Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Kan inte posta....
1 besök senaste veckan (2153 totalt)
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Får detta felmeddelande


Error in posting

DEBUG MODE

SQL Error : Unclosed quotation mark before the character string ')'.

INSERT INTo phpbb_posts_text (post_id, post_subject, bbcode_uid, post_text) VALUES

Line : 289
File : D:\- web -\FORUM-2.05\includes\functions_post.php
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Du har någon typ av citattecken (typ single quote) eller accent i texten eller rubriken troligtvis?

_________________
Magnus Thomé
Citera
krabi

Här sen Dec 2002
Inlägg: 505



Fick precis detta felmeddelande:

Could not obtain topic information

DEBUG MODE

SQL Error : Transaction (Process ID 55) was deadlocked on lock resources with another process and has been chosen as the deadlock victim. Rerun the transaction.

SELECT t.topic_id, t.topic_title, t.topic_status, t.topic_replies, t.topic_time, t.topic_type, t.topic_vote, t.topic_last_post_id, f.forum_name, f.forum_status, f.forum_id, f.auth_view, f.auth_read, f.auth_post, f.auth_reply, f.auth_edit, f.auth_delete, f.auth_sticky, f.auth_announce, f.auth_pollcreate, f.auth_vote, f.auth_attachments, COUNT(p2.post_id) AS prev_posts FROM phpbb_topics t, phpbb_forums f, phpbb_posts p, phpbb_posts p2 WHERE p.post_id = 49524 AND t.topic_id = p.topic_id AND p2.topic_id = p.topic_id AND p2.post_id <= 49524 AND f.forum_id = t.forum_id GROUP BY p.post_id, t.topic_id, t.topic_title, t.topic_status, t.topic_replies, t.topic_time, t.topic_type, t.topic_vote, t.topic_last_post_id, f.forum_name, f.forum_status, f.forum_id, f.auth_view, f.auth_read, f.auth_post, f.auth_reply, f.auth_edit, f.auth_delete, f.auth_sticky, f.auth_announce, f.auth_pollcreate, f.auth_vote, f.auth_attachments ORDER BY p.post_id ASC

Line : 160
File : D:\- web -\FORUM-2.05\viewtopic.php


Har ingen aning om vad det betyder men gissar att det är bättre att du känner till det än att du inte gör det.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

ouch. Låter som någon process krashade... Jag startar om servern för säkerhets skull (även om den verkar funka kanon nu...)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Elise skrev:
SQL Error : Unclosed quotation mark before the character string ')'.

Jag fick exakt samma felmeddelande igår när jag försökte posta men det fungerade när jag tog bort ett "single quotation mark". Det märkliga är att jag aldrig har haft problem med "single quotation marks" i andra phpBB-forum. Jag testade tex samma inlägg i min egen lokala phpBB-installation (v 2.0.4 - MySQL) och det fungerade.

Kan det vara en bugg i version 2.0.5?

_________________
Henrik Andersson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Det är pga att det är MS SQLserver o IIS. Jag har inte kunnat hitta om det är någon inställning i SQL servern som borde ändras

_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Kan inte posta....
1 besök senaste veckan (2153 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande