Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Deltagare BMW Cup 2007
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (13000 totalt)
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Deltagare BMW Cup 2007

Meningen med detta inlägg (så inte Måns undrar) är bara att kolla lite hur motståndet ser ut i år, så skriv gärna en rad om ni kommer till start, vad ni gjort (eller borde gjort) o.s.v. Helt nya kan ju fylla på med lite personlig info.
Inte bara STD utan även de andra mindre körskickliga klasserna Mod & Spec.
VIKTIGT
Till alla som kommer till start för första gången i BMW Cup klass Std så har vi en regel att man alltid de första 5 åren skall visa STOR respekt mot de som kört länge och alldrig köra om eller stressa honom till misstag.

Då var säsongen igång igen, i helgen så började den gamle E21:an att kolla så att alla packningar inte torkat ihop under tiden i ide, det ryckte och slet i bultar & hjulupphängnningar, knackade, rosslade men hostade igång det gjorde hon till min och grannarnas

Så det ser ut som om vi kommer till start även 2007, planen är att fixa lite smått med bilen det största blir att få gjort en Corner Weight hos Samuel på Millway, vilket skall göra ca 2sek/varv har jag hört Så till detta året så kan jag nog ta väck turbon

/P-o Mattsson

Här sen Apr 2005

Jag tänkte våga mig på en start och även köra hela säsongen om bilen håller ihop. Känner redan pressen på att prestera lika bra som förra föraren gjorde med samma bil och skriver redan nu ner alla mina bästa bortförklaringar så jag har de samlade, precis som Maos lilla röda..

Bilen har precis som Per-olas vita best fått en genomgång och div packningar, oljor, skruvar och annat är nytt & bytt. Cornerweight och mappning är inplanerat och kommer ske snart!

Eftersom jag inte kommer till start för första gången så kommer jag göra vad jag kan för att lämna så många E21:or bakom mig

Längtar till 5 Maj!

Modifierade & Specialare, akta er för STD-ligan även i år! -Kör vi inte om er så piskar vi er i dragkamp

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re: Deltagare BMW Cup 2007

Per-ola Mattsson skrev:

VIKTIGT
Till alla som kommer till start för första gången i BMW Cup klass Std så har vi en regel att man alltid de första 5 åren skall visa STOR respekt mot de som kört länge och alldrig köra om eller stressa honom till misstag.

P-o behöver all hjälp han kan få.
Nykomlingar får gärna hjälpa till att putta E21:an i mål

Jönköping
Här sen Sep 2005

OK..om jag inte får köra om er får jag väl se till att bromsa om er

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Nej Nej Nej olof!
Du läser reglerna som F_n & Hobbe läser bibeln. Läs reglerna noga , ingen omkörning av de varken köra om eller bromsa om (om du inte bromsar så sent så att du hamnar i grusfållan).

Det ser ut som om Tävlingsledarn får ett hålla ordentlig koll på uppstickarna i år .

Jönköping
Här sen Sep 2005

Jag tänkte att eftersom jag redan brutit mot den regel ( jag blev ju 2a på go-cart racet ) så får jag fortsätta i den banan . Men jag känner stor RESPEKT för alla rutinerade rävar

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Eftersom du inte visste om "reglen" så kör vi på att "en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket" Bara det inte upprepas!!!!!!

På go-carten så körde jag inte för fullt, på uppmaning av Hobbe & Cuprepresentanterna att ta det lungt för att inte så att säga skräma iväg er nybörjare.....

Ödmjuka hälsningar
Per-ola Mattsson

Jönköping
Här sen Sep 2005

Hm...hade jag kommit sist på go-carten hade jag känt mig mycket lungnare . Men mitt mål är att ta min E30 till målet, hoppas jag inte kommer sist bara . Men hamnar jag i det läget att jag måste putta på en E21 för att komma imål, så kommer jag skicka skea o köra om

Mvh/o

Stockholm
Här sen Jul 2004

En skånsk fågel modell större kvittrade om att teamchefen för ett välkänt ekipage från Göteborg hade utlovat en överlägsen totalseger i en av klasserna denna säsong.
Givetvis efter en större konsumption av öl.

Spännande

Göteborg
Här sen Mar 2003

NS: 38 varv
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Samson skrev:

Det var jag som sa det, jag är ju chefen, det kommer du väl ihåg?

BMW 330i -05
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Hobbe skrev:
En skånsk fågel modell större kvittrade om att teamchefen för ett välkänt ekipage från Göteborg hade utlovat en överlägsen totalseger i en av klasserna denna säsong.

Spännande

Jodå Jag var närvarande när Samson & hans teamchef (inte MaZ) lovade massor med poäng under 2007... Mr Staropramen fanns med i bilden så jag kan ha missuppfattat...!

Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

Putrix skrev:
Hobbe skrev:

Spännande

Jodå Jag var närvarande när Samson & hans teamchef (inte MaZ) lovade massor med poäng under 2007... Mr Staropramen fanns med i bilden så jag kan ha missuppfattat...!

Du måste hört fel. Min teamchef brukar säga: "Ta det lugnt, vi måste ha bilen för att ta oss hem." Det är vad man vill höra när man precis ska ut och tävla...

NS: 38 varv
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Jag bröt mot regeln Per-ola:) jag bromsade om en E21 innan Mjölbykurvan. Vad är straffet

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
olof
Du har gjort dig skyldig till ett allvarligt regelbrott, men du har också gjort något som ingen annan någonsin gjort före dej , har man Per Stacke som medbrottsling så borde bromsarna vara i toppskick

Det blir inget straff den här gången eftersom en gång är ingen gång 2ggr är en gång för mycket.
Skall du till A-torp på nästa kvälls träning???

Den 19 maj är det tävlingar på Knutan i DM/KM kolla på Hyllinges hemsida för info. Förra året så var vi ca 7-8 cup bilar som körde.
Är det några som är intresserade???
Får jag ihop bilen så är det nog inte omöjligt att jag åker ner.

Här sen Apr 2005

Re:

Per-ola Mattsson skrev:
Den 19 maj är det tävlingar på Knutan i DM/KM kolla på Hyllinges hemsida för info. Förra året så var vi ca 7-8 cup bilar som körde.

Det hoppas jag att du gör. "after race" i Löddeköpinge till cupbilar som deltager utlovas!
Grillning & stora groggar, obligatorisk övernattning...

Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Putrix skrev:
Per-ola Mattsson skrev:

Det hoppas jag att du gör. "after race" i Löddeköpinge till cupbilar som deltager utlovas!
Grillning & stora groggar, obligatorisk övernattning...

Synd att det är så långt ner bara.. skulle kunna vara skoj

Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005

Jag kan tyvärr inte komma till knutstorp! Jag kommer att försöka sätta nytt rekord på mantorp med en fyrhjuling den helgen med en stcc-bil med bogserlina bakom... Jag har inte bestämt mig om jag ska till Anderstorp ännu.

Vikingstad (Lkpg)
Här sen Jun 2005

Re:

olof Johansson skrev:
Jag kan tyvärr inte komma till knutstorp! Jag kommer att försöka sätta nytt rekord på mantorp med en fyrhjuling den helgen med en stcc-bil med bogserlina bakom... Jag har inte bestämt mig om jag ska till Anderstorp ännu.

Inte köra så hårt så bogseröglorna brister bara, det var ett par som gick sönder på Knutstorp i helgen...

Bitr.TL Stefan

Jönköping
Här sen Sep 2005

Hur går det med kopplinsbytet Per-ola . Kommer du till Gelleråsen?

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Nya delar anländer på fredag , Laila på fredag kväll medans jag förbereder mig inför träningskvällen på A-torp torsdagen den 24/5 med

Efter träningen den 24/5 så kommer här i forumet förhoppningsvis det sista avsnittet i dokusåpan "koppling söker fäste(mö)"

Deltagare BMW Cup 2007
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (13000 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande