Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2007-05-12 SVKG Sprint 1, Parkbanan
1274 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare

en lite snabb info innan jag sticker till garaget och slåss med coiloverjusteringar (kommer att uppdatera förstainlägget med lite mer info allteftersom).

På lördag kommer vi köra enligt Drivers open för första gången (lite svagt justerat reglemente jämfört med det som ligger på SBF).
100:- för medlemmar, 200:- för gäster, minst debutantlicens inom någon gren under SBF (dvs inte bara racing) räcker.
100:- extra om du behöver PR licens (den kommer gälla för hela sprintserien och inte krocka med ev annan PR-licens (Do blir egen gren i vårt fall)).

Endast besiktade och trafikförsäkrade gatbilar.
Samling på banan 8:30. Glöm inte licensen, heltäckande klädsel, handskar och hjälm (dvs som vanligt).
Vädret vet jag inte vad det blir men vatten och blåst brukar vi inte vara förskonade från.
Banan kommer att justeras lite vilket gör att tiderna från de tre tidigare åren inte kommer att bli direkt jämförbara, men jag hoppas att alla kommer att känna igen sig (en chikan utökas från 3 till 5 koner, den där flest har snurrat genom åren).

Vi kommer inte bara att köra med licens utan vi kommer även ha vår miljöansvariga på plats. En direkt effekt är inga bilar uppställda på gruset, endast på asfalten (som ju är frizon ur miljöpåverkan ).
vår mobila miljöstation är inte klar än så vi får hjälpas till med skräp och annat (inga baguettpapper i buskarna mao).

Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Wohoo! Det här har man väntat på länge nu! Ska bli väldigt kul att få köra på parkbanan igen. Jag antar att det är den första chikanen som avses? Jag som hade sett fram emot att kunna jämföra tiderna från tidigare år och bilar. Men man får väl försöka jämföra ändå, 1.44 tror jag det gick på som snabbast förra året för min gamla bil den dagen när det var torrt, ska bli intressant det här.

Frillesås/Kungsbacka
Här sen Apr 2006

Kommer absolut

Citera
flundber
Arnhem, Nederländerna
Här sen Jun 2004

Jamen självklart - fast just nu skall jag bädda ner mig i sängen pga feber & förkylning
och jag som behövde fixa till bilen lite i morron

Fixhult
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Re:

Barbapappa skrev:
drive: Jag antar att det är den första chikanen som avses?
Nädu, det blir chikan nr 3 tror jag. Den halvvägs på väg ut mot vattnet.
I vänsterknixen efter den är det många som varit ute på gräset och harvat (Panteror och svansmotorpåssar bla). Det gör ju att hastigheten på snabbaste delen kommer ner lite också.

Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003

Re:

Niklas Falk skrev:
Barbapappa skrev:
drive: Jag antar att det är den första chikanen som avses?
Nädu, det blir chikan nr 3 tror jag. Den halvvägs på väg ut mot vattnet.
I vänsterknixen efter den är det många som varit ute på gräset och harvat (Panteror och svansmotorpåssar bla). Det gör ju att hastigheten på snabbaste delen kommer ner lite också.

Aha där ser man, där som jag sällan tycker att nån är ute och harvar, mest konorna som brukar flyga. Däremot den första delen har man fått kasta sig undan ibland (har provat själv också ja...).
Men det är nog en bra grej ändå tror jag att få ner farterna lite där. thumbs up

Göteborg
Här sen Dec 2002

Kommer kanske och kikar lie iaf

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Ska ut och segla, annars hade jag nog kommit och kollat i alla fall.

RX-7an är nämligen obesiktad och TVRen har inga bälten än så inga av dem går ju att tävla med just nu
(dessutom så är det nog inte så smart att köra in en nybyggd motor genom att köra sprintrace).

Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Kommer och testar hur ketchup effekt funkar på en smal och eventuellt blöt bana...
Tror Porschen kommer kännas stor och klumpig, men kan de köra med diverse jänkare, Amazoner m.m. så ska det väl funka!

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004

TPR skrev:
...Amazoner....

Ingen Amazon i år, åtminstone inte från vårat håll.....

Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Re:

PDE skrev:
TPR skrev:
...Amazoner....

Ingen Amazon i år, åtminstone inte från vårat håll.....

Fast den röda "tegelstenen" ser ju inte ut att vara smidig som en panter, den heller...
Bara det fortsätter att gå brett så är vi andra glada! thumbs up

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Inför träffar
1274 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande