Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1274 besök totalt |
2007-05-12 SVKG Sprint 1, Parkbanan
en lite snabb info innan jag sticker till garaget och slåss med coiloverjusteringar (kommer att uppdatera förstainlägget med lite mer info allteftersom). På lördag kommer vi köra enligt Drivers open för första gången (lite svagt justerat reglemente jämfört med det som ligger på SBF). 100:- för medlemmar, 200:- för gäster, minst debutantlicens inom någon gren under SBF (dvs inte bara racing) räcker. 100:- extra om du behöver PR licens (den kommer gälla för hela sprintserien och inte krocka med ev annan PR-licens (Do blir egen gren i vårt fall)). Endast besiktade och trafikförsäkrade gatbilar. Samling på banan 8:30. Glöm inte licensen, heltäckande klädsel, handskar och hjälm (dvs som vanligt). Vädret vet jag inte vad det blir men vatten och blåst brukar vi inte vara förskonade från. Banan kommer att justeras lite vilket gör att tiderna från de tre tidigare åren inte kommer att bli direkt jämförbara, men jag hoppas att alla kommer att känna igen sig (en chikan utökas från 3 till 5 koner, den där flest har snurrat genom åren). Vi kommer inte bara att köra med licens utan vi kommer även ha vår miljöansvariga på plats. En direkt effekt är inga bilar uppställda på gruset, endast på asfalten (som ju är frizon ur miljöpåverkan ![]() vår mobila miljöstation är inte klar än så vi får hjälpas till med skräp och annat (inga baguettpapper i buskarna mao). |
||||
Wohoo!
![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Re:
![]() I vänsterknixen efter den är det många som varit ute på gräset och harvat (Panteror och svansmotorpåssar bla). Det gör ju att hastigheten på snabbaste delen kommer ner lite också. |
||||
Re:
Aha där ser man, där som jag sällan tycker att nån är ute och harvar, mest konorna som brukar flyga. Däremot den första delen har man fått kasta sig undan ibland (har provat själv också ja...). ![]() Men det är nog en bra grej ändå tror jag att få ner farterna lite där. ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Ska ut och segla, annars hade jag nog kommit och kollat i alla fall.
RX-7an är nämligen obesiktad och TVRen har inga bälten än så inga av dem går ju att tävla med just nu (dessutom så är det nog inte så smart att köra in en nybyggd motor genom att köra sprintrace). _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Kommer och testar hur ketchup effekt funkar på en smal och eventuellt blöt bana...
![]() ![]() Tror Porschen kommer kännas stor och klumpig, men kan de köra med diverse jänkare, Amazoner m.m. så ska det väl funka! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Re:
Fast den röda "tegelstenen" ser ju inte ut att vara smidig som en panter, den heller... ![]() Bara det fortsätter att gå brett så är vi andra glada! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1274 besök totalt |