Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3534 besök totalt |
Få hem motor från USA.
Har lite funderingar på att köpa en motor med växellåda, som finns i USA. Hur får man enklast hem den, och vad kan det kosta? Ska köpas av privatperson, inte från företag. Någon som erfarenheter av detta? /Björn ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
|
Det finns ju några svenskar som flyttat till USA och livnär sig på att skicka bilar över atlanten.
Kanske kan du hitta någon sådan i närheten av din motor? Kan dom få med den på flaket på någon pickup så kan du slippa undan lite avgifter. Jag har just fått hem en Cheva pickup från usa å där på flaket låg en uppsättning fälgar med däck. _________________ Stefan thull Leksand |
Skicka ett pm till Butterfly. Han har containers som går från Miami titt som tätt.
Han har hjälpt mig tidigare. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
Nu börjar det ordna upp sig iaf.
Ska bara ringa några samtal till. Vad heter förresten pall och pallkrage på engelska?? /Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
"Skid" sa dom i chicago-området när jag var där.
Fast pall är inte vad det borde vara på andra sidan pölen. Tacka vet jag pallar med fasta mått... ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3534 besök totalt |