Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (13000 totalt) |
Deltagare BMW Cup 2007
Meningen med detta inlägg (så inte Måns undrar) är bara att kolla lite hur motståndet ser ut i år, så skriv gärna en rad om ni kommer till start, vad ni gjort (eller borde gjort) o.s.v. Helt nya kan ju fylla på med lite personlig info. Inte bara STD utan även de andra mindre körskickliga klasserna Mod & Spec. VIKTIGT Till alla som kommer till start för första gången i BMW Cup klass Std så har vi en regel att man alltid de första 5 åren skall visa STOR respekt mot de som kört länge ![]() Då var säsongen igång igen, i helgen så började den gamle E21:an att kolla så att alla packningar inte torkat ihop under tiden i ide, det ryckte och slet i bultar & hjulupphängnningar, knackade, rosslade men hostade igång det gjorde hon till min ![]() ![]() Så det ser ut som om vi kommer till start även 2007, planen är att fixa lite smått med bilen det största blir att få gjort en Corner Weight hos Samuel på Millway, vilket skall göra ca 2sek/varv har jag hört ![]() ![]() /P-o Mattsson _________________ Per-ola Mattsson |
||||
![]() Jag tänkte våga mig på en start och även köra hela säsongen om bilen håller ihop. Känner redan pressen på att prestera lika bra som förra föraren gjorde med samma bil och skriver redan nu ner alla mina bästa bortförklaringar så jag har de samlade, precis som Maos lilla röda.. ![]() Bilen har precis som Per-olas vita best fått en genomgång och div packningar, oljor, skruvar och annat är nytt & bytt. Cornerweight och mappning är inplanerat och kommer ske snart! Eftersom jag inte kommer till start för första gången så kommer jag göra vad jag kan för att lämna så många E21:or bakom mig ![]() Längtar till 5 Maj! Modifierade & Specialare, akta er för STD-ligan även i år! -Kör vi inte om er så piskar vi er i dragkamp ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re: Deltagare BMW Cup 2007
P-o behöver all hjälp han kan få. Nykomlingar får gärna hjälpa till att putta E21:an i mål ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Nej Nej Nej olof!
Du läser reglerna som F_n & Hobbe läser bibeln. Läs reglerna noga ![]() ![]() Det ser ut som om Tävlingsledarn får ett hålla ordentlig koll på uppstickarna i år ![]() _________________ Per-ola Mattsson |
||||
Eftersom du inte visste om "reglen" så kör vi på att "en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket" Bara det inte upprepas!!!!!!
På go-carten så körde jag inte för fullt, på uppmaning av Hobbe & Cuprepresentanterna att ta det lungt för att inte så att säga skräma ![]() Ödmjuka hälsningar Per-ola Mattsson _________________ Per-ola Mattsson |
||||
Hm...hade jag kommit sist på go-carten hade jag känt mig mycket lungnare
![]() ![]() ![]() Mvh/o _________________ olof Johansson |
||||
En skånsk fågel modell större kvittrade om att teamchefen för ett välkänt ekipage från Göteborg hade utlovat en överlägsen totalseger i en av klasserna denna säsong.
Givetvis efter en större konsumption av öl. Spännande ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Jodå ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Du måste hört fel. Min teamchef brukar säga: "Ta det lugnt, vi måste ha bilen för att ta oss hem." Det är vad man vill höra när man precis ska ut och tävla... ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
olof
![]() Du har gjort dig skyldig till ett allvarligt regelbrott, men du har också gjort något som ingen annan någonsin gjort före dej ![]() ![]() Det blir inget straff den här gången eftersom en gång är ingen gång 2ggr är en gång för mycket. Skall du till A-torp på nästa kvälls träning??? Den 19 maj är det tävlingar på Knutan i DM/KM kolla på Hyllinges hemsida för info. Förra året så var vi ca 7-8 cup bilar som körde. Är det några som är intresserade??? Får jag ihop bilen så är det nog inte omöjligt att jag åker ner. _________________ Per-ola Mattsson |
||||
Re:
Det hoppas jag att du gör. "after race" i Löddeköpinge till cupbilar som deltager utlovas! ![]() Grillning & stora groggar, obligatorisk övernattning... ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Synd att det är så långt ner bara.. skulle kunna vara skoj ![]() _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Jag kan tyvärr inte komma till knutstorp! Jag kommer att försöka sätta nytt rekord på mantorp med en fyrhjuling den helgen
![]() _________________ olof Johansson |
||||
Re:
Inte köra så hårt så bogseröglorna brister bara, det var ett par som gick sönder på Knutstorp i helgen... Bitr.TL Stefan _________________ Stefan Örtengren |
||||
Nya delar anländer på fredag
![]() ![]() ![]() ![]() Efter träningen den 24/5 så kommer här i forumet förhoppningsvis det sista avsnittet i dokusåpan "koppling söker fäste(mö)" _________________ Per-ola Mattsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (13000 totalt) |