Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
VEIDEC Nitro Festival 24-27/7
2 besök senaste veckan (3647 totalt)
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
Funderar att åka till Mantorp nu under lördagen men undrar vad som menas med FIA/UEM vilka klasser är det?
Står att dom inte ska köra under Lördagen--->

[saxat]
Öppettider
Sedan förra sommaren sträcker sig evenemanget över 4 dagar, torsdag till söndag, och kommer att göra så även under 2003. Öppettiderna ser ut som följer:

Torsdag 9 - 17 (OBS! Endast Skänningeentrén) - Kvalificering, ej FIA/UEM
Fredag 9 - 18 - Kvalificering samtliga klasser
Lördag 9 - 22 - Kvalificering samtliga klasser, race ej FIA/UEM
Söndag 9 - 18 - Eliminering/finaler samtliga klasser
[/saxat]

Är mest orolig att jag ska missar tex Top Fuel...är ju dom jag vill höra o se igen :woot:
hm..hoppas det inte regnar imorgon isf.



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17348



FIA/UEM är som du misstänker bland annat Top Fuel och även Pro Stock. De ska som jag förstått det köra kval och inte race imorgon. Övriga klasser drar igång sina stegar under lördagen.

Jag åker inte dit pga höga biljettpriser och Möllers "Festservice". Nu vet jag ju inte Möllers har hand om maten i år, men ända tills jag hör något annat så undviker jag den där tillställningen.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
Tack Mäkinen!

Kval borde ju ändå innebära ett antal repor iaf. med värstingarna.
Är ju mest ljudet,lukten o trycket i bröstet när dom åker iväg som lockar.

Sägs ju att det är större regnchans på söndagen så därför är lördagen bättre tycker jag.

Håller med om att biljettpriserna är rätt horribla,blir dyrt för junior o mej om vi ska ha läktarplats!
Får väl ha macka med sig i kylväskan också för att tjäna in en slant....

MEN det var säkert 10 år sedan jag såg riktigt vassa dragracingmaskiner sist och det skulle vara väldigt kul att friska upp minnet lite



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Vill minnas att det gick loss på runt 500:- för en helg förra året om man skulle campa där, då ingick ju biljett men ingen läktarplats som kostade ytterligare 200:- Sen ska man ju äta hela helgen på Möllers också där en litet mål mat kostar 70spänn, man behöver ju snart sponsorer för att ha råd att gå på de olika evenemangen

Själv drar jag till Uddevalla och spanar på roddar på lördagen och styr söndag morgon mot Mantorp.

_________________
Peter Karlsson
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
[saxen igen]
Priser - Entré
Torsdag Endast helgbiljett á 500 kronor
Fredag Endast helgbiljett á 400 kr, 200 kr återbetalas vid utgång före klockan 18.00.
Lördag Helgbiljett lörd-sönd 400 kr, 250 kr endast lördag
Entré lörd kväll efter 18 250 kronor, inkluderar söndagens tävlingar
Söndag 250 kronor

Barn under 14 år fritt i målsmans sällskap.

Priser - Läktare
Torsdag Fritt vid köp av helgbiljett
Fredag 50 kronor (onumrerat)
Lördag - bänk 150 kronor (Röd Läktare vä sida, numrerade platser)
Lördag - stol 200 kronor (Höger el vänster sida, numrerade platser)
Söndag - bänk 150 kronor (Röd Läktare vä sida, numrerade platser)
Söndag - stol 200 kronor (Höger el vänster sida, numrerade platser)

Camping
Camping kostar 400 kronor för hela race-helgen. Priserna gäller per "campingenhet" och de personer som bor i denna måste ha helgbiljett (eftersom de campar inne på Mantorp Park). Platserna går inte att boka i förväg utan fördelas enligt principen "Först till kvarn..." Duschmöjligheter finns inne på området i anslutning till anläggningskontoret. För tips om ordinarie campingplatser utanför Mantorp Park, ring Mjölby Turistbyrå på telefon 0142-850 03.

Det finns även en camping på den södra sidan om E4:an, i direkt anslutning till Mantorp Park. Mer information om denna camping kommer inom kort.[/saxen igen]



om jag fattar ovanstående rätt så betalar man först 400kr i campingavgift o sedan 500kr i helgavgift för var o en i husvagnen

EDIT:plus läktaravgiften också såklart...

Nu ska jag ju inte campa men ändå...börjar redan tappa sugen



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Så fattade ju inte jag det riktigt

Campingenheten som dom kallar det är väl exempelvis en husvagn då, och den kostar 400:- att ha inne på området hela helgen. Sen ska du som bor i den ha en helgbiljett som kostar 400:-, så en 8hundring går kalaset på om man bor själv i husvagnen och inte har snälla kamrater som kan hjälpa till ekonomiskt

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag var där förra året och det var första gången jag såg en TopFuel in Action.
Det var kul att ha sett det men det var inte min grej... Man gick i depån och kikade och tänkte aha, uhum, jaså när man såg bilarna. Inte Pust stön dräggel vill-ha som när man går i en banracingdepå.
Ljudet var ju ganska mäktigt iofs. Som en explosion som varade i 5 sekunder

Priset var inte heller så farligt. VIP-biljett hos Kågered.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17348



Förra och förrförra året hade jag förmånen att stå på startplattan på Tullinge när de körde Top Fuel där. Det är en mäktig upplevelse!
Jag får väl ge mig ut på en tur med bilen istället för att bränna alla pengarna på att se kompisarna köra.
Jag saknar Tullinge!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Top Fuel är bland det ballaste man kan se/känna inom motorsport.. så är det bara.. men men.. skulle aldrig i helvete betala så mycket för entre!
Helt enkelt skammligt... Och sen som sagt Möllers "Pestservice"... du ska va gla om du får en burgare och dricka för under 50:-

Synd allt detta för det brukar vara bra race och många bilar.

// Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320


Trådstartare
Jaå det finns nog inget grymmare motorljud än från en Top Fuel!
Kan verkligen rekommendera dom som inte upplevt detta att göra det vid tillfälle,namnet Explosionsmotor får en djupare innebörd sas. thumbs up

Själv kom jag aldrig iväg till detta race av flera skäl bla. att det är liite väl dyrt som alla påtalat.



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Nilz
Växjö
Här sen Jun 2003
Inlägg: 290



ni som inte va där missade Kim Ráymond's 4.89 repa
i samma repa blev sussane callins TF dragster en sk fireball

_________________
M.v.h Nils Olofsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Klart imponerande med 4,89 var det Regnet kom i slutet på dagen efter kvartsfinalerna och då smög vi hemåt... 1:a gången jag sett en fireball live också, inte för att det var nåt kul med det på något sätt, särsklit synd att det var på Susannes bil för hon är bra säker på att köra thumbs up

Prismässigt sett så blev det bättre än väntat, 200 för att komma in och 150 för läktaren som jag sa att jag inte skulle sitta på

_________________
Peter Karlsson
Citera
Nilz
Växjö
Här sen Jun 2003
Inlägg: 290



kostade inte en enda spänn :-)
(mek)

_________________
M.v.h Nils Olofsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Grattis Vem mekar du för?

_________________
Peter Karlsson
Citera
Inför träffar
VEIDEC Nitro Festival 24-27/7
2 besök senaste veckan (3647 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande