/defa
Sjukt att styrkänslan är så mycket bättre i GT3 trots att den har samma styrväxel som den vanliga. Det gör ju dåliga elektriska styrväxlar än mindre acceptabla. Kommer säkert manuell till nån GT3 RS variant iofs. Kan nog ändå vara smart att diffrentiera vanliga GT3 mot t.ex. GT3 RS med hjälp av växellådan. De kommer nog att sälja fler GT3 och fler GT3 RS på detta sätt. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Chris Harris gör alltid bra tester!
911 har alltid varit en drömbil, men det här var något i hästväg. Fantastiskt ljud! Vilket habegär! Ge mig en! NU! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Det bör det ju finnas om det ska var en trackday special i Europa nuförtiden. |
||||
Kan bara hålla med! _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Men de kostar väl "bara" typ 1.350.000. Känner en som beställt en redan. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Bra att budgetera lite extra. Ska ju ha råd att köra osså _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
I helvete heller att jag skulle vilja sitta och gräva mellan stolarna om jag kunde köpa en bil av denna kalibern. Tycker definitivt pdk-lådan är rätt väg att gå.
Har dock lite svårt med utseendet bakifrån på vanliga 991:an, men ser fram emot att se GT3:an på riktigt. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
+1 -------------- Angående bilen sedan så är jag lite kluven. Den är säkert fantastisk, men allt handlar ju inte om att åka fortare enligt klockan, iaf inte för mig. Det handlar om att bli bättre som förare, iaf för mig. En sådan här bil kommer ju mer än någon annan Påsse de senaste åren ännu mer kunna göra hero out of zero. Och då har ju inte 996:an, 997:an i oilka utföranden varit dåliga i det avseendet. Jag har varit med om folk med 997 GT3 som inte kan skilja på att varvtalsmatcha och dubbeltrampa men ändå "åkt" sub 8. Sedan, känslan då man kör själv? Går inte den förlorad? Med PDK-låda, bakhjulsstyrning och elektrisk styrning... Kanske skall man då istället sitta hemma framför datorn och köra istället? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Man mäter inte hur kul man har med klocka. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ju långsammare man kör desto längre tid får man ju ha roligt. Dock är både Chris och nya GT3:an fantastisk. Vill se en live nu! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
GT3 är ju en känsloprodukt som bygger varumärke etc. Är man intresserad av prestanda så är det väl GTserierna där RS/RSR får mäta sig med andra under konstgjorda (kreativt utjämnande) betingelser som är måttstocken. |
||||
Ball bil, ännu större habegär än de gamla. Nu börjar ju även Porsche hänga med, kanske de slutar med motorn bak med.
Till er bakåtsträvare så är väl eg. Hästen ultimat? Långt innan tekniken kom fram, det vore väl nått på ringen om man är ute efter känslan. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n |
||||
Värst vad en del var negativa här då. För det första så säger Chris att känslan i ratten är helt fantastisk i videon så det är väl inget att hänga upp sig på. För det andra så undrar jag hur kul era bilar är att köra om ni tycker att spakvispandet är den största upplevelsen med att köra bil
De Gripenpiloter jag har pratat med tycker för övrigt att det är en helt fantastisk flygmaskin att "köra" _________________ Martin Öberg |
||||
På de flesta bilar jag kört har "spakvispandet" varit kopplat till hanteringen av en pedal ute till vänster i fotbrunnen. Beroende på hur man hanterar den pedalen, kombinerat med pedalen i andra änden av brunnen så påverkas sättet för hur bilen beter sig.
Något av det värsta jag vet med bilar är när de filtrerar bort mina små justeringar av de olika reglagen och låter elektroniken räkna fram någon slags lämpligt värde utifrån det Walter Röhrl hade velat göra i samma trafiksituation. Mina nuvarande bilar kostar inte flera årslöner att köpa så dem ställer jag inte så höga krav på. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jo visst, men spakkänslan tillför inte direkt något till upplevelsen. Mer effektivt, men inte nödvändigtvis roligare är väl sammanfattningen. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Allmänt banåkaforum Porsche 991 GT3 - First drive / Chris Harris | 1, 2 >> 8471 besök totalt |