Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
22669 besök totalt
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5565



http://www.youtube.com/watch?v=AyQuRpIhu2A

Filmsnutt inifrån (kan man säga så om en öppen bil) min bil

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
Den går fint din M3a, bra med dom tiderna med den bilen tycker jag..


Tack. Jag har ju övat ett tag


Intressant att eftersom banträffen och alla deltagarna var försäkrade via SMA istället för SBF så är tidtagning o snack om tider ok om jag fattat allt rätt?


Ja det måste det ju va då man fick låna FRI transponder om man hade lust.....

Ja du är ju värsta proffset om man jämför med mig.., har bara kört min bil på 5 träffar innan så jag lär mig helat tiden, rätt nöjd med mina 1,30,3 men jag tror jag kan komma ner mot 1,28 med lite träning

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



2fast4u skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=AyQuRpIhu2A

Filmsnutt inifrån (kan man säga så om en öppen bil) min bil


Kul med filmsnutt! thumbs up
Bilen går ju minst sagt fint, har du någon biltråd här på rejsa, hittade ingen när jag sökte. Vad är det för motor/chassi?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det var kul att ha er på plats, god ordning på banan såväl som i depån thumbs up
Det märktes tydligt på ert körbeteende att ni är gatbilsåkare, enorm respekt för gulflagg och inget superhets bakom långsammare bilar. Hoppas att ni tar med er det när ni tar klivet in i en racebil.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 391



Instämmer med er andra nöjda!

Kul dag!

_________________
Kristoffer Lidbrandt

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
Den går fint din M3a, bra med dom tiderna med den bilen tycker jag..


Tack. Jag har ju övat ett tag


Intressant att eftersom banträffen och alla deltagarna var försäkrade via SMA istället för SBF så är tidtagning o snack om tider ok om jag fattat allt rätt?


först tack till alla som hjälpte till med glada miner och gjorde jobbet enkelt för oss....... (att bärga lite bilar från mjölby-kurvans lecafält är vi vana med så det är är inget svårt )

Jorå, magnus..... att prata tider är helt ok när det gäller SMA arrangemang..... sen är det upp till var och en hur dom vill göra för sin egen bilförsäkring.... eftersom en del bilförsäkringsbolag inte tillåter tidtagning men vi kommer aldrig offentliggöra några tider men att prata själv om det är helt ok för oss och för SMA som sagt är det helt ok försäkringsmässigt att ta tider på banträffar.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5565



bmw130 skrev:
Bilen går ju minst sagt fint, har du någon biltråd här på rejsa, hittade ingen när jag sökte. Vad är det för motor/chassi?


Klicka på "bilen" ikonen här nedanför så kommer du till min biltråd.

Mycket sympatiskt arrangemang. Tyvärr tog det stopp lite i förtid för mig då jag tappade oljepåfyllningslocket. Skitirriterande fel, men ingen skada skedd. Efter ett nytt lock, motortvätt och i med lite mer olja så är det bara att åka igen.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



2fast4u skrev:
bmw130 skrev:
Bilen går ju minst sagt fint, har du någon biltråd här på rejsa, hittade ingen när jag sökte. Vad är det för motor/chassi?


Klicka på "bilen" ikonen här nedanför så kommer du till min biltråd.


jag gillade din bil...... riktigt jäkla låg och ball....... thumbs up kul med annorlunda bilar.

fast själv hade jag nog inte vågat köra din bil på banan utan cykelvimpel så låg som den var

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5565



Fredrik - SLC skrev:


jag gillade din bil...... riktigt jäkla låg och ball....... thumbs up kul med annorlunda bilar.

fast själv hade jag nog inte vågat köra din bil på banan utan cykelvimpel så låg som den var


Man tackar. Den är riktigt kul att köra åxå.

Närvaron av större bilar är en vanesak men det kändes tryggare med förra ljuddämparen (om man nu kunde kalla det för ljudDÄMPARE överhuvudtaget). Då lät den som en raket och man uppmärksammades garanterat klart och tydligt när man låg strax under backspeglarna på de större bilarna.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4479



2fast4u skrev:
Fredrik - SLC skrev:


jag gillade din bil...... riktigt jäkla låg och ball....... thumbs up kul med annorlunda bilar.

fast själv hade jag nog inte vågat köra din bil på banan utan cykelvimpel så låg som den var


Man tackar. Den är riktigt kul att köra åxå.

Närvaron av större bilar är en vanesak men det kändes tryggare med förra ljuddämparen (om man nu kunde kalla det för ljudDÄMPARE överhuvudtaget). Då lät den som en raket och man uppmärksammades garanterat klart och tydligt när man låg strax under backspeglarna på de större bilarna.


Vinklade faktiskt ner speglarna efter ett tag.....

Ni kanske skulle ha blinkade framljus på era vagnar

_________________
Jens Lanvin
Citera
Rainwoman
Åkersberga
Här sen Jun 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tack för ett bra event

Tyckte att alla var schysta ute på banan thumbs up

_________________
Sara Grönvall
Toyota Supra MKlV
Citera
Rainman
Åkersberga
Här sen Jun 2007
Inlägg: 4



Tack för en fin dag!
Det här var första gången för mej (och tjejen) som vi körde på bana.
Jag skulle gärna testa några gånger till, med lite bättre förutsättningar. (R-däck & coilovers)

Jag körde en Supra med helt vanliga gat-däck & orört chassie. Endast BPU trim.
Vi ville bara testa lite hur bilen beter sej om man pressar den lite. Det var kul!

_________________
Reine Green
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103




_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5565



Fler filmsnuttar:

Två "lådbilar" Wankel vs BEC i pariskurvan
http://www.youtube.com/watch?v=XECukuIm5o8

Opel Speedster i parisern
http://www.youtube.com/watch?v=9gna8tVopMg

Diverse bilar i kurvan vid depåinfarten
http://www.youtube.com/watch?v=E6PahvjLo08

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



2fast4u skrev:

Klicka på "bilen" ikonen här nedanför så kommer du till min biltråd.



Ibland underlättar det om man har ögonen med sig
Grym bil; R1-motor och 450kg thumbs up thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
steha
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 70



Instämmer med övriga - tack för arrangemanget, blev en perfekt banåkadag!

Väldigt uppskattat att man får ta med passagerare för senare ömsesidig input och åsiktsutbyte. Skaffade en Performance Box nyligen så vi kan kuta ryggarna över lite loggar också.

Som bonus fick jag tillstånd att mappa upp banan med performanceboxen innan det startade thumbs up. Finns på http://www.stjernelund.se/bil/mantorp.cir för den som är intresserad.

_________________
Stefan Stjernelund
Tesla Model 3 Performance 2020
Opel Speedster Turbo 2004 (till salu-ish)
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



steha skrev:
Instämmer med övriga - tack för arrangemanget, blev en perfekt banåkadag!

Väldigt uppskattat att man får ta med passagerare för senare ömsesidig input och åsiktsutbyte. Skaffade en Performance Box nyligen så vi kan kuta ryggarna över lite loggar också.

Som bonus fick jag tillstånd att mappa upp banan med performanceboxen innan det startade thumbs up. Finns på http://www.stjernelund.se/bil/mantorp.cir för den som är intresserad.


Super bra då har men en lite karta att läga över..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Jag vill också tacka SLC-gänget för den häftigatse banträffen jag har varit med på!

Som en annan sa, man han knappt ut och kyla av bilen så var det dags igen. thumbs up

Det var hur kul som hellst att "rejsa" med andra märken än Honda
och man kan inte låta bli att imponeras över Porscharna, när dem framförs av duktiga förare dvs.

En liten sak som var obehaglig, några gånger, var de tre lådbilarna som gjorde några väldigt sena inbromsningarn på innern, när de skulle dyka förbi mig, bla. till mjölby-kurvan.
De syns förbaskat dåligt och fick ratta ut från apex ordentligt i Mjölby en gång, för där fanns det en, helt plötsligt.

Hoppas att jag själv inte var i vägen för mycket, kändes ibland att man stod still på långrakan.

Har filmat alla pass utom den första på morgonen, hoppas kunna få upp några klipp snart.

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Ja, dessa jävla lådbilar Tror ingen av oss hade lyset på heller, kanske vore en bra början för att synas bättre. Var första gången jag åkte bana med lådbil och tyckte det gick bra i "trafiken", en del var nästan för snälla att släppa förbi (typ: jag kör bredvid banan så är jag inte i vägen när du passerar ). Nu var det ju ingen tävlingskörning så man låg gärna bakom och väntade med omkörning till en raksträcka (har jag för mej ) Nåja, kul var det thumbs up

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Fredrik, när blir nästa chans?

_________________
Stefan Larsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



höfläkt skrev:
Fredrik, när blir nästa chans?


Nästa gatbilskörning blir på Ring Knutstorp Lördagen den 18 Augusti.... Och det blir samma upplägg som nu på mantorp....

så välkomna då....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Eftersnack
2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
22669 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande