Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Piggy back/Sprut | 3893 besök totalt |
Har ngn erfarenhet eller tips på ngn form av "Piggy back"-system, som inte är allt för oskäligt dyrt, till sprutet där man kan elliminera luftmängdsmätaren (helst) eller ersätta den med en mapsensor?
Har fått storhetsvansinne... |
Har funderat i samma banor själv. Det jag stötte på var SMT6. Jag har inga erfarenheter eftersom jag lade planerna på is efter att ha läst lite trådar om det. Jag insåg att jag inte ska ge mig in på det förrän jag lärt mig mer om motorer.
_________________ Per Stohm |
_________________ /Anders C |
Mången tack Anders! Verkar vara ngt för mig...om det nu inte bara handlar om ngt för alla "stripp-turbo-nissar"...
Jag vill ha lite fler dörrar in i motorn om man säger så... Och en och annan tratt oxå kanske... *nu planerar (DRÖMMER) ngt lååååångt fram i tiden* |
Jag använde en SMT5i på min 325turbo, den funkade fint. Den kan jag tänka mig att sälja eftersom jag inte har kvar bilen längre.
|
Kolla på http://www.civinco.se/
Hade deras BC500 på Ådin innan jag satte på ett komplett turbokit med chip. SMT verkar otroligt krångliga att förstå sig på. Civincos programvara är lätt att lära och innehåller oxå loggning med hög samplerate. Luftmassesignalen kan fuskas till så att original ECU inte får spel. _________________ Christian Lindblom |
Vad ligger BC500 på för pris??
SMT6 ligger på runt 4000kr och det var inga problem att montera MAP sensor istället för LMM. Som det ser ut nu så verkar allt krångligt att montera för min del för min del : p - desutom så vet jag inte hur långt Volvos original box låter mig gå - för som jag förstår det så är det originalboxen som sätter gränserna för mina modifieringar - piggyback systemet tillåter mig göra dom..... _________________ Lech Malko |
Allmänt banåkaforum Piggy back/Sprut | 3893 besök totalt |