Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kul på 4 hjul för välväxt!
1911 besök totalt
Marcus_72
Södertälje
Här sen Sep 2005

Trådstartare

Hej alla glada rejsfantaster,

det känns en aning svalt på hojsidan för min del just nu och jag tänkte se om 4 hjul kunde locka istället.

Jag är 193cm lång vilket begränsar mig en del....precis som med hojar. Fast där är det oftast bara en fördel, välväxta hojar har i regel mer effekt..... thumbs up

Budgeten är kring 200'000 och jag ska inte enbart åka bana med bilen. Men jag har inte varit på ringen ännu....och dit vill jag.

Impreza STI, Lancer Evo 7 eller 8, M3 E46. Är BMW:n dyrare än den andra i omkonstnader?

Fixhult
Här sen Apr 2004

M3 E36 verkar ju fungera för de med god överblick över folkhavet, men det kanske är för gammalt?

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

De alternativ du radat upp verkar kanon allesammans. Det är nog mer smak och timing på bra affär som bestämmer.

Södertälje
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
M3 E36 verkar ju fungera för de med god överblick över folkhavet, men det kanske är för gammalt?

Är det skillnad utrymmesmässigt för föraren mellan E36 och E46?

För gammalt? Nja, men nyare är oftast bättre eller?

Jag gillar linjerna på E46:an, den är....sexig!

Skurup
Här sen Feb 2006

Jag villa klart välja en Impreza STI, fast det MÅSTE vara 2.5 liters modellen!! den kärra er så ball och välbalancerad och man kan även åka lite på tvären om man gillar det!!

till vardags fungar den också iom den e 4-dors!!

Nissan S14a -97 2.2 Mazworx

BMW 325iM Touring <--- Saknat..

Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car...
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Marcus_72 skrev:
Niklas Falk skrev:

Är det skillnad utrymmesmässigt för föraren mellan E36 och E46?
Jag tänkte mest på att den reslige forumägaren verkar trivas rätt bra i sin limo.

Skip
Malmö
Här sen Mar 2004

Du skulle ju rent teoretiskt kunna köpa en billig bil och sen lägga större delen av din budget på väghållning och motor.
T.ex. skulle jag kanske välja en E36 av nästan vilken modell som helst, köpa en passande motor för kanske 75k och lägga resterande 75k på väghållning (och kanske diverse säkerhetsprylar/inredningsprylar).

Men vi är ju alla olika och bara för att jag gillar detta receptet innebär det ju inte att alla gör det.

Peace!

Södertälje
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Re:

Skip skrev:
Du skulle ju rent teoretiskt kunna köpa en billig bil och sen lägga större delen av din budget på väghållning och motor.
T.ex. skulle jag kanske välja en E36 av nästan vilken modell som helst, köpa en passande motor för kanske 75k och lägga resterande 75k på väghållning (och kanske diverse säkerhetsprylar/inredningsprylar).

Men vi är ju alla olika och bara för att jag gillar detta receptet innebär det ju inte att alla gör det.

Peace!

Ja, jag är ju inte ute efter att hänga folk.... Jag söker bara information.

Jag har fått för mig att det blir dyrare att bygga själv än att köpa ett fungerade koncept...?

Men det måste ju finnas folk som har erfarenhet utav dessa bilmodeller här....eller finns det redan en tråd som avhandlar detta. I så fall, vart?

Stockholm
Här sen Feb 2003

Jag är 198cm och sitter bra i M3E46 utan taklucka, det är väl tajt med hjälm. Att mina knän är ivägen för mina händer vid inspirerat rattande kommer jag inte undan i någon produktionsbil. Jag har inte kört japanarna du nämner så jag kan inte kommentera eventuella skillnader.

Vad gäller driftskostnader tycker jag att BMWn drar förvåvansvärt lite bensin, men den är säkert dyrare att serva än turbosnurrorna.

Lycka till med ditt bilval.

Södertälje
Här sen Sep 2005

Trådstartare
Re: Kul på 4 hjul för välväxt!

Det blev två hjul för nästa säsong trots allt.

Hittade en fin Suzuki gsx-r750 -05:a som ropade på mig....

1911 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande