Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2172 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Intresse för att ladda upp/ner loggdata, bandata?
Vi har snackat om att man ska kunna dela med sig av loggfiler här på Rejsa med både banprofiler och egna varv så man kan få jämföra o snacka om hur man tar olika partier. Utbyte av erfarenheter på absolut toppsätt. Tanken är att göra det här oberoende vad ni svarar ![]() Har du kommentarer på olika filformat som du skulle vilja se så skriv en blänkare i tråden ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Äntligen Magnus, det är ju inte 1 dag försent att få upp något.
Har Edward och du kommit längre, jag har ju varit borta? Uppenbarligen är en del intresserade, min PM box får ständigt frågor om boxen ![]() ![]() Jag har 5st mycket intressanta splitar från ringen då RG kör loaded ![]() ![]() ![]() Upp med dom här i stället ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Då jag nyss eftersökte en banlogg (och fick den), så tycker jag naturligtvis
![]() Vad gäller filformat är jag dålig på vad dom oilka utrustningarna använder, men då jag har en Performancebox så ser jag gärna dessa format .DBN & .cir ![]() Just att kunna få tag på olika banloggar utan att måsta krypa runt ett par varv först är ju behändigt. Sen kan det vara kul och kanske kunna jämföra lite spårval med andra också. ![]() Mittsverigebanan har jag som .cir om någon behöver. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Just a pointer. Man bör ju som vi pratat om limitera det till ca 4-6 olika parametrar per bana som man jämför. Dessa punkter bör vara välkända för den stora massan, t e x i rejsas banguide finns namn på partier, då blir det lätt för alla att hänga med. Visst finns många intressanta partier att jämföra men är de inte kända av många faller allt något?
Således på förhand ha redan bestämda saker att jämföra. Annars torde det bli väldigt svårt att jämföra något alls. Man kan lätt skåda en över entusiasm i början ![]() För att lätt kunna göra relevanta jämförelser bör man som sagt limitera flödet av data. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jätteskoj initiativ, då kommer det att vara mycket enklare att jäömföra olika produkter (eftersom analysprogget är viktigare än mycket annat).
Det blir väl att göra som vanligt här på rejsa, definera upp det lagom hårt och sen tar nån stafettpinnen och sätter en "standard" med goda exempel. Att definera upp sektorer så hårt att det går att göra exakta jämförelser tror jag blir svårt, det är inte enkelt att få sektorerna att bli samma på två obeorende körningar i samma progg ens (när jag testat lite dvs). Finns det några gemensamma filformat mellan system (ungefär som separerad ascii för kalkylblad) förresten? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
När vi körde på gelleråsen med clubsportracing så satte vi upp start finish samt olika splitar sedan tankade vi ner allt till datorn och körde in alla deltagares kort i burken och kopierde, således körde alla efter samma logg. Mycket bra samt det krävs nästan om man ska göra relevanta jämförelser. Så alla som har preform eller drift box kan ju åka efter samma satta mallar gällande start/finish, splitar o s v. Om alla kan tanka ner detta från t e x rejsa när det väl är uppe så lär det ju gå? _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
om det går att lägga in fasta splittar/start&mål i en banmall som fungerar till vilka nya data som helst så är det kanon.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Skulle uppskatta mycket om nån hade en koordinat på mållinjen på Gelleråsen. Saknar vettig start/mål i mina loggar i DL1an. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Nån lantmätare eller dyligt som har banåka som hobby? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jag tror man kan det, har inte kollat så fantastikt noga men från minnet så kan man dra pekaren och samtidigt se koordinater, då kan man ju klicka in en egen punkt och kalla den start/mål. Just nu så chansar jag ju på var den ligger utifrån depåutfart och var jag stog i starten men det blir väl +/- några meter. Vill hellre ha en GPS-koordinat.
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jag la upp lite av det jag har på datamaskinen, får väl ha överseende med det estetiska...
http://web.comhem.se/driftbox/index.mht Vore sannerligen smidigt att ha detta centralt ![]() _________________ Johan Bergin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Detta är en brilliant ide.
En logg-data-sharing community på Rejsa. Man kanske ska med även lite data på bilen som loggen kommer från (typ länk till aktuell banåkarbil), så man kan jämföra. Sedan kanske man ska sortera in filerna efter olika banor och varvtider, då blir det lättare att få ut vettig info att jämföra med. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jag uppdaterade den simpla sidan ovan med ett av Richards varv på 7.48,7. Bl.a. noterade jag 279,5km/h i toppfart... Dessutom kan hugade intressenter exportera hela varvet till Google Earth för att flyga med, det är rätt cool.
_________________ Johan Bergin |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
om någon undrar varför det saknas en bit på graph map så är det p g a att då vi körde på industripoolens tider så är det av och på fart på T13(gammla depån) Där råder således väldigt begränsad fart. P g a detta satte jag start och finish som sport auto gör. Således kör man inte ca 150-170m på varvet just på T13 p g a fartbegränsningen för av och påfart just här. De står koner här samt att passagen mellan dom är väldigt smal, här får INGEN åka fort ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vad ska man spara datan i för format? .vbox?
Jag har lite data från ringen med 330D -06 Samt Mantorp och kinnekulle med M3E30 -87 Jag har över 1,5g i sidokraft i många av kurvorna på kinnekulle inkl under bron. Trodde inte man kom upp i det med r-däck. ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Enligt boxen har jag närmare 1.6g som mest på åsen med r.däck och 1.9 med slicks i tunga CSL. Richard Göransson fick upp 1.7g som mest på ringen i 77km med r-däck(295 bak o 265 fram) med CSL Loaded. Vad gäller tid och hurvida boxen här är precis vet jag då vi testat. Men att testa om G stämmer ja det är ju svårare att testa?(ok för annan apparatur att verifiera mot, de går ju) _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2172 besök totalt |