Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (100809 totalt)
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Här ser man tydligt hur trafiken bromsade upp det röda 9.01,5-varvet jämfört med det blå 9.05-varvet, trots detta gick det alltså 3,5 sek snabbare! Mest markant är förstås det stora avsläppet i Mutkurve vid 11.800 m, men även ner i Pflanzgarten I vid 16.000 m och också i Hohenrain vid 800 m.


_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Christian Eick skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Men frågan är om man kan anta att den klara 160 GPS som lägsta inför första vänstern efter Quiddlerbachehöe hoppet

Antar att du menar höger? 160 är nog kalsongbytesframkallande men jag har 156 med Clion och jag vet att det går att köra fortare så varför inte 160? Känns spontant som att eftersom Swiften är hårdare än Clion och har riktiga r-däck så borde det gå att köra minst lika fort i kurvorna med den som Clion trots höghuskänslan.

Helt klart är att helt stumt inte är att rekommendera över SX, vill inte veta vad som händer om du går in i 188 i vänstern... Men eftersom luftmotståndet är stort i höga farter så kanske det räcker med att släppa gasen lite, ett confidencelift istället för broms?


Klart är att vi höll stumt över SX hoppet(annars hänger jag mig själv ), du menar in i vänstern efter hoppet? Har inte loggen så jag ser inte om jag bromsar efter SX hoppet eller bara släpper av inför SX vänstern, gissar att jag släpper av där endast eftersom jag tappar ca 23 GPS km från 190 Vmax SX till lägsta inför SX vänstern där jag har 167. Borde inte bromsa bort dessa 23km om jag känner mig själv eftersom jag vet att jag endast har 130hk till förfogande Bromsar jag bort dessa 23km hänger jag mig själv , i så fall ska jag inte göra det nästa gång .


I långsamma svängar är jag övertygad att Suzukin bör svänga lika fort som Clion, eller t o m snabbare.

I snabbare svängar med off camber där man oxå till viss del är beroende av tidigare Vmax, gärna en hög Vmax att ta med sig in är jag inte lika säker, just för att den är lite hård och small samt hög och endast har 130hk. Vad tror du? Nu har jag inte sett loggen själv i detalj men anledningen till att jag kan tänkas få svårt att nå 160 GPS i första vänstern är pga att jag minns det som om att jag hade full gas över kröner Q-höe men p g a effekten gissar jag att jag inte når så hög fart upp här med tanke på att jag når 190 GPS som Vmax på SX partiet vad når jag då upp backen Q-höe? Nåväl når jag 160 upp backen eller mer borde jag kunna ha ca 160 som lägsta inför högern efter Q-höe hoppet kanske? Når jag lägre får jag svårt att överhuvudtaget ta med mig fart in här p g a att den accar ju inte direkt när jag trycker på gasen, dock om jag fått möjlighet att bygga upp farten borde jag kunna ta med mig en del igenom.

Ähh jag spekulerar bara, kan du lägga upp mitt 9.01 samt 9.05 varv så kan jag titta på det.

Sorry menar givetvis högern efter Q höe
Tänkte oxå mest på att HvS har 170 GPS i CSL här som lägst och att jag aldrig nått dit i min CSL. Mitt max där är ca 165-168 men ofta ligger jag lite lägre oxå. Dave o Brian som inte heller är helt blyg i sin GT3a når inte heller HvS fart här.? Kan jag nå 160 GPS här med 130 hk Suzukin, först måste jag se vad din vs min Vmax är upp Q-höe för ett adekvat svar. Men det lär till viss del oxå vara lite beroende på mitt Vmax upp Q-höe och vad det är vet jag inte.

Du kör fort här CE och jag har ju åkt med så jag vet , frågan är vad du når som Vmax I Quidlerbachehöe med din Clio och dess effekt? vs jag i Suzukin och dess effekt? Kanske har du mer fart att ta med dig in från backen upp eller så fegar jag i Suzukin vilket är mest troligt kanske eftersom jag endast kört den 5 varv, å andra sidan på 5 varv borde man väl vara mann nog att ta ut max av 130 hk
Just att Suzukin är hårt satt + höghuskänslan får mig att undra om den kommer gå på två hjul igenom off camber SX vänstern. Klart den lär ju inte välta mer en känsla jag får bara

Vad var det för däck på Suzukin vs Clion?
Givetvis kommer Suzukin gå fortare nästa gång jag kör den, kommer då ha den en dag, då jäklar blir det inget fegande

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Suzuki: På 9.01-varvet kommer du upp i 159 km/h innan QH-krönet. Sedan ser det ut som att det antingen är den branta backen som tar ner farten till 154 km/h eller om du möjligtvis lyfter gasen lite grann, men det kändes som att du höll durken hela vägen så det är nog uppförsbacken som ta bort farten. Precis vid turn-in sjunker sedan farten till 150 som du håller genom hela kurvan. Eftersom det fanns marginal kvar i utgången kan vi nog konstatera att om du inte gjorde det redan dennna gång så kommer det vid nästa tillfälle att gå att hålla stumt mot durken hela vägen uppför backen och genom kurvan!

Clio: Jag kommer upp mot krönet i 174 km/h, precis innan toppen brukar jag lyfta gaspedalen någon cm (för att inte framhjulen ska spinna till när bilen blir lätt) för att vara snäll mot drivaxlarna. Farten går dock ner till 170 km/h pga detta. Sedan gör jag ett confidence lift i drygt 1 sek och får ner farten till 156 som jag har i ingången och genom kurvan. Eftersom även jag har marginal i utgången vet jag att det går att öka farten här genom att utnyttja hela banans bredd, men det är ett psykologiskt jobbigt parti att öka farten i!

Konklusion: Flugplatz ska enligt teorin gå att hålla stumt mot durken med Suzukin, men SX kräver minst ett confidencelift för att inte klota i utgången av dyngsvängen över krönet! När du ska testa detta nästa gång, påminn mig om att inte åka med då!

Clion körs på Kumho Ecsta MX 195/50-15, på rent4ring.com står det att Swiften har Toyo R888.
och Gaute, du har PM!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Här kommer då den stackars lilla Suzukins loggar, gick den på R888?

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-04_u5345 . . . .

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-09-04_u5345 . . . .

Måste kika på S-kurve om det går att utläsa hjullyft, var satt antennen?

_________________
Johan Bergin
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Tack Johan. Jo det var toyo 888 däck på den. Vart GPS förstärkaren satt minns jag ej. Brukar sätta min på höger hjulskärm längst upp mot vindrutan.

Bromsar inget Efter Q-höe inför Flygplatz första snabba höger, möjligen ett litet avlyft. Men backen Q-höe tar nog oxå ut sitt på de 130hk och frågan är om det kanske är det som gör det, får testa nästa gång. Dock har jag 0.5G som max broms efter SX kulan inför vänstern, här borde jag kunna bromsa mindre, eller möjligtvis bara släppa av?. Här kan jag klart ha ett högre lägsta än 168 som jag nu hade på detta varv. Borde lätt kunna ha 175-180 GPS km som lägsta inför SX vänstern.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 716



Man blir mörkrädd när man lägger Daniels eller Gautes varv ovanpå sitt eget

Man ser oxå vilken skillnad trafik gör för tiderna..

Kul pryl det här

Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Samma lilla Swift med 130hkr tar sig runt på 8,50.1, gissar att bilen kommer från http://www.rent4ring.de/.

Hittade även en filmsnutt från en likadan raket, http://de.youtube.com/watch?v=fAX7UBI2Cs0

Gaute, aka. Memento Mori, har garanterat mer detaljer.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-10-21_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Kollade hastigt på mina logg 9.01 samt 9.05( som ligger här sedan tidigare ) samt sista 8.50 BTG. Slutsatsen jag kommer fram till är att jag missar en del i de långsammare partierna på mitt 8.50 varv, troligen p g a att jag ville mycket då jag äntligen hade fritt och jag visste att jag troligen inte skulle orka vänta in ett annat fritt tillfälle.

På mina långsammare varv kör jag bättre igenom AF samt Werschiefen, vilket jag oxå kände då jag körde mitt 8.50 varv, var lite het in här och ville transferera vikten i bilen runt för att undvika understyrning men jag fick aldrig till det i AF med Swiften så där vinner jag på att gå lungare in i AF, samt oxå i Werscifen.
I flera andra svängar lyckades jag köra bilen överstyrt och vinner på det då jag kan gå väldigt tajt och på gas tidigt med god fart. T e x in i Hatzenbach efter rakan i slutet på Hatzenbachbogen. Även hittat mycket fart i början av banan innan man svänger upp på T13. In i dessa svängar när man kommer från Tiergarten rätt in i dessa kurvor gick det väldigt bra att tranferera vikten i Swiften för att kunna åka svagt, svagt överstyrt med gott resultat och total avsaknad av understyrning.

I övrigt är jag helt stum igenom Spigelkurve i mitt 9.05 varv(rätt malig över det faktiskt ), det var jag inte på mitt snabbaste 8.50 varv thumbs down . Troligen mindes jag allt för väl att vi gick på två hjul ur den off camber nerförslutande böjen vid tidigare körning och tog det lite lugnare nu på 8.50 varvet just där .

I övrigt är jag nästan helt stum igenom Metzgefeldt på mitt 8.50 varv(mycket bättre kört här än de tidigare varven), når som Vmax 157.84 GPS inför turn in och släpper endast av ca 4km ner till 154,18 GPS som lägst för att sedan hålla stumt. Nästa vända blir Metzgefeldt helt stum Kul. Kör som oftast fort på de lite läskigare snabba offcamber partierna oavsett bil har jag märkt och Hatzenbachbogen är givetvis helt stum från T13. Även Hela Flugplatz är helt stum. Även på SX är jag mycket bättre på mitt snabbaste varv. Tidigare 9.01 samt 9.05 var jag nere på 161-166 GPS som lägsta fart mitt SX. På 8.50 varvet har jag ungefär samma Vmax inför SX som på alla varv men skillnaden är att mitt lägsta mitt SX nu är högre, ca 178 GPS. Vilket får ses som mycket bättre, här kan jag nog våga köra lite fortare t o m nästa gång.

Samantaget ser jag snabbare ut på de flesta snabbare partier på mitt 8.50 varv vs 9.01 samt 9.05, så helheten är väl väldigt bra. För att klara 8.40 BTG måste jag vara ensam i bilen, får då ca 3-4 sek bara på det skulle jag uppskatta. Sedan köra lite lugnare i AF samt Werschiefen, dock med samma fart och attack in mot dessa partier för där vinner jag. Jag skulle tro det är väldigt svårt att köra 130hk Swiften fortare än 8.40 BTG, tveksamt om jag ens lyckas, men 8.45 går nog för mig skulle jag tro.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
"Här kommer mina bästa varv för Lambon respektive Minin. Ganska olika körtekniker kan man lugnt säga. 75% av alla ställen där man behöver bromsa med Lambon, så är det bara att hålla gasen stumt med Minin..

Lite spec:
Lamborghini Gallardo SE: orginal motor (520 hk), KW ställbart racechassi, Pirelli P Zero Corsa System däck.
Mini Cooper D Clubman: Chippad turbodieselmotor på ca 135 hk, fabriksmonteat orginal sportchassi, Yokohama A048

Naturligvis var jag inte ensam på banan vid något tillfälle... Inte ensam i bilen heller!

Kan ju vara intressant att få höra analysdoktorernas kommentarer! :-)

Mini:
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-12-29_u5345 . . . .

Gallardo:
https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2008-12-29_u5345 . . . . "

_________________
Johan Bergin
Citera
frafoss
Norge
Här sen Okt 2006
Inlägg: 8



Kan noen hjelpe meg å finne en DSF fil for Ringen med de samme split tidene som dere bruker?

_________________
Frank Foss
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



jbergin skrev:
"Här kommer mina bästa varv för Lambon respektive Minin. Ganska olika körtekniker kan man lugnt säga. 75% av alla ställen där man behöver bromsa med Lambon, så är det bara att hålla gasen stumt med Minin..

Lite spec:
Lamborghini Gallardo SE: orginal motor (520 hk), KW ställbart racechassi, Pirelli P Zero Corsa System däck.
Mini Cooper D Clubman: Chippad turbodieselmotor på ca 135 hk, fabriksmonteat orginal sportchassi, Yokohama A048

Naturligvis var jag inte ensam på banan vid något tillfälle... Inte ensam i bilen heller!

Kan ju vara intressant att få höra analysdoktorernas kommentarer! :-)


Hej Erik,

vi var ju nere samtidigt när denna körning skedde, men tyvärr blev det aldrig tillfälle att sitta på ett varv. Är betydligt enklare att analysera en logg om man kan koppla den till en persons körstil, men jag kan ju ge några synpunkter/jämförelser i alla fall!

Loggen ser "normal" ut från påsläppet upp till T13 så det är svårt att avgöra om någon omkörning stört körningen här. Om inte så finns det i alla fall potential att öka farten lite här. Patrik når som högst 214 strax efter Tiergarten-svackan innan minimalt gassläpp inför "vänster/höger/vänstern", på din logg är Vmax 205. Om bilen känns okej i svackan och över ojämnheten i banan strax innan "vänster/höger/vänstern" så är det "bara" att stå på lite till här. (En disclaimer på ALLA partier jag kommenterar är självfallet att du kan ha haft trafik trots att det inte syns tydligt i loggen!)

Vi tittar vidare på den läskiga off-camber Hatzenbachbogen:
Erik Lambo: 139
Jag Clio: 141
Patrik GT3: 143
Gaute Suzuki: 144
Siffrorna visar tydligt att detta är ett jättejobbigt parti mentalt, feldoserad kurva i nerförsbacke är det inte många som gillar. Försvårande för de med motorstarka bilar är att bedöma hur mycket gas som ska släppas alt. hur mycket som ska bromsas innan kurvan, med Clion blir det bara ett confidence lift och tokstollen Gaute håller t.o.m. stumt med Suzukin! Det gäller dessutom att träffa turn-in perfekt för att man ska kunna hålla i ordentligt här, svårt. Horst visar sig kunna utnyttja sin erfarenhet här då han ofta är snabb igenom detta parti: med 430 Scuderian kör han t.ex. 149, med 997 PDK på r-däck når han t.o.m. 153 så det finns helt klart fart att hämta, men förtroendet för bilen måste vara på topp.

Flugplatz. Ytterligare ett jobbigt mentalt parti, speciellt om man kommer lågflygande i 200+ över bron! Enligt min erfarenhet måste man våga släppa ut bilen mitt i kurvan för att utnyttja den större radien. Står man här och kollar på industripoolen så är de riktigt modiga i princip ute på yttercurbsen(cobble stones) och nosar, på TF-körningen är de flesta sällan över mitten på banan mitt i kurvan. Att ta ut svängen verkar vara A och o för att hitta mer fart. Jag jobbade MYCKET med detta parti och nådde 156 som lägsta fart genom kurvan, en fart som jag vet många är långt ifrån. Patrik har också maxat 156 här även om hans bil naturligtvis har större potential och ur din logg fås 146 så här kan det gå fortare. Har du kanske någon annan logg här med mer fart? Är ju dessutom ett jätteviktigt parti att få med sig fart ut ur då man håller stumt hela vägen ner till SX.

Lägsta fart inför SX-vänstern.
Erik Lambo: 169
Gaute Suzuki: 177
Christian Clio: 178
otroligt jobbigt parti, men eftersom det går fort finns det tid att vinna. En viktig skillnad att notera är förstås att Gaute och jag kommer in här med 189 resp. 205 jämfört mot dina 253! oavsett det så är det ett viktigt parti att jobba med, Patrik har provat att gå in i partiet långsammare för att lättare kunna hitta rätt bromspunkt och få med sig mer fart, tror han efter det har haft 184 som lägsta fart här och jag har sett 189 i någon av galningen Gautes CSL-loggar så det visar att det går! thumbs up

238 ner mot Fuchsröhre är fort, inget snack, men det ser ut som du börjar ta ner farten ganska tidigt och går genom själva svackan med lägre fart. Kan givetvis ha varit trafik men sen vet jag inte hur Lambon beter sig här med avseende på ride height, den kan ju ställa till det på ett väldigt otrevligt sätt på detta parti så ska ökning ske rekommenderar jag nog att göra det med 1 km/h åt gången!

Metzgesfeld. Ytterligare en sån där snabb kurva som känns off-camber, lägg därtill gräs i avåkningszonen ända ut till armco-räcket, huva! Sällan man ser loggar över 150 här så dina 150 tycker jag är bra. Gaute förtjänar dock nästintill en medalj för sina 154 med Swiften här, återigen visar det att det finns potential men det är jobbigt att hitta den potentialen här!

Vi hoppar fram till Ex-Mühle som fångade min uppmärksamhet!
Christian Clio: 107
Patrik GT3: 109
Erik Lambo: 113
Strålande!

Partiet innan Bergwerk ser lite märkligt ut, Vmax innan Lauda-kink är "bara" 190 jämfört med Patriks 203 trots din lysande utgång ur Ex-Mühle. Kan det ha varit trafik här?

Bergwerk måste väl ha varit trafik? Ingången omkring 100 km/h ser bra ut, men det ser ut som att du får bromsa i kurvan och är nere på 59 mot utgången. Upp genom Kesselchen kommer sedan det parti som du tappar mest på, det ser ut att vara trafik 2 ggr? Du hinner upp i 208 långt innan den snabba vänsterkinken men får gå ner till 184 ungefär mitt i kinken, sedan hinner du acca upp i 213 innan du får bromsa ner till 176 ungefär i "chikanen", upp i 189 innan Mutkurve och genom där med 151. Jämför man med en "normal" utgång ur Bergwerk i ca 100 och fritt upp till Mutkurve så står det klart att här tappas det tid. Har du någon annan logg på Kesselchen, skulle vara intressant att höra vad du kommer upp i som Vmax där?! Är förstås svårt att säga exakt hur mycket tid du tappar här, men tittar man på andra snabba loggar så uppskattar jag ca 2,5-3 sek i alla fall.

Hur är Lambon i karusellen? Farten är inte jättehög, men det kanske har mer med ride height att göra? Dessutom är det rätt menlöst att maxa där då det sliter oerhört på materialet och eventuell tidsvinst är rätt marginell i sammanhanget...

Pflanzgarten fångade mitt öga, Vmax innan guppet i Pflanzgarten I på 176 jämfört med Patriks 186 är rätt stor skillnad men grafen nerför backen mot guppet ser inte helt normal ut, väldigt plan. Kan det ha varit någon form av trafik här också?

Likaså slutet av Pflanzgarten-partiet, Pflanzgarten III eller Bellof-passage om man så vill, där ser det väldigt mkt ut som trafik med en taggig graf och i sammanhanget blygsamma 205 som Vmax innan Schwalbenschwanz.

Sammanfattning: Med tanke på hur få det är som kör under 8 min BTG i allmänhet och hur få som gör det i en Lamborghini i synnerhet så är det bara att gratulera till en bra tid! 7.54,7 är snabbt, inget snack. Om jag låter kritisk i min text så är det en hög nivå som "kritiken" befinner sig på. Med det sagt så ligger nyckeln till mer fart, som nästan alltid, i kurvorna. I många kurvor ligger du en eller ett par km/h under t.ex. Patrik så generellt kan sägas att tid finns att hitta genom att ta med sig lite mer fart in i och genom kurvorna. De riktigt snabba partierna som t.ex. Flugplatz, SX och Fuchsröhre, där skillnaderna verkar vara som störst och mest tid finns att hitta, är de partier du (och vi alla andra också!) behöver jobba med mest (om nu målsättningen är att köra snabbare än vad du redan gör förstås!). Sedan tycker jag personligen att din metod att köra 1-varvs time attack inte är optimal. Att ligga och köra 3-4 varv på raken, bli "varm i kläderna" och få upp däcktempen (och eventuellt justera varmtrycket) tror jag ger mer. Men som sagt, jag tycker du ska vara väldigt nöjd med 7.54,7! Drar vi bort den värsta trafiken så är du direkt en bit under 7.50 redan på detta varv. Kul också att du delar med dig av loggen, det är roligt att se på grafen hur härligt med mos det är i maskinen! Hoppas det blir fler tillfällen att ses där nere under 2009, väl mött!

_________________
Nordschleife: 626 varv
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Ville lägga upp denna för att de som inte är så bekanta med logg kan se lite hur man läser en från ringen.
Noterade värden som jag beskrivit handlar bara om Vminimum samt Vmaximum värden. Högsta noterade fart vs lägsta på lite olika partier. Kanske blir det lite smått och svårläst, nåväl känner man igen sig på ringen bör man kunna läsa av kartan.


_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Ska köra Scuderia Hanseat i maj. Vilken split ska jag använda, finns den att ladda ner?
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Finns ingen sådan split. Du får sätta en själv och lämpligast sätter du starten när du kommer ut från GP i slutet av GP. Du kommer då upp på T13 och lämpligt är kanske att sätta starten där direkt då alla 4hjulen är ute på T13 (ca Nr 5 på vår ring chart). Mål blir bromsandes in Hohenrain Chicane(nr 3 på vår ring chart)

Eller så kör du enligt min RMA split som ligger här på rejsa. Då går din start just vid T13, nr 6 på vår ring chart och mål är vid Gantry. Kör efter denna split så har du 100% lika start och mål som mig på mitt 7.10,5 varv denna sträcka. Kör du samma tider vet vi att du kört motsvarande ca 7.40 tider. Sträckan Bro till T13 startpunkt tar nämligen i bästa fall med CSL ca 30 sek, i sämsta fall ca 34, lite beroende på trafik eller om man kommer farandes på fulla varv eller med TF start. Denna sträcka är 90% rakt fram med ett par kurvor in mot T13( Hohenrain Chicane ) så här kör en blind t o m dessa 1200m på 30-34 sekunder i en M3.

Jonas Häggernäs körde ju samma ca sträcka på 7.24 med en 720 Dock vet jag inte om han klockat eller kör efter min split. http://www.youtube.com/watch?v=UraR3zi0oy8&feature=channel här ser du vart man kommer ut påT13.

Men kör efter min split så blir det 100% jämförbart ju. Spännande, vem blir snabbast av dig, Hägglund eller Mats. Väl investerade pengar är att någon av er bjuder mig på Bifharer platsen(4000kr) Så kan jag garantera att den som får mig i passagerar sättet kommer ha en fördel gällande att hitta speed I övrigt svårt att gissa, du och Mats har ju åkte lite varv, särskilt Mats. Hägglund har inga varv alls, men kan han möjligen vinna på sin fingerspitzgefhul(fingertoppskänsla)

Här är min T13-Gantry start/mål split, kör hårt thumbs up (ligger på sida 1 i denna tråd)https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2007-07-24_u5345_t13_standing_start_sign_63_to_gantry._splitar.zip

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Göte RS6 Sjögren skrev:
Här är min T13-Gantry start/mål split, kör hårt thumbs up (ligger på sida 1 i denna tråd)https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2007-07-24_u5345_t13_standing_start_sign_63_to_gantry._splitar.zip


Precis vad jag tänkte använda. Problemet är att den zip-filen inte innehåller någon split. Den innehåller bara en .dbn-fil på ditt 7.10 varv. För att få en split måste det vara en .dsf-fil.

Eller?

Bergin - behöver din hjälp!
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



PeterF skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Här är min T13-Gantry start/mål split, kör hårt thumbs up (ligger på sida 1 i denna tråd)https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2007-07-24_u5345_t13_standing_start_sign_63_to_gantry._splitar.zip


Precis vad jag tänkte använda. Problemet är att den zip-filen inte innehåller någon split. Den innehåller bara en .dbn-fil på ditt 7.10 varv. För att få en split måste det vara en .dsf-fil.

Eller?

Bergin - behöver din hjälp!


Jag har orginal filen, skickar över den på mail till dig samt JB. Så kanske JB kan lägga upp den igen på rejsa, för den är ju väldigt bra som komplement till BTG spliten som ligger här. I de lägen man kör SH kursen eller liknande är den ju utmärkt.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Göte RS6 Sjögren skrev:
PeterF skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Här är min T13-Gantry start/mål split, kör hårt thumbs up (ligger på sida 1 i denna tråd)https://rejsa.nu/im/_log_general/sectors_nordschleife_2007-07-24_u5345_t13_standing_start_sign_63_to_gantry._splitar.zip


Precis vad jag tänkte använda. Problemet är att den zip-filen inte innehåller någon split. Den innehåller bara en .dbn-fil på ditt 7.10 varv. För att få en split måste det vara en .dsf-fil.

Eller?

Bergin - behöver din hjälp!


Jag har orginal filen, skickar över den på mail till dig samt JB. Så kanske JB kan lägga upp den igen på rejsa, för den är ju väldigt bra som komplement till BTG spliten som ligger här. I de lägen man kör SH kursen eller liknande är den ju utmärkt.


Maila bara, jag lägger upp den bums!

_________________
Johan Bergin
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Eftersom jag är Mac användare o tillhör den lata folkskaran , så hoppas jag att Doktorn snart kommer upp med en analys på bla mitt 8.09.9 varv här!

Han nämnde nåt om 223 innan SX!? Jag är iaf dödligt nyfiken.....bärs utlovas CE

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415


Trådstartare
Qvisfr skrev:
Eftersom jag är Mac användare o tillhör den lata folkskaran , så hoppas jag att Doktorn snart kommer upp med en analys på bla mitt 8.09.9 varv här!

Han nämnde nåt om 223 innan SX!? Jag är iaf dödligt nyfiken.....bärs utlovas CE


Någon analys kommer inte från mig men väl själva varvet.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2009-04-17_u5345 . . . .

_________________
Johan Bergin
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



jbergin skrev:
Qvisfr skrev:
Eftersom jag är Mac användare o tillhör den lata folkskaran , så hoppas jag att Doktorn snart kommer upp med en analys på bla mitt 8.09.9 varv här!

Han nämnde nåt om 223 innan SX!? Jag är iaf dödligt nyfiken.....bärs utlovas CE


Någon analys kommer inte från mig men väl själva varvet.

https://rejsa.nu/im/_log_general/logfile_nordschleife_2009-04-17_u5345 . . . .


Shit pommes frites va kul grej detta var!!
CE har hjälpt mig o sammanställt lite fartstatistik över 2 av mina varv. Ett 8.09.9, och andra på 8.12.7 om jag inte minns fel, och sedan ställt de i jämförelse med Patriks 7.43 o CE's Clio på 8.37!!
Ruggigt kul o jämföra tycker jag....tom så att jag vill dela med mig här.....kanske nån som tycker det är av intresse...

Generellt hade jag friare varv på det snabbare varvet, men har hittat mer fart i olika sektioner på andra varvet. Kan man få med sig det på ett o samma varv ( fritt förstås) så vore det trevligt.
Jag körde iaf kortast sträcka

Kommentarer är välkomna.


Patrik Fredrik Best of 19 April Christian
Nr 7.43,0 8.09,9 8.37,3
1 Vmax before Hohenrain chicane 208 190 186 178
2 Vmin Hohenrain chicane 88 83 84 64
3 Vmax before Armco Corner 108 99 101 86
4 Vmin Armco Corner 82 80 78 75
5 Vmax before T13 130 118 121 114
6 Vmin T13 82 77 75 71
7 Vmax before Hatzenbachbogen 156 148 146 142
8 Vmin Hatzenbachbogen 147 139 137 134
9 Vmax before Hatzenbach 175 175 173 164
10 Vmin first Hatzenbach right 101 102 103 96
11 Vmax before last Hatzenbach left 135 131 128 120
12 Vmin last Hatzenbach left 108 101 101 98
13 Vmax before Hocheichen 131 123 122 119
14 Vmin Hocheichen 95 93 92 86
15 Vmax before Flugplatz 204 186 188 175
16 Vmin Flugplatz 161 157 156 156
17 Vmax before Schwedenkreuz 248 232 227 205
18 Vmin Schwedenkreuz left 182 174 171 178
19 Vmax before Aremberg 199 176 176 182
20 Vmin Aremberg 99 93 91 85
21 Vmax Fuchsröhre 236 217 213 207
22 Vmax before right leading into Adenauer Forst - - - -
23 Vmin Adenauer Forst 76 77 77 68
24 Vmax before Metzgesfeld I 198 181 183 173
25 Vmin Metzgesfeld I 156 132 148 145
26 Vmax before Metzgesfeld II 165 141 154 153
27 Vmin Metzgesfeld II 103 101 97 92
28 Vmax before Kallenhard 148 136 141 135
29 Vmin Kallenhard 87 85 85 81
30 Vmax before Spiegelkurve 147 143 139 134
31 Vmin Spiegelkurve 129 137 133 128
32 Vmax before Miss-Hit-Miss 158 165 151 159
33 Vmin Miss-Hit-Miss 129 129 131 122
34 Vmax before Wehrseifen 170 159 158 152
35 Vmin Wehrseifen 76 67 69 68
36 Vmax before Breidscheid 174 159 159 156
37 Vmin Breidscheid 110 102 104 101
38 Vmax before Ex-Mühle 140 134 133 125
39 Vmin Ex-Mühle 110 99 101 99
40 Vmax before Bergwerk 193 169 185 169
41 Vmin Bergwerk 79 68 89 74
42 Vmax Kesselchen 228 202 209 175
43 Vmin Klostertal 1/Mutkurve 159 153 160 156
44 Vmax before Huppe Rechts 180 171 174 165
45 Vmin Huppe Rechts 161 157 159 157
46 Vmax Klostertal 2/Steilstrecke 177 167 167 162
47 Vmin Klostertal 2/Steilstrecke 85 81 81 74
48 Vmax before Karussell 152 142 141 131
49 Vmin Karussell 79 68 73 68
50 Vmax before GT3 Links 166 158 158 147
51 Vmin GT3 Links 130 157 154 144
52 Vmax before Hohe Acht Esses 156 166 158 148
53 Vmin Hohe Acht Esses 118 117 119 108
54 Vmax before Hohe Acht 124 128 131 126
55 Vmin Hohe Acht 101 109 95 102
56 Vmax before Wipp./Hedwi.Höhe 159 151 146 142
57 Vmin Wippermann/Hedw.Höhe 130 129 125 126
58 Vmax before Wippermann right 157 147 144 145
59 Vmin Wippermann right 117 107 117 115
60 Vmax before Eschbach 156 140 142 132
61 Vmin Eschbach 111 110 103 106
62 Vmax before Brünnchen 1 140 132 135 124
63 Vmin Brünnchen 1 109 103 97 95
64 Vmax before Brünnchen 2 146 140 140 132
65 Vmin Brünnchen 2 108 102 102 100
66 Vmax before Eiskurve 148 137 139 128
67 Vmin Eiskurve 101 99 100 94
68 Vmax before Pflanzgarten I 191 162 171 168
69 Vmin Pflanzgarten I 150 121 131 122
70 Vmax Anfahrt Schwalbenschw. 220 197 196 186
71 Vmin left before Schwalbenschw. 115 112 109 106
72 Vmax before Schwal/ Karussell 147 136 141 127
73 Vmin Schwalbensch/ Karussell 97 94 89 85
74 Vmax before Galgenkopf 166 145 152 138
75 Vmin Galgenkopf 133 103 126 129
76 Speed at Gantry 211 194 198 132

Körd sträcka 18875 m 18861 m 18868 m

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Skoj med fler varv att jämföra med....

Jag har jämfört lite med mitt 8.14 varv med ditt 8.09 varv....
Rätt många ställen det är jämt....

En kurva jag tänkt lite mer på är lauda links, ser inte ut som du håller stummt där.
Kanske har jag för lite fart med mig från kurvan innan men jag håller stummt där...

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Nürburgring
Nordschleife - Loggad data
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (100809 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande