Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO -86 [old School] *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 12 besök senaste veckan (30547 totalt) |
Har varit lite vinterdvala i tråden, men nu börjar det röra på sig igen.
Första steget mot racesäsongen brukar ofta vara det mest svettframkallande: Besiktningen. Jag ville i alla fall göra det här innan jag monterat den förbannade katalysatorn, som SBF har bestämt att man ska ha på sin racebil.. Besiktningen gick som synes bra - det blev med beröm godkänt och ännu ett blankt papper att sätta in i pärmen. Fick ett nytt justerbart kamdrev på posten idag också. När jag monterat katalysatorn, så ska även kamdrevet på plats, sen ska det fixas med mappningar, turbotryck och gud vet allt, för att optimera bilen för klassgränsen: 270 hk/1300 kilo målgångsvikt. För hela den operationen så återvänder jag nog upp till Svalle på TS Motor, där jag bromsade bilen i höstas. (om det inte finns några andra bra förslag på duktiga bromsbänksnissar i Skåne?) _________________ -- |
||
Grattis Fredrik,
Nu ligger du något före mig i tidsplanen... /Anders P.S. Tack för kakorna! _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
o jag röstar på dig Björn.........................hahaha ursäkta spammet i din tråd Fredrik... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||
Senaste beskedet från SBF är att jag inte behöver montera Katalysator på bilen. Skönt!
Har varit tvungen att invänta det här, innan jag kunnat boka tid för mappning/bromsning och allt sånt - så där har det inte hänt ett smack ännu. Har handlat lite småsaker under tiden. Ny front, från en gammal rejsbil. Funderar alltså på att skippa framlyktorna till förmån för viktbesparing och lite extra friskluft: och så nya kränghämmare, från Elephant Racing: _________________ -- |
||
Som ordförande i ovan nämnda klubb tackar jag för informationen och drar mig återigen tillbaka för att plugga in När? Var? Hur? och Årets Bilsport.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Shoppingdjävulen har verkligen tagit mig i sitt hårda grepp..
I trådrubriken står det ju "old School", något som ursprungligen antydde en hederlig, rätt konservativ och gammaldags turbotrimmad bil.. Får nog byta ut rubriken snart, för nu har jag köpt en..........."Greddy Profec B Spec II Electronic Boost Controller".. Jösses.. Idén är alltså att jag med den här fula lilla plastlådan (och en massa slangar) på elektronisk väg kan ta kontroll över laddtrycket och optimera effekt och motorkaraktär, så att jag sedan kan matcha sugmotorbilarna så bra som möjligt.. Ska bli spännande att se om jag efter alla förändringar kommer att vara snabbare än min gamla bil, som hade 60 hk mindre och var 60 kilo tyngre... _________________ -- |
||
De där knapparna till vänster är kanon, så kan man växla mellan sina två förvalda laddtryck skulle kunna vara "jättehögt" och "lagom kanonhögt". _________________ Anders Hansson |
||
Stressad av det fina vårvädret och insikten om att det är dags för race om två veckor,
så har jag fått lite grejor på plats i helgen. 1) Ny stol: 2) Nya fronten, med bättre kylning till intercoolern. (Ska lackas nästa vecka) 3) Nya krängarna monterade. Vänster fram: Vänster bak: Shake down på fredag, med GRC på Knutan. _________________ -- |
||
Balla prylar!
Turboboostcontrollern verkar vara phett najz typ! Jag ska ha en sån och dumpventilshögtalare på Pontiacen. Vad är det för krängningshämmare? Nån porschegrej, eller universalprylar? |
||
Påsseprylar: http://www.elephantracing.com/suspen _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Yes, Jag åkte ju ett par race i Klass 1 med Cabben (211 hk/ 1370 kilo) förra säsongen och det gav mersmak. Den här bilen optimeras för klass 2, alltså 270 hk/1300 kilo. Racepremiär om två veckor på Mantorp - om allt funkar. _________________ -- |
||
Följer med spänning hur det går med bygget och ser fram mot fler bra racerapporter. Håller tummarna att det kommer att gå bra för dig.
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Ser fint ut Fredrik!
Hade faktiskt förväntat mig mer lagg från turbon än det faktiskt var. Med ytterligare körbarhet blir bilen riktigt snabb! Sen tycker jag den är ställd lite väl nervöst med toe men det är väl jag som är en mes... Sexiga krängare, skapar ett habegär! Kör så det ryker! _________________ Gustav Hedelin |
||
Fick ett paket på Posten idag.. Greddy-manicken var lite mindre än väntat...
(Jag trodde den var lika stor som en normal bilstereo, typ ) Blir mer lättplacerad i alla fall.. Sen åkte jag hem till "964RS"-Anders. Tanken var att han skulle lämna in min vit-blå-gula front till en lackerare i morgon, men vi funderade på ambitionsnivån en stund, hittade en sprejburk med färg i garaget och beslutade att testa att göra jobbet själva. (Eller rättare sagt, Anders jobbade och jag hejade på.) Resultatet skulle kunna pryda vilken fempappsbil som helst, men nu har vi lärt oss något till nästa gång. Jag får sälja en stor sponsorplats i fronten, tror jag. _________________ -- |
||
Han ser ut o ha väldigt kul iaf! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO -86 [old School] *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 12 besök senaste veckan (30547 totalt) |