Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Våra egna bilar
1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (40667 totalt)
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807


Trådstartare
slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Alltid trevligt med såna här trådar...
Jag gör ett avbrott från alla rena rejsbilar och visar istället mitt bidrag, ett bidrag från en som snart ingår i "Team CSN"...

Bruksbil (samt "rejsbil")
-Opel Vectra -93B
-Väghållningskit (dämpare+fjädrar+fjäderbenstag)
-Svensksåld som så många andra, inget speciellt alls.
-Hembyggt kjolpaket i glasfiber (det har kliat många timmar under byggets gång)
-Dragkrog (irritetar många...men är användbart! )
-Enbart 6.400mil på mätaren
-17" fälgar
-Öppet filter (låter mysigt)
-M3speglar, SAAB 9-3 Aerovinge och andra stylingatteraljer
-Lite stereo (MP3, andra högtalare, 600W slutsteg)
-2kg:s brandsläckare (skadar aldrig att ha)

På g:
-Bättre bromsar
-Nyare rdäck
-Trimning/motorbyte...?



_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Kör en 944 S2 -90

-Import 1996
-Började sitt liv som tjänstebil på Porsche
-Har rullat 25000 Mil
-om lackad en gång.
-Väghållnings grejer
fram -Turbo cupfjäderben med club sättning (Skruvben).
Bak -Motsvarande Bilsteindämpare
-Styling Vita blinkers.
-Däck, Sumotomi HTR+ (tror att de heter så )
-Fälgar, cup tvåor.

På G
Sortera ut väghållningen.
Byta belägg bak + renovera oken.
Nya mattor.


_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Börjar bli klar med min bruks/busbil nu

Saab 9000 2,3T -94

Motor
-Iveco IC med helsvetsade alugavlar
-Garrett T25/T28 hybridturbo med 360 graders lager (skall palla med 2 bars laddtryck)
-465ml spridare från Volvo V70R AWD
-3 bars MAP-sensor
-3" JT avgassystem från turbon och bak med sportkatalysator

Väghållning
-H+R fjädrar
-Bilsteindämpare runt om
-25mm krängningshämmare fram o bak
-Alla viktiga bussningar i fram o bakvagn i Super/PowerFlex
-Fjäderbensstag fram
-Slitsade skivor runt om, Tar-ox belägg fram o GreenShit bak

Är precis klar med mappningen av motorn och skall bromsa bilen snart. Förhoppningsvis skall effekten ligga runt de 330hk/500Nm jag siktade på. Sen får jag se hur länge växellådan gillar denna behandling

Tanken är att bilen inte skall väcka så stor uppmärksamhet när den står parkerad men desto mer när den körs...


_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18599



Finbilen:

Alfa 75 Turbo -87 (Svartmetallic)
-1.8 liters turbomotor med okänt antal Hk och Nm. 7.5:1 i komp
-tjänstevikt: 1130Kg.
-51/49 fram/bak, projekterar att flytta bak batteriet.
-25% Diffbroms.
-Skinn/Mocka inredning med Eljusterade stolar (ja de är tunga).
-Bilsteindämpare runt om.
-Hårdare fjädrar runt om, lite för sänkt, skall höjas lite alt. trolla lite med spindlarna...
-De flesta bussningarna bytta mot polyurethan eller kulled.
-Nytt Turboagg. på väg i, T3->TD04.
-3" hela vägen.
-16" OZ-Racing Superturismo med budgetdäck (smart prio? )

På G:
-Flytta ICn till fronten och samtidigt byta till en Mitsu Evo IC
-Nytt plenum
-Flytta bak batteriet
-Flytta filtret till kalla sidan där batteriet sitter
-Flytta spolartanken så jag kan få lite bromsluft på vänstersidan, byter samtidigt till en bakrutespolartank från en Golf
-Nytt sprut/tändning om jag får råd...

Eftersom jag insett att den är lite för ovanlig och fin så kommer den att bli finbilen/GT-vagnen så därför blir det lite stereo monterat också på ett 100% reversibelt sätt.



Bus/banbilen:

Alfetta -75 (Jeepdunksröd)
-1.8 liters motor bromsad till 131Hk/157Nm vid 6840/4740rpm
-trattar till förgasarna, extraktorrör, andra kammar, blueprintad.
-tjänstevikt 1030 eller liknade, hittar inte pappret just nu
-rensad på inredning, förarstol Sparco Evo2, passagerarstol Momo av nåt slag
-Gula Koni runt om
-orginalfjädrar fram, kapade fjädrar bak (köpt i detta skick)
-kulled i casterstag
-bakflyttat batteri
-2" hela vägen
-Mille Miglia Stefan 15" med Pirelli P-Zero C (205/50)

-1:10 på Kinnekulle (filmer från Knutstorp och kullen borde dyka upp snart)

På G:

-Nyrenoverad växellåda
-nytt de-dionrör med ändrade vinklar (bakvagnen)
-styvare fjädrar!
-2 liters motor, skall bara riva isär den och göra "allt" först...
-byta bussningar överallt till poly/kulleder



Bruksbilen/get around/köra jord/provbänk

Saab 900T -80 (Lite olika nyanser av grönmetallic)

2.0 liters B-motor 7.2:1 i komp, separat WG
-nyrenoverad topp och bytt vattenpump (med allt vad det innebär)
-friskt "fultrimmad" med höjt laddtryck och flera kallstartsventiler som aktiveras av fullgas och diverse tryckvakter och varvtalsrelän. Ingen aning om antalet hästar med den spöar rätt många bilar rakt fram i motorvägshastighet.
-Frontmonterad IC, ett nerkapat element från en V70 XC.
-Bypass, std Bosch.
-3" -> 2.5" vid bakaxeln
-Biltema gasdämpare
-Väghållning by vinkelslip (kapade fjädrar)

På G

-Behöver akut nya drivknutar... >
-K-Jeten behöver sig en översyn.



_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



rejs bilen:

Alfa 75 3.0 America Potenziata -90
-192hp
-250nm
-Vikt ung. 1040kg
-52/48 fram/bak
-25% Diffbroms
-Corbeu Kolfiber stol
-Luke 6p bälte
-Biltein CS Runtom
-MT Motor 30mm stavar fram
-MT Motor S2 fjädrar bak (16mm tråd)
-Förstärkt krängare fram 26mm
Superflex/powerflex runtom bilen
Kulleder i casterstag
Volvo 4k ok fram med PF97belägg
Bmw 325 skivor
Reddot R belägg bak
ATS 6spoke 7,5*16 et 25
Pirelli Pzero C 205/45/16
Bättre andning med eget 2,5 rensat system + JR filter
Komplett bur, fäst i 10punkter
helt rensad invändigt
plasthuv/taklucka/baklucka byggs just nu
Bilen gjorde 1.05 blankt på kullen med passagerare och ung 1250kg vikt ifjol med kass förare (mig)


Bruksbilen:
Alfa Romeo 164 Super 24V -94
Helt orginal förutom
8*17 Toora 230 Cromelook + 225/45 GT Radial däck
All utrustning med elstola osv, acc utom skinnklädsel
211hp
280nm
[/url]

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Bilen som "grundade" begreppet "Team CSN".

BMW 318 is -90

Ca. 18 000 mil.
Sänkfjädrar från Örebro fjäderservice.

Köpt i detta enkla utförande.

Själv har jag hunnit/haft råd med:

BBS 15x7" hjul.
Toyo Proxies T1-S 205/50 15.
BMW Motorsport Grp.N-chip. (136hk/172 Nm vid 6400rpm/4900rpm. Drygt 140hk och 180Nm nu kanske?)
BMW org./Textar bromsbelägg. (Funkar mkt bättre än vad folk tror.)

Planerna...är många! Men i ngn form av prioordning...

Få till så man kan åka 3 banträffar nästa år iaf.
Kylslangar till bromsarna.
Motulvätska. (Ligger och väntar.)
Beg. gatdäck/R-däck till mina "andra" hjul. (Ngn som har nga lämpliga 15"-däck i typ 185-205 som ni inte
behöver/vill ha?)
Mer camber och caster.
Justera om kammarna efter "riktiga beräkningar". (Eller helt andra om man får välja...) (Testiver... )
Konidämpare. (Nya fjädrar, med rätt värden, vore oxå trevligt.)
Lite mer radikal modifiering av bärarmarna fram för ändrat rollcentra. (Testnerven kliar...igen )
Nya bussningar runtom.
Riktig stol.

Låter som om jag har att göra länge framöver...

Man får se vad som blir verklighet och kan komma på plats. Det är lite knepigt utan eget garage.


_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Leksaken:
Golf GTI 16V 1988 som jag ägt sedan 1990. Jag gillar diskretion och jag har därför valt ett beskedligt yttre. Borttagna skärmbreddare och allmänt CL-utseende. Jag tycker också om modifieringar som ser original ut.
Inredningen är original, förutom att förarstol och ratt är utbytta. Jag är helnöjd med bilens uppträdande och lär nog behålla den "för all framtid".

Koni skruvben.
Eibach krängningshämmare.
Bonrath polyurethanbussningar runt om.
Sellholms topplagringar fram för att kunna ställa camber och caster.
Uppstagad bakaxel med uniballs.
OMP övre och undre främre fjäderbensstag.
Momo Nascar stol med Schroth 4-punktsbälte
Momo Corse mod07 moccaratt med 50 mm aludistans.
Sänkt rattstång.
Supersprint extraktor och avgassystem.
280mm bromsar från Golf G60. Rolleslitsade och med originalbelägg.
Motorn är på 1.8 l (original) och är byggd av Sweber Autosport utanför Vara (R.I.P). Den innehåller 260-graders kammar och har ställbara drev, är portad och inmatchad, balanserad och utvägd, svänghjulet är lättat. Extra Setrab oljekylare utöver originalets vattenkylda.
Injusterad av Christos på Autokinito i Uppsala. (Vilken kille!!!) thumbs up
OZ Superleggera 7x15 + Toyo R881 205/50-15 för banåkning och
TSW Evolution 7,5x16 med Falken FK451 215/40-16 för gatan.
En hel del annat osynligt smått och gott för att allt skall lira tillsammans.
165,2 hk vid 6630 rpm
179 Nm vid 5990 rpm

Bästa uppmätta tid K-Ring: 1:06.02
Bästa uppmätta tid N-Ring: 9:15 BTG

Full fräs i EX-Mühle


Bruxisen (och vinterleksaken)
Audi 80 2,6E quattro från 1993
Aldrig mer en tvåhjulsdriven bil under vintern!

Full fräs på vänern!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Rejs bilen som är köpt för en vecka sedan.
Är en Golf mk1 gti..(långlopps vinnare 2000-2001)
rensad på allt ..plastrutor.
Kolfiberpanel / autometer-instrument.
sänkt rattstång)
bromsvåg./tilton
skivor runt om/ pagid belägg.
nya buren-
specialbyggda koni o fjädrar.
sänkt drivlina (35mm)
(bästa varvtid med standard däck på sviestad banan 1,12,26)
skränkt bakaxel (för mer camber +-0' toe in)
1800cc /smidda kolvar balanserad.
steg1 kam/ justerat sprut av forsberg (ca:140-150 hk)
omp stol.
3" bälte
vxl-standard gti-




Köra runt varje dag bilen.
Skoda octavia RS -03
Helt standart förutom dekaler vilket borde ge minst 20HK
som alla väll vet

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Kul att se att du har bilen i vardagsrummet!


_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Söndagsvagnen:

BMW 1600-2 -70 Bristolblå

helt orginal oskruvad, dock svetsad.
1,6 liter 85hk
Alldeles för sänkt vilket jag ångrar grovt. Orginalfjädrarna ska på å det snaraste.

Planer:
Nya dämpare, fjädrar, 2002 krängare. (1600 saknar krängare), nya bussningar till bakvagnen.



Banmöteskrigaren:

BMW 1502 -75 Charmonixvit

drygt 1000 kg
2 litersmotor med dubbla Solex 40 PHH +100 hk (motorn är över 30 år och drar kopiöst med olja på banan)
4 vxl låda
Racefjädrar och dämpare (Koni) köpta och modifierade på Stötdämparverkstan
Vererra ställbara hämmare 23mm fram 19mm bak.
Mindre inredning än vanligt
4.11 i bakaxeln dock ej diffbroms
plastbussningar bak.
plåtfälgar VW Vento 15x6,5 med maxsport rally slicks (fast ett däck gick senast på Kinnekulle)
ventilerade skivor från 323i fram, Volvook 38mm fyrkolv, dubbeli HC 23,8 mm

Planer:
Ny motor finns med 284 grader DR Schrick
L-jet med volvospridare 200ccm
plastbussningar i framvagn
mer negaiv camber fram, mindre bak
glasfiberhuv
fullbur
ännu mindre inredning
ny utkapad rostfri front
diffbroms

Men allra viktigast är att fortsätta köra på träffar och inte bara ha bilen i garaget.


Bruksbil:

Audi 100 2,0 E -89

34000 mil funkar perfekt annars rätt ointressant

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087







Bruksbusbil(?)
Impreza GT -99
555 blå

sv såld

motorsidan
2.0l boxer4 med turbo.

mods:
Frontmonterad IC
KN konfilter
Magnex 2,5" downpipe
Magnex slutburk

Bromsar och hjul
turbo groove slitsade och "gropiga" skivor fram, nån form av rejsigare belägg

OZ superturismo 17" hjul med vredestein 215/40 gatdäck

Fjädring å så
fjädrar från graham goode racing
OMP fjäderbensstag fram

thats about it...?

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3973



Sommarbrukslekbil. Dvs bilen jag brukar leka med :


Saab 99 GL '83

Kränghämmare fram/bak, länkarmar, bakaxel, drivknutar/klockor/axlar, hjulspindlar och bromsok kommer allt från en Saab 900 T16 '92.
Micros sportbromsskivor med några konstigt färgade bromsbelägg...
Samtliga gummibussningar/leder/lager utbytta mot nya.
Bilsteindämpare runt om + en sänkningssats.
2,5-varvs styrväxel utan servofusk.
Delvis sömmad kaross.
Taskiga hjulvinklar.

16V turbomotor från en 900 T16 86-92 (hpd). Genomgången i det mesta.
MHI TD04HL-15T-7 turbo.
omsvetsad GIK-intercooler
3" avgassystem.
omprogrammerad bränsleinsprutning
Laddtryck nånstans mellan 1,1-1,3.
Växellåda från 900 T16 '92 med shortshift.

och sen ett tämligen oskyldigt yttre då

Bruksbil:

Saab 900 I16 '89
Bilsteindämpare och sänkningssats.
Rymligt bagageutrymme.

_________________
Ragnar Burenius
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Det här får väl bli mitt första inlägg här på rejsa.nu då. Passar ju bra att presentera sin bil.

Alfa Romeo GTV6 -84 Röd
2.5 liters V6:a
Portade toppar, frästa ventilsäten
K&N ersättningsfilter
Extractorgrenrör Ansa
Avgassystem Ansa
Andra kamaxlar av okänt märke, skall tydligen vara bättre än original i alla fall
Vikt 1220
25% Diffbroms (sägs det)
Bilstein Gula dämpare
Jamexfjädrar bak
16" Borbetfälgar med 215/45 däck
Rensad på massa skrot som väger
Rejsig stol och ratt såklart
RedDot Competition Belägg och 6-slitsade skivor
och säkert en massa annat som jag inte kommer på just nu.



Alfa Romeo 156 2.0 TS
Typ original förutom fälgarna och en sänkning då.


_________________
Christian Waltgård
Citera
Stratosquattro
Kinna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 122



Jag har inte hunnit så långt i mitt liv än. Men nu kör jag omkring i min Saab 900 -86. Förgasare.
Hårt går den inte. Men den är skön att köra. Lite fart för mycke händelse...

_________________
-Tobbe Henricsson, Frilans
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jaha! Då kan väl jag presentera min bil, nu när tråden är klistrad. Detta är ju kul för jag kommer bäst ihåg människor efter deras bilar, och ja jag är värdelös på namn.

Detta är den enda bilen jag har. En Golf Gti -83. Den agerar bruksbil men kan om det kniper användas till bankörning. Om allt går i lås kommer jag skaffa en riktig "Trackday"-bil nästa vår. Faktiskt en riktigt skoj bil.

Kopierat från min hemsida:

Motor; 1.8l 112PS, Manipulerad luftburk och hemmamiklat "Power-Tube" i rostfritt stål, sportavgasningsrör

Chassie; sänkt ca 40mm "Cold Coiling", -1 grad cambervinkel fram, 14" Memphis plåtfälgar med Yokohama A539 185/60-14

Bromsar; org. förutom Tarox klossar och ATE Super Blue Racing bromsvätska

Kaross; Cl enkelljus-grill, tjänstevikt: 990kg

Inredning; Sliten MOMo Benetton ratt och ett litet ljudpaket med bausleåda , annars org.



P.S. ->Tor Helge! Jag trodde 964 RS 3,8 bara fanns med den breda karossen (du vet den som ser ut som 964 turbo S). Ska inte din bil ha 3,6L?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



På bana samt när bruksbilen strejkar:

Peugeot 405 Mi16 -90

ca 17000mil

150hk i bänk på svänghjulet.. fast siffran kan vara opålitlig pga avsaknad av kylfläkt("fartvindssimulator") i lokalerna

Red-dot 6-slits gatskivor o greenstuff belägg till frambromsar..
Stålomspunna slangar till bakbromsarna (har till fram också men det är ju jobbigt att montera kommer senare (läs nedan))

AVo- justerbara dämpare bak
(har motsv. coilovers till fram men dom hinner jag inte byta just nu kommer senare.. förmodligen ett vinter proj..)

Grovlättat på bitumen, mattor o baksäte o övrig inredning..
Finns kvar=golvmattan(inte gummimattorna) förar+passagerar stol instrumentering o tak.. O takluckan som förmodligen ska testas att bytas ut mot nån glasfiberplatta.

1kg pulversläckare tillkommit där baksätet en gång fanns (vikt 1.2kg tot med mont. detaljer enl badrumsvågen)

Motor:
1.9 16v
metallisk katalysator 2.5"

2.5" resten av vägen (simons med 2 stoora dämpare men flödet är fullt tillräckligt iaf, dock så kommer antagligen mellandämparen (100mm ytterdia 670mm lång) att bytas mot rör pga viktskäl)

K&N öppet filter som förmodligen kommer bytas ut mot nytt dito pga önskan att suga genom en stor tratt

Malpassi 1,2:1 justerbar bränsleregulator (jag höjer i dagsläget ca 0,5bar)

Däck: gatdäck Falken glömt namn 205/40-17
Ja R däck är bättre men jag tolkar lågprofil gatdäck som ett ekomomiskt alternativ.. Tillräckligt med fäste för att släppa kopplingen vid ca 5000-5500rpm för optimala starter iaf


Gatbil:
Golf -93 1,8GL 90hk enl papper röd till färgen
Rasat 2ggr/3 ägda veckor för tillfället Citat av säljaren(min syster) "den är det aldrig några problem med"

Ja o en pegg-sport-club www dekal alltid retar det någon

Ska lämnas omoddad men jag saknar ljudet av öppet filter så om puggen får ett nytt så vet golfen vad som väntar med det gamla

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Uuääuöh, en modemdödare!


Min bil stämmer fö rätt bra in på AL's
Dock så har jag redan monterat konis.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807


Trådstartare
slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2608



Bilen är en 1602-73 ombyggd till 2002ti som tidigare gått BMW-cup i standardklassen och är då givetvis ombyggd för racing men fortfarande gatlegal.






Lite fakta:

* Standard 2-liters M10-motor med 284 gr DrSchrick kamaxel. 142 hk och 190 Nm. Oljekyl och elfläkt.
* Förgasare: 2 st. Weber DCOE 45 med 38 mm:s halsringar.
* Avgassystem: Ansa extactor, Övrigt 2 ½".
* Växellåda: Standard 4-växlad (än så länge..).
* Slutväxel: 323i E21 diffad, ändrad till 4:10 med delar från 1602.
* Bromsar Fram: Ventilerade bromsskivor med Ti/Tii 4-kolvsok och Mintexbelägg.
* Bromsar Bak: Skivor med standardbelägg.
* Bromsslangar: JLS Metallomspunna.
* Bromsvätska: Motul RBF 600.
* Fjädrar: Fram justerbara racefjädrar. Bak: Jamex sänkningssats.
* Stötdämpare: Bilstein Sprint runt om.
* Krängningshämmare: Wererra justerbara fram och bak.
* Stol: Sparco Rev.
* Bälte: Sabelt 3" 6-punkt.
* Ratt: Italvolanti Jolly.
* Hjul: 15x7" E30 krysseker Med Toyo R881 205/50-15
* Justerbara topplagringar i aluminium
* Vikt 940 kg körklar med halv tank. Än så länge..

En vettig bus/banbil som inte kostar en förmögenhet att hålla igång. Inte helt enkel att köra heller vilket rimligtvis utvecklar föraren.. Tanken var att ha en körträningsbil som går att köra "allt" med: Träffar, tisdagsträningar på Knutstorp, ev klubbrace mm.

Till vardags gliiider man fram i en trött med ändå trevlig PT Cruiser Limited -01..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Saab 95 årmodell 69
Motor V4(Fåååård, från tidigt 60tal)
1775cm3 borr 92 och slag 66,8, 290graders kam, 2st Weber 40DCNF, avstämt 4-1 estraktorgrenrör
Bromsad till ca 115hk på drivhjulen, ger ca 152hk i roten vid 7500r/min

Tätstegad låda med 5,36:1 på fyran, skall bytas, man får tuppjuck varvar ca 7500r/min i ca 150km/h.
Äntingen en tät 4,48:1 låda eller en 3,54:1 låda som nästan är som 4:48:1 lådan på 1an, 2an och 3an med fyran blir typ överväxel.

ombyggd framvagn så casten är ökad från 2grd till 5,5grd pluss div förstärkningar, tyvärr vart det lite fel så jag vart tvungen att specara ut framhjulen för att de ej skall ta i, detta medförde att skrubbradien är åt hel..... för stor. Skall fixas i vinter.

Hårdare fjädrar och nyrenoverade gula Koni runt om.

Bromsar:
Saab 9000 skivor och saab 900 94- ok fram, std trummor bak.

Fälgar och däck:
Std Ronal fäljar från saab 900 tom 87 och Yokohama A539 185 55 15"

Lite bilder, se
http://www.race-freaks.com/arkivet/20030623


Brukholk
Contenern kallad, saab 900i-87(man fyller bilen med skit till det är full och åker till tippen)
Huggbusken, saab 96-76 så ful att den ej fastnar på bild .-), lever bara som provbänk för växellådor.

Fin bil när det inte regnar:
Saab Sonett 68, orenoverad i riktigt bra skick som bara gått 5500mil.
https://rejsa.nu/im/256-2003-25-04-sonett.jpg

Sen har även drake en 900i-95 men det är nog den tråkigase bil jag kört, men den duger att flytta röven i.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Bilder o videos
Våra egna bilar
1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (40667 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande