Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 928 GTR, demontering pågår | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 40855 besök totalt |
På vissa av delarna blev det ju faktiskt så!
Samtidigt var det enkelt o smidigt att köpa alla sakerna på samma ställe men jag kommer nog ändå resonera med dom om det vid nästa beställning. Nu var det inga dyrare delar denna gången man jag hade säkert sparat några hundarlappar om jag tagit de delarna som inte enbart finns hos Porsche någon annanstans. _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Så här slutade sagan om ringen:
Efter att ha blivit avvinkad på Anderstorp i torsdags pga av rökmoln bakom bilen har jag konstaterat ett rejält oljeläckage som tyvärr har fört mig på lite irrvägar i mitt mekande. Fortfarande inte klar över vad som har hänt. Här finns att läsa för intresserade: http://forums.rennlist.com/rennforums/showthread.php?t=589078&referrerid=80778 Tyvärr kan jag konstatera att tiden inte räcker till för att få fixat bilen innan avfärd mot ringen! Så vad gör man då? Ringenresan är bokad och klar och inte vill man missa något som man sett fram emot länge. Jo, man får köpa sig en annan porsche! En mycket fräsch bil inköpt av en annan medlem i PCS och använts främst för slalom och bankörning i klubbens regi. Är väldigt positivt överraskad av den på flera sätt och det ska bli riktigt trevligt att rasta den på ringen även om det självklart inte blir samma som att köra 28:an men den tiden kommer också att komma för det! _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
That's the spirit!! Lycka till, tråkigt med 928:an, men så är det ju ibland! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||
Tack! Japp, det händer saker när man pressar gamla bilar. Nu behöver jag i alla fall inte stressmeka utan kan i lugn o ro felsöka och få in lite fler nya delar i blilen! _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
_________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Äntligen!
Tyvärr hann nästan min 928 tävlingskarriär ta slut, trots att vi började samtidigt... /Fries _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Tackar! Nu går det i alla fall framåt.....
Nästan....blir det nån mer köring, kanske lite sladdande i snön? Det är full fart på min räcerkarriär då jag de ägnat de senaste 4 åren åt meditation i ett kloster i Nepal som förberedelse för att vara på topp 2020....... _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Är ju fortfarande ägare till en raceklar 928, så det är bara lasta och rejsa. Har faktiskt tittat efter isdäck också.
/Fries _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Helt rätt! _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Henrik: gjorde du dina rutor själv eller köpte du färdigt nånstans?
Tar gärna tips på det mest effektiva sättet att bli av med tjärmattor, isolering och annat som skräp dom har limmat fast.... Såg nåt tips om kolsyreis för att frysa ner och sen knacka bort. Låter roligare än värmepistol och skrapa. Eller funkar det att köra med nån trissa på vinkelslipen? _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Tryckluftsmejselhammare, funkar kanon o går snabbt. Sen tvätta av med nå lösningsmedel.
Nu kommer nån påstå att den bara gör hål, men isf är det redan för mkt rost.... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Gjorde själv från stora ark _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Ok. Några konstigheter med att göra dom själv? Hur fick du bort all skit i kupén, ljuddämpning o dylikt? Såg på en av dina bilder att du hade kört med nån slip....? _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Svårt att få till exakt passform om man inte har något att rita av, mkt filande.
Minns inte hur jag fick bort ljudmattan. Troligtvis stålborste på vinkelslip. _________________ Henrik Fries Porsche 996 Turbo fd Porsche 928 supercharged "If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti |
||||
Shoppar nog en stålborste till vinkelslipen då. Tack för tipset!
Ang fönsterna, behöver man värma dom för att få till böjningen? _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Hittade en massa matnyttiga trådar i forumet om plastförädlingen till ny ruta. Det är inte så att du har kvar din gamla ruta? Skulle bli perfekt form att lägga plasten mellan rutorna.
_________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Nermonteringen går framåt (eller går den bakåt... ):
Härlig tom yta nu när värmepaket och fläkt är borta: Börjar bli dags att rensa el! Finns lite kablar i en 928.....: Liemannen stannade förbi och hjälpte mig en stund: _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Nån sån har jag aldrig använt trots att jag har tryckluft. Funderar på att använda min multimaskin med lämplig metallskrapa. Har även shoppat rejäl stolborste till vinkelslipen. Börjar nästa se fram mot den uppgiften nu! _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Då så var båda topparna lyfta och jag hittar ledtrådar till mitt probelm med oljeläckage. På bilderna syns en tydlig skillnad mellan plenumen för 1+4+6+7 å ena sidan vilka är blöta av olja samt har mörka insugsventiler och 2+3+5+8 som är torra och har ljusa insugsventiler. Nån som har en idé om varför det ser ut på detta vis?
Motorn släpper rejält med olja under inbromsning/decceleration på bankörning. _________________ Thomas Johansson De sa va gött å leva...annars kan de kvetta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38049 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 928 GTR, demontering pågår | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 40855 besök totalt |