Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
22669 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Lohm skrev:
Rickard, jag såg att du ska ner imorgon!

Passa dig för att köra i depån, det ligger massor av metallskrot kvar efter några team som mekat och jag råkade köra där ikväll mkt riktigt så fick jag senare en däckexplosion i slutet av startrakan (ca:150km/h) på v bakdäck, odramatiskt men surt.
/Magnus


Tack ska hålla ögoen öppna...

Ska bli så kul att få en liten kurs med spårval osv av ett proffs imorrn

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jorå, magnus..... att prata tider är helt ok när det gäller SMA arrangemang..... sen är det upp till var och en hur dom vill göra för sin egen bilförsäkring.... eftersom en del bilförsäkringsbolag inte tillåter tidtagning men vi kommer aldrig offentliggöra några tider men att prata själv om det är helt ok för oss och för SMA som sagt är det helt ok försäkringsmässigt att ta tider på banträffar.

Hrm: http://www.slc.se/Tidtagning/resultat_mylaps.htm?eventid=219682


åhå.... hasse i tidtagningen tog egna beslut ..... kan låta dom vara kvar om ingen protesterar... men i framtiden kommer vi inte skicka ut dom....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Fredrik - SLC skrev:
AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jorå, magnus..... att prata tider är helt ok när det gäller SMA arrangemang..... sen är det upp till var och en hur dom vill göra för sin egen bilförsäkring.... eftersom en del bilförsäkringsbolag inte tillåter tidtagning men vi kommer aldrig offentliggöra några tider men att prata själv om det är helt ok för oss och för SMA som sagt är det helt ok försäkringsmässigt att ta tider på banträffar.

Hrm: http://www.slc.se/Tidtagning/resultat_mylaps.htm?eventid=219682


åhå.... hasse i tidtagningen tog egna beslut ..... kan låta dom vara kvar om ingen protesterar... men i framtiden kommer vi inte skicka ut dom....


Å andra sidan spelar väl tiderna inte någon roll så här i efterhand eftersom ingen kommer att göra anspråk på sitt försäkringsbolag för skador. Ja menar kör man med tidtagning å ingenting händer och det kommer ut efteråt betyder det väl bara att man har kört oförsäkrat, vilket inte spelar någon roll så länge ingenting hänt? Eller är jag ute å cyklar

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



bmw130 skrev:
Fredrik - SLC skrev:
AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jorå, magnus..... att prata tider är helt ok när det gäller SMA arrangemang..... sen är det upp till var och en hur dom vill göra för sin egen bilförsäkring.... eftersom en del bilförsäkringsbolag inte tillåter tidtagning men vi kommer aldrig offentliggöra några tider men att prata själv om det är helt ok för oss och för SMA som sagt är det helt ok försäkringsmässigt att ta tider på banträffar.

Hrm: http://www.slc.se/Tidtagning/resultat_mylaps.htm?eventid=219682


åhå.... hasse i tidtagningen tog egna beslut ..... kan låta dom vara kvar om ingen protesterar... men i framtiden kommer vi inte skicka ut dom....


Å andra sidan spelar väl tiderna inte någon roll så här i efterhand eftersom ingen kommer att göra anspråk på sitt försäkringsbolag för skador. Ja menar kör man med tidtagning å ingenting händer och det kommer ut efteråt betyder det väl bara att man har kört oförsäkrat, vilket inte spelar någon roll så länge ingenting hänt? Eller är jag ute å cyklar


nej det är helt rätt... Och därför jag tänkte att dom lika gärna kan få ligga kvar.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Fast nästa gång, OM, det händer något så finns ju info kvar om att någon kört med tidtagning så kanske det är svårare att hävda att man inte gjorde det?

Bara funderar högt

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Karl Birgander skrev:
Fast nästa gång, OM, det händer något så finns ju info kvar om att någon kört med tidtagning så kanske det är svårare att hävda att man inte gjorde det?

Bara funderar högt


jo, jag tar bort det om några dar, så hinner alla är titta och sen så pooooof finns det inte

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Känns som att det blir problem om vissa kör med tidtagning och andra inte? Dvs, att dom kör på banan samtidigt?

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Ingen som fick med en svart 200SX på bild? Har bara sett mig på en bild hittills, och det är när jag släpper förbi två bilar...

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Tycker det är ett problem för den enskilda individen och inte för arrangören, har man en försäkring som gäller på bana bör man kolla alla detaljer med försäkringsbolaget.

Själv har jag inte mer än trafikförsäkring på banåkabilen ändå, kommer smällen får man ta den. Peronskador mm däremot är ju perfekt att det finns en aktör som SMA som vill ta tag i och försäkra.

_________________
Martin Öberg
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Fredrik - SLC skrev:
abd skrev:
Kommer det någon fler bandag än japmeet med detta upplägg?


oja...... det är flera som jag pratar med just nu...... men klara är t.ex Japmeet, Corvetteklubben, Fempapp och några mindre privatarrangörer .... sen håller jag på med ett par till banträffsarrangörer i klubbformat.

och några rakt-fram arrangörer.......

men det går fortare om ni förare även poängterar för era arrangörer fördelarna med att vara försäkrad ifall något händer.


ok, jag tänker närmast på detta med tidtagning, säkerhet, osv.. Men det kanske är det du också menar?

_________________
Anders Berglund
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



abd skrev:
Fredrik - SLC skrev:
abd skrev:
Kommer det någon fler bandag än japmeet med detta upplägg?


oja...... det är flera som jag pratar med just nu...... men klara är t.ex Japmeet, Corvetteklubben, Fempapp och några mindre privatarrangörer .... sen håller jag på med ett par till banträffsarrangörer i klubbformat.

och några rakt-fram arrangörer.......

men det går fortare om ni förare även poängterar för era arrangörer fördelarna med att vara försäkrad ifall något händer.


ok, jag tänker närmast på detta med tidtagning, säkerhet, osv.. Men det kanske är det du också menar?


Det med iofs...... finns för uthyrning av oss till alla

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Åke Wallebom skrev:
Känns som att det blir problem om vissa kör med tidtagning och andra inte? Dvs, att dom kör på banan samtidigt?


Det kan inte vara något problem som jag ser det...... att en bil tar tid på sin egen bil kan inte ha någon påverkan på försäkringsvillkoren för din egna bil om du själv inte gör och det inte är något som obligatoriskt eller ingående som ett upplägg på banträffen ..... utan det enbart är en möjlighet för dom som vill och kan använda det.

typ samma sak som att du inte blir drabbad försäkringsmässigt om du krockar med en rattonykterförare så länge som du är nykter.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Så där då har man vart på Matorp idag med...Detta va en testdag för Alx Danielsson med sina cup bilar, Jag och Jon va enda gatbilarn,2 cup bilar och e 2 radikals så det fanns plats och hur mycket tid som helst att nöta

En liten samanfattning av dagen kommer här...

Däcken är lika slut som efter förra gången men jag åkte mest ner för att Alx skulle få känna på den och hjälpa mig med att justera in chassie och hjälpa till med spårval ochj lite coachning allmänt..

Jag börjar med att köra ett par små pass, justerar in däck temp osv, kollar att allt är som det ska...Kommer fort ner till mina 1,30,x och harvar runt där ett tag..Efeter ett tag är jag nere på samma 1,30,5 som innan och bilen käns lika lömsk som vanligt...

Efter det tar Alx över spakarn och tänkte visa lite spårval, det första han säger denna bilen är ju okörbar.....Nått måste va fel och åker på såna power slides och driftar som en tok, aldrig vart mer om nått likande...Han börjar direkt säga mer comp fram, mer retur bak, osv....han kör också 1,30,x med komenteraren lifsfarlig...

Jag ringer runt lite och bestämmer mig för att ställa på krängaren ett hack fram och reseta Öhlinarna till öhlins start spe, nu är klar typ 13 och vi har ätit lunch...

Ger Alx nycklar och ha tar ett par varv själv, sätter 1,29,1 och säger nu är bilen mycket bättre, men däcken är riktigt dåliga tyvärr, men säger att du bör ställa på krängaren ett hack till, jag ville prova själv hur den kändes nu och åkte ett par pass, och lyckas få till 1,29,5 vilket jag är riktigt nöjd med, med för däcken är riktigt dåliga nu...

Bestämmer mig sent som sides att jag ska nog justera främre krängaren som vi talat om och n blir bilen riktigt bra, men kl är för mycket och jag hinner inte köra nått mer, skulle justerat direkt bara.....Tror jag hade lyckats med en lägre 1,29 om jag lytt direkt...

Det konstaerades även att bilen är för hög bak och därför måste jag köra så mycket krängare fram, så nu ska jag corner weighta den och fixa till det sista...

En super dag som har gett massa..

Så 2-0 till mig nu Gaute..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



Bara 4 tiondelar sämre än alx thumbs up

Grattis

/micke

_________________
Michael Öhrström
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



micke r1 skrev:
Bara 4 tiondelar sämre än alx thumbs up

Grattis

/micke


Alx laddade inte så mycket och körde inte så många varv, han hade säkert kunna åka fortare om han velat...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



JcKE skrev:
KUUL med film Benci!!!

Nu när man FÅR prata om tider....

Jag testar att starta en lista så får vi se om folk törs fylla på..

1.37. Jocke CooperS Ursäkt: Fegbromsar typ överallt, kör mesigt i vänstern efter startrakan


Hördu Jocke,
Inte ens i Spånga får man vara så slarvig med nogrannheten av varvtider!

Du körde på 1:37.886 som bäst enligt SLC resultatlista, och det är en grymt bra tid!
Men det är långt ifrån 1:37.00
Eller har du tider som inte är tagna med transponder ?

Måste säga att jag trodde att jag skulle ha en chans mot din Mini, men men ....

--------------------------------------------------------------
Hade 2 pass i kameran då jag inte hade transponder, och nu har jag gått igenom videomaterialet och klockat alla varvtider med VirtualDub.

och mitt bästa varvtid är 1:39,00 sek.!!

Har jämfört alla varvtider, klockat i datorn, mot transponder tiderna, och det diffar mellan 5 hundradelar till 2 tiondelar till transponderns fördel.
Differansen beror nog på att jag klockade mina tider precis vid utgången på start och målrakan, där det fanns ett bra landmärke som man alltid passerade likadant.
och transponder-tiderna mättes någonstans vid/efter depåutfarten.

Så rent teoretiskt kan jag ha åkt som bäst ca 1:38,80 -1:38,95 , men det går ej att bevisa.
--------------------------------------------------------------

Så du leder Spånga-cupen, men vi tar nästa fight på Gelleråsen!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Fredrik - SLC skrev:
bmw130 skrev:
Fredrik - SLC skrev:
AndersY skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jorå, magnus..... att prata tider är helt ok när det gäller SMA arrangemang..... sen är det upp till var och en hur dom vill göra för sin egen bilförsäkring.... eftersom en del bilförsäkringsbolag inte tillåter tidtagning men vi kommer aldrig offentliggöra några tider men att prata själv om det är helt ok för oss och för SMA som sagt är det helt ok försäkringsmässigt att ta tider på banträffar.

Hrm: http://www.slc.se/Tidtagning/resultat_mylaps.htm?eventid=219682


åhå.... hasse i tidtagningen tog egna beslut ..... kan låta dom vara kvar om ingen protesterar... men i framtiden kommer vi inte skicka ut dom....


Å andra sidan spelar väl tiderna inte någon roll så här i efterhand eftersom ingen kommer att göra anspråk på sitt försäkringsbolag för skador. Ja menar kör man med tidtagning å ingenting händer och det kommer ut efteråt betyder det väl bara att man har kört oförsäkrat, vilket inte spelar någon roll så länge ingenting hänt? Eller är jag ute å cyklar


nej det är helt rätt... Och därför jag tänkte att dom lika gärna kan få ligga kvar.....

Ett alternativ är ju att de som inte vill ha sitt rätta namn publicerat anger ett nick, eller helt påhittat namn, när de hyr transpondern. Det behöver ju inte vara för att man funderar på försäkringsbedrägeri, utan kanske inte vill avslöja för mamma hur mycket man gasade, lånat pappas bil, etc.. För de som tycker att det är kul med tider så är det skoj med transpondertider eftersom de är lite mer kontrollerade än de som man uppger själv - ibland förekommer selektivt minne...
Dessutom är det ju lite skoj för andra också om man vill jämföra sin egen bil mot en likvärdig och se ungefär vad de ligger på.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
xztraz
Bålsta
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39



Håller på att klippa ihop slc-tv som filmades under racet. Har även lite video från gatbilsdelen(som inte kommer vara med i slc-tv) om någon kan vara intresserad.

Min vän daniel var med som reporter och han tog rätt mycket bilder under lördagens träning och gatbilskörning. Ska be han tanka upp materialet här.

_________________
Michael Thonfors
Filmar för SLC Racing.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
rcanka
Bålsta
Här sen Jun 2007
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här kommer mina bilder, var där med Michael Thonfors (xztraz) och hjälpte till.
Därigenom passade jag på att fota lite.
Bilderna är väl mer åt finfoto-hållet än tydlig bildjournalism.
Vet inte riktigt vad det är som blir fel, men färgerna ser helt keck ut på nätet.
Hursom, är det någon som vill ha någon speciell bild i acceptabel kvalitet så är det bara o pma!

Enjoy!


















_________________
Daniel Hölbling
Hondafreak/Fotograf
Citera
JcKE
Spånga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 27



HÄRLIGA bilder bra ös!!

Kul!

JcKE

_________________
Jocke Lundin
Citera
Eftersnack
2007-06-16 Mantorp / SLC och gatbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
22669 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande