Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Granny Doughnut Challenge
1213 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Såg någon mer detta på TopGear?
Det var längesedan jag skrattade så.
På grund av alla diskussioner om huruvida äldre kan köra bil eller inte, så hade redaktionen plockat ihop några mor- och farmödrar för att visa att även äldre kan köra.
En styck Honda S2000 och en bred landningsbana stod till förfogande och med hjälp av en instruktör fick dom lära sig att göra dougnuts! Fast innan övningarna började så hade dom kafferep. thumbs up

Vinnare blev en 80-årig tant, som nästan var värre än instruktören och dom hade bevisat att även äldre kan köra bil!

Det var roligt att se, för en del verkade helt skärrade. Hängde i ratten med maxutslag och bara höll nere gasen på 9000 rpm. "-Lift off" hördes instruktören gasta inifrån gummirökmolnet!
http://www.bbc.co.uk/topgear/prog3/grannies.shtml

I nästa program kommer dom låta ett gäng Lotustekniker lägga 1000 timmar på en Lada för att se vad dom kan åstadkomma med väghållning och motor... thumbs up
"Lotus track guru Gavin Kershaw tested the Lada before work commenced - 'it's the worst car I've ever driven', he said."

http://www.bbc.co.uk/topgear/prog8/lotuslada.shtml

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Jodå, Jag såg det och det var klart underhållande. Jag har inte provat att göra munkar själv mer än på snö och det är inte helt lätt att göra dem snygga.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Nisse skrev:

I nästa program kommer dom låta ett gäng Lotustekniker lägga 1000 timmar på en Lada för att se vad dom kan åstadkomma med väghållning och motor... thumbs up
"Lotus track guru Gavin Kershaw tested the Lada before work commenced - 'it's the worst car I've ever driven', he said."

http://www.bbc.co.uk/topgear/prog8/lotuslada.shtml


Klart cool grej, fast det hade varit ännu bättre om det varit en Skoda Rapid... thumbs up (Fast det kanske var för lätt den har ju layout som en 911... )

Det verkar som Nisse tillhör de bättre på att leta upp ämnen som platsar i "VM i oviktigt vetande". Tack för det! thumbs up

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Martin G skrev:
Det verkar som Nisse tillhör de bättre på att leta upp ämnen som platsar i "VM i oviktigt vetande". Tack för det! thumbs up

///Martin


He, he, jag tycker att det är jättekul med udda företeelser och "knäppa" människor.
En tidning som jag verkligen diggade var "Retro". Synd att dom var tvungna att lägga ner den, då vi var för få som uppskattade den.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



På firman har vi ett stycke Skoda Rapid Coupé, och en extra bil m motor.
Vi ses till sommaren...

Såg f.ö ett avsnitt Top Gear där de provkörde en Vauxhall av tidigt 70-tal som ägaren lagt mycket pengar på. Det finns knäppgökar över hela världen.

_________________
/Mathias
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Doughnut, hmm jag som trodde det hette donut. Vet hur man gör sådana iaf, hehe..

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Frazze skrev:
Doughnut, hmm jag som trodde det hette donut. Vet hur man gör sådana iaf, hehe..


På slapp amerikanska heter det donut. På Good old English: Doughnut.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Allmänt banåkaforum
Granny Doughnut Challenge
1213 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande