Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-08-03 Kinnekulle samträff
1, 2   >>
10906 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
VW GTIklubben och Opel Sport Club hade träff på Kinnekulle i söndags och jag var inbjuden som instruktör. Dvs jag åkte med några o tipsade om spårval o så. En hel del personer åkte även med en tur i M3'an på lite berg o dalbaneåka på kullen

Mycket lyckad dag med relativt få bilar så det var bara att åka ut när man hade lust o köra hur mycket som helst thumbs up (helt annat än samträffen med där även Volvo o Saabklubbarna var med...)

Tyvärr var mina bromsskivor extremt slut så kanten t.o.m. tog i beläggets platta så jag fick ta det extra lugnt för att bromsarna inte skulle ta helt slut. Det funkade dock bra och jag kom hem på kvällen utan någon katastrof... men oj vad det lät

och tro det eller ej men jag hade faktiskt mönster kvar på däcken när jag kom hem! De är nog på gränsen till olagliga så de Pirelli Pzero C som jag har liggandes på den andra uppsättningen fälgar åker på nu på stubben.

Men som sagt, kanontrevligt var det. Det är verkligen ett extremt trevligt gäng på VW/Opelträffarna! Alla sköter sig på banan och har kul och stämningen brukar vara superbra. Sen är det dessutom extremt väl organiserat o flyter på perfekt.

Någon som har bilder eller nån video?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Thullen
Leksand
Här sen Jan 2003
Inlägg: 246



Jo det var ju rätt bra med tid för att köra.
Lite justeringar behövs kanske göras innan nästa bankörning.
Man måste ju ha nått att mecka med också mellan träffarna.

Men kul var det med pirelli däcken iaf.

_________________
Stefan thull Leksand
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jo en sak... det var skönt att jag satte en bra tid i slalomen... efter katastrofåken på Mantorp på lördagen

och på kullen tog jag inte EN ENDA kon på alla tre åken???????? Skumt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tack för åkturen Thullen! Det gick undan Med lite mer camber fram så kanske kvarnkurvan funkar lite bättre iaf. Jag minns hur det var med min gamla Goffe på gatdäck där

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Trots att bromsarna var slut o jag fick ta det lugnt så satt jag på vägen hem o tänkte "hur kan jag öht tänka på att sälja bilen?". Först banåkat där bilen ju funkar riktigt bra (om än inte som en värstingsportbil). Sen på väg hem, på med farthållaren o cruisa med stereon på och behaglig temperatur med kliman och med lite coka cola att dricka.... bekvämt En sån dag mår man gott. Sen behövde jag ju köra om ibland... växla ner till trean och... woooah

Ni som undrade varför det låg en del torrt gräs på golvet vid passagerarstolen: Vi åkte hem från landet häromdagen med full packning o vårt marsvin i en liten lådda med massa gräs i... Han tar glatt spjärn mot lådans kanter när jag kör genom rondellerna som ligger på vägen hem till stan

_________________
Magnus Thomé
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Magnus Thomé skrev:
"hur kan jag öht tänka på att sälja bilen?"


Enkelt: Sälj den inte!

Jag sålde min bil (obs: det var inget fritt val) och jag saknar den som f-n. Jag har kört den några ggr sedan dess och jag förstår då inte hur jag skall överleva utan en bil av den kalibern (obs, det var ingen värsting)

Igår avverkade jag 65 mil i min nya bil och den går övh inte att jämföra med min gamla BMW.

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Ja det var skoj precis som vanligt!

Men jag och några fler tyckte att det var halt!? Alfaklubben var där dagen innan och hade några haverier med oljespill på banan. Det kanske var detta som var utsmetat och gjorde greppet sämre?
Särskilt i kvarnen var det halt. Kollade jag på mätaren så hade jag runt 100 km/h istället för 110-115 normalt sett.

Tack för igår Magnus och thumbs up för din trevliga och lättsamma stil! Alla var helnöjda med din insats!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Nisse Classon skrev:
Ja det var skoj precis som vanligt!


Ja verkligen thumbs up

Första gången jag körde på slicks och det var verkligen jättekul. Vilket jäkla grepp!!!! Jag hadde i snitt 20km/h högre hastighet runt banan än med r-däcken. Inte för att jag tog tiden men någon viska något om ett varv på 1:05,8 Första gången jag inte blev varvad flera gånger om av Nisse iaf

Som vanligt så var det jättekul att träffa lite folk från rejsa

I slutet på mitt fjärde körpass så tyckte jag att däcken började kännas lite konstiga. Visade sig att jag slitit igenom corden runt om på däcket, ett varv till och det hadde smält

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Vem får flest rätt?
Vilka är ägarna till de numrerade rejs(a)bilarna?


_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



missade du inte en nu, kolla i line uppen

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Tusan också!

Är det bilen efter den vita Sciroccon? Jag kikade på den men tyckte att fälgarna såg ut att ha en blank kant, det hade väl inte den bilen du tänker på?
Eller är det den efter 6:an?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



ingen fara.
Det är dom vita fälgarna, kortet måste ha tagits under RS-körningen. fälgarna byttes efter rs:en.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Magnus Thomé skrev:
Jo en sak... det var skönt att jag satte en bra tid i slalomen... efter katastrofåken på Mantorp på lördagen

och på kullen tog jag inte EN ENDA kon på alla tre åken???????? Skumt


Vad hände på Mantorp och hur gick det på Tullinge?
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Nu då...

Vilka är vi?


_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002
Inlägg: 209



Som träffansvarig myser jag när man läser att ni tycker det var bra, men det är ju besökarna som gör träffen..

och åter igen så tackar jag Magnus för ett fruktansvärt engagemang och ett glatt humör hela dagen när han skjutsade och åkte med folk och tipsade om spårval och annat. Flickvännen tackar även för åkturen runt kullen, nu vill hon prova på att köra bana själv ännu mer men jag låter henne hållas till sin PBV401 hon kör i Lumpen tills jag har en bil jag är mindre rädd om .

Vi ses nästa år hoppas jag.

Angående nisses fråga vilka det är på kortet så låter jag ju bli att svara då det kanske är lite för lätt för mig .

_________________
MVH Per Junfors
Golf MK1 | VW GTI Klubben
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
johann skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jo en sak... det var skönt att jag satte en bra tid i slalomen... efter katastrofåken på Mantorp på lördagen

och på kullen tog jag inte EN ENDA kon på alla tre åken???????? Skumt


Vad hände på Mantorp och hur gick det på Tullinge?



Action Meet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3807

Tullinge: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3937

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
1 - Min
2 - Nisse
3 - eeeehhhh
4 - det var ju han ju... eeeehhhh
5 - Matthias! (Wohoo! Jag kunde en till )
6 - Victor tror jag
7 - Måste ju vara Calle eftersom han protesterade, hehe!

Duh!




_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Bil nummer 3 är egentligen hans sambos men i väntan på att den egna (av samma modell) skall bli klar så gäller denna.

Bil nummer 4:s ägare har även en Peugeot.

Resten är ganska ok.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eftersnack
2003-08-03 Kinnekulle samträff
1, 2   >>
10906 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande