Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2190 besök totalt |
2007-05-21 LMS "Prova på bankörning" Sviestad
Då var det dax igen, måndag den 21/5 klockan 17-20 kan just du komma och prova vad du och din bil går för på Sviesta. För alla som inte hört det är det NY ASFALT I RONDELLSYSTEMET!!! www.lms.se för mer info. _________________ Mikael Norberg Porsche 944s2 -91 Saab 900se -97 BiOPOWER by Nordic! Vice ordförande LMS banracingsektionen |
||||
Självklart får du tag på nya bromsbelägg =)
Självklart har vi beställt bra väder, sen är det upp till leverantören att se till att det blir det ![]() _________________ Mikael Norberg Porsche 944s2 -91 Saab 900se -97 BiOPOWER by Nordic! Vice ordförande LMS banracingsektionen |
||||
Re:
När man inte ens har en vindruta att huka bakom så kan regn ha en viss dämpande inverkan på nöjet. Dock skedde premiärturen i fjol i regn och vad jag minns så var jag i extas efter den, så regnets dämpande verkan ska man inte ta för given. Andens seger över materien och sånt där du vet. ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re: 2007-05-21 LMS "Prova på bankörning" Sviesta
Hittar ingen info om detta i länken, datumet står inte ens med i kalendern? Vad är det som gäller; Max antal bilar ute sammtidigt? Krav på bil, licens, förare? Kostnad? |
||||
Info hittar ni på:
www.lms.se Klicka på sektioner Klicka på banracing Klicka på Prova på .. Klicka på Info respektive Datum och tider. Där hittar du allt du behöver veta. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Re: 2007-05-21 LMS "Prova på bankörning" Sviesta
http://www.lms.se/web/_pages/index_s http://www.lms.se/web/_pages/index_s ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re:
Jag förklarar gärna för dig ! Detta gäller ( eller borde gälla ) på alla seriösa bankörningsevenemang, inte minst pga dubbel skaderisk vid ev. tillbud, men även pga att väldigt många gärna vill imponera lite extra på sin medpassagerare, och då kör betydligt mer omdömeslöst än när man åker ensam i bilen ! Enkelt va !? ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Ja de var ju enkelt förklarat.
Men har ni försäkring på föraren, nej och inte då heller på passageraren. Men Jag håller med dig om att det kan vara så att vissa bill imponere på sin kamrat. men det kan även vara bra att ha med sig en med. Men men Jag respekterar reglerna. Tyvär så kan jag inte komma imorgon pga av övertid på jobbet.. _________________ Daniel Börjesson |
||||
Jag kan inte försäkringsfrågorna helt ut men du är försäkrad via racing/PR licensen. Detta gäller person och inte bil.
Vad jag har förstått så "brukar" försäkringsbolagen stå för personskador men dom har ingen skldighet. Dock via ban/PR licens är du försäkrad via SBF. Rätta mig om jag har fel. _________________ Marcus Lewau LMS Banracingsektionen G3 Racing |
||||
Re:
tänker jag inte göra för det är precis så jag oxå har förstått det ;-) _________________ Mikael Norberg Porsche 944s2 -91 Saab 900se -97 BiOPOWER by Nordic! Vice ordförande LMS banracingsektionen |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2190 besök totalt |