Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Nordschleife - Loggad data | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (100809 totalt) |
Bergwerk var avspärrat på detta varvet så det var 50 igenom hela sektionen.....en bil hade brunnit där så man fick köra innerspår utmed curbsen och för att hinna bromsa ned innan alla koner var man tvungen att slå av i Lauda.....väl noterat _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Kul läsning.. Måste åka till herr bergin och införskaffa mig en sådan manick... _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 |
||||
De första inläggen är uppdaterade med T13 start/mål samt splittar. _________________ Johan Bergin |
||||
Vi har fått nya roliga varv från Samuels senaste besök på ringen i början på Maj.
Läs mer här, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/im/_log_general/log https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||
Jag hoppas alla är medvetna om att det ligger en split efter ca 12 meter efter Bridge på den standard BTG fil som används här pa Rejsa.
Med den senaste Drift/Performance box softwaran innebär det att man får en första splittid på några tiondelar på displayen under hela varvet (om nu boxen hinner med). Är detta medvetet gjort så? _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Hej Björn, jag var inte medveten om det. Har mig veterligen inte tryckt fram en split när vi gjorde filen för snart 3 år sedan. Har dock uppdaterat BTG.dsf till att inte innehålla spliten, vilket gör varken till eller från på själva varvet men rätt skall vara rätt. Tack för påpekandet! _________________ Johan Bergin |
||||
Hej,
Björn F har varit hjälpsam och gjort en start/mål-fil med sex splittar under BTG. Så här skriver han: "BTG filen med (3) splittar skall möjligöra jämförelse med SportAutos splittar men endast 2 av 5 funkar direkt på boxen, den 3dje kan man beräkna. Här en fil där alla funkar utom Gantry till T13 (körs ju inte vid BTG), vissa måste man dock lägga ihop för att få SportAutos tid: Start vid Bridge Split 1: Bridge till T13 start/mål (hur bra gick Hohenrain?) Split 2: T13 till exit Hocheichen (hur bra gick Hatzenbach?) Split 3: Hocheichen till Exit Aremberg (lägg ihop 2 och 3 och du får SportAutos första split) Split 4: Aremberg till exit Ex-Mühle (samma som SportAuto) Split 5: Ex-Mühle till Hedwigshöhe (samma som SportAuto) Split 6: Hedwigshöhe till exit Planzgarten (hur gick Wipperman, Brünchen och Planzgarten?) Finnish vid Gantry (lägg ihop split 6 och denna för att få SportAutos split 4) Exiten på splittarna ligger medvetet vid utgångar där man har några sekunder att kolla displayen för mellantiden på förra partiet innan det börjar svänga ingen (SportAuto verkar ha haft samma filosofi). Mvh Björn" https://rejsa.nu/im/_log_general/sec Genomtänkt och välformulerat, just as we like it. Tack! _________________ Johan Bergin |
||||
Tack Björn F, ett bra initiativ. Jag får skyllas att den ursprungliga BTG start/mål har lite konstiga splitar. Förvisso så gör det ju inget för riktigheten i BTG varvstiden om än ser det lite konstigt ut. Särskilt för de som inte är så insatta. Nåväl jag höll som bäst på för många år sedan och laborera med detta gällande splitar osv. Sedemera föll det lite i glömska och vi körde mest efter BTG och lät dena vara kvar som standard då ingen egentligen var så inresserad av splitar. Användarna har mognat idag verkar det som:-)
Nåväl split tider är superkul och intresant, tack att du tog dig tid. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Tack Johan och Göte,
ja jag är redan intresserad (kört 3 varv ) hur jag kör Tiergarten/Hohenrain eftersom det inte finns någon klar släpp/broms punkt för Tiergarten vänster-höger och hur mycket man ska släppa inför bromsningen till Hohenrain chicanen, därför började jag labba med ett var som skulle visa detta direkt på boxen. Sen följde nästa (hur tar jag Hatzenbach) osv. För de som inte sett SportAuto varvet med splitar, här en bild från ett supertest med Kojan: Där redovisas också vilka märken de har efter bana, de kan vara svåra att läsa, här kommer de: T13 och Aremberg är ju klart (mållinjen och bron) för ExMühle är det post 122, Exit H Acht Hedwigshöhe skylten och Gantry är ju korvspad . _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Jag har även lag in text för splittarna, ser ut så här:
Varv Tid Max speed Text 1 0 0,00 Line Start 1 00:24,90 197,06 split 1 t13 1 01:12,10 197,06 split 2 exit heichen 1 02:04,20 244,15 split 3 exit aremb 1 03:53,10 244,15 split 4 exit mühle 1 05:49,70 244,15 split 5 exit h acht 1 07:01,90 244,15 split 6 exit planzg 1 07:47,70 244,15 Line End Är report utskriften från Toolboxen "Lap Timing- split line" (Götes CSL varv som exempel), den ger bara start till splt, på box displayen kan du få split till split genom att sätta detta i Timing modes inställningar. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Nu har jag kört 2 kvällar med den nya filen med 6 splittar, den funkar perfekt . Det är kul att få mellantiderna och man ser ju också att boxen hoppat igång när man passerar startlinjen vid T13 (för de med den nya firmwaren).
Loggarna är ju inga världsrekord men om någon vill se hur 103 kusar per ton beter sig på ringen kan jag skicka en till Johan (det går fortast nedför , i kesselchen däremot har man tid att studera utsikten ). _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Björn har besökt N-ring igen, vi hoppas det blir fler resor snart.
https://rejsa.nu/im/_log_general/log Samma Jaguar som tidigare men med nya däck(?). _________________ Johan Bergin |
||||
Den kan ju va intressant som exempel hur vi nybörjare med mer normala landsvägsåk (ca 2000kg packat och klart med 207 Dieselhästar ger 0,1hk/kg eller 9,7 kg/hk) kämpar med ringen f .
Det här varvet var inte det snabbaste (de är alltid de som man inte har nån logg på ), men körtekniskt OK och därmed representativt för bilen och min nivå på körningen just nu utom i SX och Galgenkopf där det var långsmmare bilar före (fick ta SX entry till vänster, som Pavh säger det hoppar som f-n där ). I eiskurve släpper jag en Porsche. Jag har jämfört med Christian Eicks Clio Sport varv på 8,37, i en del långsamma kurvorna är vi hyfsat lika och i Fuchsröre men så fort det går uppför eller medelsnabba kurvor är det stor skillnad . Mutkurve är dessutom en riktig hängmatta , varenda gång säger man sig i utgången "det här är ju fullt!!" och likt förbannat är bromsfoten där nästa gång , ska arbetas bort . _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||||
Fredrik Larsson har varit på Ringenbesök igen och loggat stabilt snabba tider.
I filen finns: 8.10,7 8.08,4 8.08,7 https://rejsa.nu/im/_log_general/log _________________ Johan Bergin |
||||
tack för det Har även splittider (spliten är den tagen härifrån med mellantider) 1 ---- 0'26.3" 2 ---- 0'49.3" 3 ---- 0'55.3" 4 ---- 1'52.3" 5 ---- 2'01.7" 6 ---- 1'15.7" = 8'08.7" 1 ---- 0'27.2" 2 ---- 0'49.2" 3 ---- 0'54.8" 4 ---- 1'52.0" 5 ---- 2'00.5" 6 ---- 1'15.5" = 8'08.4" 1 ---- 0'26.4" 2 ---- 0'49.1" 3 ---- 0'55.2" 4 ---- 1'53.8" 5 ---- 2'01.4" 6 ---- 1'16.6" = 8'10.7" _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99 |
||||
Nürburgring Nordschleife - Loggad data | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (100809 totalt) |