Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI 80/S2 GTE Quattro -86
<<   1, 2, 3, ... 39, 40, 41   >>
95 besök senaste veckan (254166 totalt)
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944



ja den verkar bli grym bilen.vad jobbar du med??eftersom du jobbar mycke natt

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
JakobJ
Reftele
Här sen Jul 2005
Inlägg: 271



jag skulle tro att det är RH cup splitfälgar du har.

_________________
Jakob Josefsson
Citera
Justus
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 82



Citat:
Sea IT + websense?


Kanske trött då jag ej greppar Menade i alla fall inte att rejsa.nu e ett trist forum men nog fasen fick jag det att låta s ....oops...
Tackar rejsa.nu för att ni förgyller mina arbetspass & får min tid att passera fortare & för att ja ägnar mer tid åt just rejsa.nu istället för att jobba trevlig kväll [/quote]

Mitt misstag, tänkte att du kanske jobbade för ett av rederierna baserade på västkusten, det är deras IT leverantör och moralfilter...
Men jag är nöjd rejsa slipper ju som sagt igenom nålsögat!

Mvh Justus

_________________
Justus Harling

Fiat 500 -69
Alfa 159 SW -07
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
Jakob.Josefsson skrev:
jag skulle tro att det är RH cup splitfälgar du har.


10 poäng till Jakob så hette märket! Kunde inte komma på vad det stod på centrumkåporna men det lossnade nu när jag läste ditt inlägg. Tackar!! thumbs up
Tyckte dom liknade CUP-fälgarna men så visade en polare AUTOMOBIL för mig där det fanns en artikel om en kille som köpt en uppsättning Fuchs-kopior & polaren frågade då i samma veva om det inte var just såna jag hade. Jag kunde se att det inte var riktigt samma utförande på dem men de liknade FUchs mer än CUP då de dessutom var i splitutförande. Jag har ingen aning, köpte dem till vad jag tyckte var ett vettigt pris. Vi fixade till ytterkanterna då det fortfarande satt fast asfaltskanter i dem & nu ska de bara skickas iväg för att rikta innerkanten också. Dom var ganska ledsna när jag köpte dem, fälgarna....

Citat:
ja den verkar bli grym bilen.vad jobbar du med??eftersom du jobbar mycke natt


Tack tack!! Vill inte avslöja allt för mycket ang. bilen ännu då jag ej kommit till slutfasen & ihopmonteringen av alla komponenter. Mycket hinner säkert hända tills dess. Motorn kommer ni exempelvis inte se några bilder på.... Visst, som P.P redan nämnt så sitter motorn "klar" i stativ, så när som på grenrör & annan kosmetika men iom att den inte är färdigställd så vill jag heller inte gå händelserna i förväg.
Jag är lite bannad på mig själv då jag fått gå ifrån rallystuket, dumma lackis , men de kommer nog bli en ganska trevlig bil att titta på i alla fall kan jag lova. Redan här gick det annorlunda än vad jag tänkt mig. Det skulle vara "rally" men blev mer "gata"..jaja..

Jag har en massa dumma röster som talar till mig hela tiden. Dessa röster tyckte inte att bromsledningarna skulle få vara kopparfärgade utan de skulle givetvis matcha resten av bilen, vad det slutar med vet ja inte. Allt som skulle ner i motorrummet skulle dit av funktionsmässig anledning, inte bara för att se bra ut. Om det ser bra ut så är det bara trevligt. Visst är det kul om saker & ting ser bra ut men nej tvi fasen, inte har jag gått & blivit putsb_g. Än så länge finns bara 2 saker som är blanka..nej fasen, 3 saker, fälgkanterna, kompressorhuset på turbin & waste gate, allt annat går i "matching colors"
Waste gaten jag skall nyttja kan ju inte vara i en färg medan annat är i en annan, så givetvis var jag tvungen att matcha allt annat i samma färg. Jag måste göra så här annars tillåter inte rösterna mig att sova om nätterna

Anledning till att jag jobbar natt är för att vi går skift & just nu har jag nattskiftet. Lugnt, skönt & med en hel del tid till att surfa Att jag dessutom jobbar nere i Asia Pacific gör inte sakerna sämre

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
Justus skrev:

Mitt misstag, tänkte att du kanske jobbade för ett av rederierna baserade på västkusten, det är deras IT leverantör och moralfilter...
Men jag är nöjd rejsa slipper ju som sagt igenom nålsögat!

Mvh Justus


Nej fasen, du har rätt, jag fattade helt enkelt inte vad du menade men nu när jag vet vad du menade så, ja du har så rätt. Jobbar dock ej på västkusten. Som nämnts i mitt tidigare inlägg så skumpar jag omkring nere i Asia Pacific. Har dock samma he_vete med internet här dock

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
jahopp, då var man hemma igen & redan hunnit koppla av en dag & sedan kastat sig över bygget.

ett par bilder på de mystiska & väl dolda klumpar Patrik hade skådat i verkstan....





dom mystiska klumparna e nu avtäckta & på väg att paras ihop
Bakvagn sitter redan på plats medan bussningarna var tvungna att bytas i framvagnen....

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



vad kul att det går framåt.

vad för kolvar mm ska du använda?

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
NEO
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 442



Ser najs ut! Får man fråga vad för svart färg du valde? Audis original LY9b eller ngt mer exotiskt?

_________________
/NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 ::
Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +-
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
tjena & tack!

Tanken var att satsa helhjärtat på denna 3B-motor med eftermarknadskolvar, stakar, kammar...alles!! Istället fick jag tag på ett större block som jag börjat lägga lite tid på, så detta 3B-block får tjänstegöra som en lekmaskin tillsvidare utan allt för mycket nerlagt i eftermarknadsdelar....
I nu sitter originalkolvar & originalkammar, dock byggs kringsystemen för kommande motor & dess en aning högre effektuttag....
Jag tror & hoppas att effekt kontra vikt i 3B-maskinen kommer tillåta en hel den lek, åtgång i gummi samt en hel del bana & strip.
Under fredagen kommer framvagn & resten av drivlinan monteras & passas in. Nya fästen för motor & låda kommer byggas samt att hela paketet kommer flyttas en aning för mindre understyrning, om allt går som jag vill....inte där än
Det dyker säkerligen upp en del bilder under de kommande dagarna på vad som skett...vilket lär bli en del om alla prylar dyker upp under fredagen.... NU hoppas jag bara på dåligt väder så polarna inte kommer & rycker ut mig på villovägar

Färgen som valts tillhör inte Audis färgutbud, namnet på färgen är Tiefschwarz (Tjuvsvart) DEn är så svart som det bara går att få!

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3436



barre skrev:

Färgen som valts tillhör inte Audis färgutbud, namnet på färgen är Tiefschwarz (Tjuvsvart) DEn är så svart som det bara går att få!


Jag får det till djupsvart om jag inte sov på tyskalektionerna förstås

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
Svante skrev:
Jag får det till djupsvart om jag inte sov på tyskalektionerna förstås


Jo Svante, du var duktig på tyskalektionerna, ett poäng till dig thumbs up Det nämnda inom parentes är lackerarens benämning på denna svarta färg! Varför? Ingen aning!

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
mina planer ändrades drastiskt då det under helgens mekande visade sig att S2-drivlinan passar rakt på, framifrån & bak....därmed inget kortande av kardanen. Men en annan lösning på motorns placering finns så det är lugnt.
Sista 5-7 dagarna har dock ägnats åt lite annat än JINX. Urisen höll på att knäcka mig...skulle besiktiga bilen men hade en arg tysk tant som påpekade för mig at bromssystemet var defekt...efter 2 dagar kom jag fram till felet....ufff... Bilen besiktigadet återigen med blanka papper......så nu kan jag återgå till JINX igen.
Ikväll kommer en polare & jag att inhandla busprojektet TAZ bara för att stilla vår abstinens ett tag framåt. Bilen i fråga är en BMW 320 som skall våldtas & lekas med....mer om detta också framöver...

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



skit i bmwn och lägg orken på URen och detta projekt i stället.

du får titta efter om du saknar något blir nog en del över från vårat bygge
mvh jimmy

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
hehe, jo bemwen e nåt vi ska smälla ihop på ett par kvällar bara....men dagtid har jag 80Q att meka, de e lugnt...
Har spanat in ert bygge & hemsida....riktigt fint bygge, jag snokar vidare
bilder kommer upp i eftermiddag på vad som hänt...

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



oki då är jag med. blev lite rädd där att audin skulle hamna på is ett tag.
lycka till med det bygge
väntar på bilder med förväntan.

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
Idag har det blivit lite gjort, bla så har mtorfästena kapats fram & måttats på plats & ska nu svetsas ihop. Motorkuddarna kommer faktist från Nissan, jo minsann & hårda som golfbollar e dom. Växellådsbussningarna (om man nu kan kalla det så) är gjorda av aluminium/poly, signerade 034 MOTORSPORT.
Hela drivlinan kommer i princip sitta stumt. Under morgondagan kommer bilderna,sorry.
Hämtade hem busbemween idag & har nu AGA-diffat, rensad inredning, bytt alla oljor. UNder morgondagen skall JINX få motorfästena klara (hoppas jag) & monterade, rutorna skall kämnas bort på toning. BIlder kommer upp imorgon, JAG LOVAR !!!
Bemween har vi hunnit med mer än vi trodde redan, bara byta vattenpump & insugspackning, kapa en massa onödig plåt där den nu kan hittas & sedan ut & testa igen. kommande vecka skall bemween ha turbo monterad & klar
JINX skall få sitt grenrör färdigsvetsat & provmonterat med turbon, sen skall allt bort & de nya aluminiumbussningarna skall på plats, inredningen skall plockas ihop & 3B- stammen skall dras till säkringsboxen & vidare ut till respektive komponent.....allt dolt till max.

Sen faller en del av helgen bort pga Vallåkra. Troligtvis tar vi urisen ner, hoppas på att få se några av er där
Trevlig kväll/natt önskar jag er alla !!

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
overdrift-johan

Här sen Dec 2006
Inlägg: 44



Mäktigt bygge du håller på med!

lite avis är man allt på din kunskap och tillgång till verktyg


lycka till och bomba på med bilder! alltd lika kul att se och drömma om vad man själv borde göra!

_________________
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330


Trådstartare
overdrift-johan skrev:
Mäktigt bygge du håller på med!
lite avis är man allt på din kunskap och tillgång till verktyg
lycka till och bomba på med bilder! alltd lika kul att se och drömma om vad man själv borde göra!


NJa, kan nog inte mer än den övriga skaran på forumet, kanske tom mindre...men jag klarar mig ganska bra...
Det börjar med drömmar & tom plånbok, man börjar då mer & mer att göra själv, iom detta så lär man sig också en hel del....man är illa tvungen, om vi säger så....
Alla barn i början....

& så lite bilder som jag i ett svagt ögonblick utlovat...

Färdiglackade bromsok

motorrummet med dieselblocket som "testmotor" för installationen...konstiga icke Audisaker kan ni hitta här på bilden

S2-drivlinan sitter som handen i handsken, dock bara tillfälligt då alla bussningar skall bytas efter inpassning...

parat ihop grenrörsflänsen med toppen, bidde en del bortgröpt gods....

Motorkuddar från Nissan ala golfbollar & färdigsdkurna motorplattor, nu ska dessa också "bara" paras ihop....ufff...

lite fler färdiga plattor till motorfästena...jag som hoppats att parningssäsongen skulle varit över redan...

034 MOTORSPORTs "bussningar" till växellåda samt slutväxeln...hårt blir det....& brett skall det gå... Nere i vänstra hörnet hittar ni en vattenpump tillhörande busbilen....den pumpen hade ont överallt...


nu ska jag bege mig hemåt innan jag slocknar framför datorn... NU blir det inte mer gjort förren söndag...kanske....Vallåkra på lördag/söndag....

FLer bilder kommer givetvis....ni tror väl inte jag avslöjat allt REDAN.... ..å nej.....

ha en trevlig...oj, morgon är det visst & helg!!

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



vilken låda använder du?

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



ser lite ut som en 5växlad s2 låda. har jag rätt?

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
zlobo
växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 313



Bronwaller skrev:
ser lite ut som en 5växlad s2 låda. har jag rätt?

tycker det med, men har för mig att det blir ont om plats för länkaget om man kör me den 5 växlade lådan + att man måste bygga om spak stället. det är lite därför jag undrar hadde tänkt mig o slänga i en 5växlad låda ja me från en s2 i min spq replika.

_________________
________________________________________

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI 80/S2 GTE Quattro -86
<<   1, 2, 3, ... 39, 40, 41   >>
95 besök senaste veckan (254166 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande