Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1848 besök totalt |
Från www.bmcmotorsport.com:
Nu kör vi licenskurs igen BMC Motorsport Club anordnar licenskurs i "Racing, förarlicens C" samt en kombinerad licenskurs för funktionärer på Debutant- och klass C-nivå. Datum: 5 maj 2007 Plats: Kinnekulle Ring, Götene Tid: 08.30 till kvällen (c:a 10 timmar) Kostnader: 850 kronor för förarkursen Funktionärslicenskursen är kostnadsfri för medlemmar i BMC Motorsport Club. Övriga betalar 250 kr. Lunch samt enklare fika ingår Förarlicenskursen kräver att deltagarna har med bil för körproven (max. 2 pers per bil), samt förarutrustning (godkänd hjälm och heltäckande klädsel enligt SBF). Bilen ska vara vanlig godkänd gatbil. Anmälan skickas till: c.folkesson@telia.com men det går också att ringa: Christer Folkesson, 070-662 89 48 Senast fredag den 27 april behöver vi ha din anmälan! När vi fått in din anmälan skickar vi bekräftelse med detaljerad information om betalning, utrustning etc. _________________ -- |
||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
|
||||
Lånar tråden lite och frågar om det är någon som känner till någon licenskurs som går relativt sent på försommaren, sådär i slutet på juni eller så?
Har ju inte bilen klar tills perioden som kommer nu med alla kurserna och vill samtidigt helst inte vänta till hösten då nästa omgång brukar komma. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
Har ingen bruksis ![]() Men är det inte en fördel att faktiskt lära sig köra i den bil man kommer att bruka? _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Men licenskursen "ska" vara fokuserad på det på/runt banan som har med licenskursens innehåll att göra och de principerna är ibland enklare att märka skillnader på i en slö, gungande, tyst bruxis (som ev instruktör kan göra sig förstådd i). Flaggor, linjer, starter, apex, protester, dommarprotokoll, hastigheter, mm mm är desamma oavsett fordon. Men visst kan körställnngen spela roll på hur det upplevs, men inte katastrofalt mycket, licensen är lika mycket värd i alla fall. ![]() Det är ju en utbildning, inte en bandag... (usch, va präktig det låt då ![]() |
||||
Vi har licenskurs fredagen den 27 April med start kl.10.00 på Mantorp Park. Under SLC RaceCamp.
Kostnad 1000 per person inkl körning. anmälan till fredrik@slc.se mer info www.slc.se |
||||
Re:
fredagen 16 juni mantorp park, tillsammans med SLC och vår gatbilskörning tillsammans med motorklubben. |
||||
Re:
Ja med lite flyt så... ska ha tid och åka och ta tag i bilen också.. :/ _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Alfaklubben har gratis licenskurser för medlemmar i samband med vissa banträffar. Dvs, gå med i klubben, anmäl dig till en banträff (Gelleråsen 5/5, osäker om det går en kurs då) och gå kursen + bankörning. Licensen får du givetvis betala som vanligt men det är ju samma på alla kurser.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
15:e Juni se Alfaromeo.org avancerad förarkurs med licens teori på slutet avdagen för de som vill ta licens.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Re:
Har faktiskt funderat på alfaklubben nu har jag ju ingen alfa men snackade med Åke om dispens när vi var på gotland ring sist ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Jag vet en Clio-åkare här som är med. ![]() Club Alfa Romeos licenskurs på Gelleråsen är annars fullbokad sedan länge. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Re:
Har Clio-åkaren ett fågelnamn? ![]() Det gör nog inte så mycket för det finns inte en chans i världen att min bil är besiktigad och klar 5/5... <--- edit insåg att tipset inte var till mig jag har ju bara elakt kapat tråden.. sorry ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Hoppas ingen blir ledsen för trådstöld nu.
![]() om man har en licens, får man då delta på banträffar som arrangeras av icke SBF-anslutna klubbar? Stcs är ju nämligen inte SBF-anslutna och det vore ju lite tråkigt om det ena utesluter det andra. |
||||
Re:
ja, det får du.... även fast SBF eller närstående personer ibland försöker påskina motsatsen. sen kan du be Stcs kontakta mig så kan jag ge dom lite intressant info som dom nog kommer tycka är väldigt bra för deras banträffar. jag finns på tel 0708 800 695 |
||||
Re:
C-licens är gamla namnet på det som numera heter Debutant... Om vi pratar Racinglicens.... Rally har annat system. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1848 besök totalt |