Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Fiat Punto Gt -95
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (26998 totalt)
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188



toto1 skrev:
Putt skrev:
toto1 skrev:
Putt skrev:
Toyo R888

Nice! thumbs up Vilken dimension?
Syns inte det på den högkvalitativa mobilkamerabilden;) Det är 185/60-14. Billigt och lätt.


Då kör vi med samma dimension! Passar perfekt till min bil, tror det kommer göra susen även för din. Grymt grepp och faktiskt inte så bullriga, så man kan vara lat och slippa byta hjul varje gång man ska åka på banträff
Kul! Det ska bli riktigt intressant att jämföra greppet med de tidigare däcken. Hur har dina hållit vid bankörning?


De håller helt ok! Har kört två banträffar och kan knappt se något slitage. Bilen väger ju inte så mycket heller. Man får köra med lågt tryck för att få upp tempen, jag kör 1,6 fram och 1,45 bak (kalltryck).

_________________
Patric Briby

Civic-Type R
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Putt skrev:
toto1 skrev:
Putt skrev:
toto1 skrev:
Putt skrev:
Toyo R888

Nice! thumbs up Vilken dimension?
Syns inte det på den högkvalitativa mobilkamerabilden;) Det är 185/60-14. Billigt och lätt.


Då kör vi med samma dimension! Passar perfekt till min bil, tror det kommer göra susen även för din. Grymt grepp och faktiskt inte så bullriga, så man kan vara lat och slippa byta hjul varje gång man ska åka på banträff
Kul! Det ska bli riktigt intressant att jämföra greppet med de tidigare däcken. Hur har dina hållit vid bankörning?


De håller helt ok! Har kört två banträffar och kan knappt se något slitage. Bilen väger ju inte så mycket heller. Man får köra med lågt tryck för att få upp tempen, jag kör 1,6 fram och 1,45 bak (kalltryck).
Det låter ju bra. Tack för tipset om lufttryck, lite skillnad från standarddäcken där jag hade runt 3kg... Jag borde nog ligga där omkring; 1,5 alltså, eventuellt något hekto högre p.g.a att min väger mer.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Man höjer trycket för att öka tempen inte tvärt om. Du kan få hög temp i däcket pga lågt tryck också, eller rättare sagt för lågt tryck vilket inte alls är bra för stommen i däcket. Kall tempen fram verkar vettig men iom att det är en FWD borde du istället prova att köra med riktigt mycket högre tryck bak. Prova att utgå från 2,2bar (kallt) bak istället nästa gång och pys sedan successivt tills du är nere på 2,5bar (varmt). Du kommer få bort väldigt mycket understyrning på detta sätt. Tipps jag fått från STCC förare, fungerar utmärkt.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Dignell skrev:
Man höjer trycket för att öka tempen inte tvärt om. Du kan få hög temp i däcket pga lågt tryck också, eller rättare sagt för lågt tryck vilket inte alls är bra för stommen i däcket. Kall tempen fram verkar vettig men iom att det är en FWD borde du istället prova att köra med riktigt mycket högre tryck bak. Prova att utgå från 2,2bar (kallt) bak istället nästa gång och pys sedan successivt tills du är nere på 2,5bar (varmt). Du kommer få bort väldigt mycket understyrning på detta sätt. Tipps jag fått från STCC förare, fungerar utmärkt.
Tackar verkligen för tipsen! thumbs up Jag är helt grön när det gäller r-däck.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Då har det svetsats burinfästningar. 6 st totalt. 2 vid A-stolparna, 2 vid B-stolparna och 2 vid bakskärmarna ( de som syns på bilden ). Blev enda bilden p.g.a att mobilkameran inte verkar funka vid "garageljus".

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535

Forumägare
Forumägare

toto1 skrev:
Brädan flockad o klar:)



Tjusigt! Ser ut som en trevlig plats att ratta på thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
toto1 skrev:
Brädan flockad o klar:)



Tjusigt! Ser ut som en trevlig plats att ratta på thumbs up
Tackar! Det är trevligt bakom ratten kan jag lova! Letar för tillfället efter ett riktigt bälte som håller mig på plats...

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211



toto1 skrev:
Brädan flockad o klar:)


Ser riktgit trevligt ut detta . Kan det var svårt att göra själv den där flockningen?

MVH

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Det tror jag inte. Man stryker på det som skall flockas med lim, därefter så har man en flockningspistol och sprejar på fibrerna. Lite förenklat. Man som sagt, man behöver en sån där flockningspistol vilken kostar. Men skall du flocka mycket kan det nog vara värt att investera i en.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211



toto1 skrev:
Det tror jag inte. Man stryker på det som skall flockas med lim, därefter så har man en flockningspistol och sprejar på fibrerna. Lite förenklat. Man som sagt, man behöver en sån där flockningspistol vilken kostar. Men skall du flocka mycket kan det nog vara värt att investera i en.


okej men vem gör sånt här om man ska läja ut det?

_________________
Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Jag googlade. Men det var inte helt enkelt att hitta nåt i Uppsala dock. Till slut hittade jag nåt på nåt forum, kan nog varit på rejsa.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Finnes gör väl flockning...om jag fattat det rätt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Kul bil! Har själv drömt om den bilen för racingprojekt sedan repotaget i Automobil för många år sedan.

Får titta vidare ett tag till innan jag slår till. Tror att under 1000 kg inte borde vara några jätteproblem.

Lycka till!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
JohnC skrev:
Kul bil! Har själv drömt om den bilen för racingprojekt sedan repotaget i Automobil för många år sedan.

Får titta vidare ett tag till innan jag slår till. Tror att under 1000 kg inte borde vara några jätteproblem.

Lycka till!
Tackar! Jo, den är rolig och otroligt lättkörd. Jag kan verkligen rekommendera den som ett projekt. Billig i inköp, lätt och hyffsat mycket tillbehör på marknaden.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Igår var det dags för kamremsbytet, men vid bytet upptäcktes att kamremmen var den färskaste av remmarna. Så det fick vänta tills jag får hem generator- och servoremmen imorgon. Upptäckte även att löprullen till generatoremmen behövde bytas, så den är också beställd. Känns bra att få färska grejer till nästa säsong:)

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Samtliga remmar är nu bytta inför säsongen, skönt....

Idag har det inhandlats lite prylar igen till Punton Ett par kvadratmeter plast till rutorna som skall sågas till och förhoppningsvis passas in imorgon!

Eibach kränghämmare skall beställas så fort jag fått svar på fraktkostnaden, skall bli spännade att prova sen.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Nytt bränslefåfyllningsrör på plats p.g.a att det gamla läckte. Denna modell är från en 99:a och formgjuten istället för den tidigare dammsugarslang-looken.

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Plast till rutorna har inhandlats och sågats till. Jag monterade även tillbaka original dörrsidor men med bortplockade handtag m.m. Aluminiumen kändes inte lättare....

_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Aluplåtat på plats, mest kosmetiskt, för att dölja de olika nyanserna av rostskyddsmedel.


_________________
Tomas Liljestrand
Citera
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209


Trådstartare
Nu är samtliga plastrutor på plats. Än så länge är plasten helt sjukt klar, men ser den knappt på fotografiet. Nån som har tips på hur jag skall hålla det (relativt) repfritt eller tvättråd?



_________________
Tomas Liljestrand
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153



Du behöver iaf lite black-off längs kanterna va?

Ska bli intressant att se vad bilen väger sen.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Fiat Punto Gt -95
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (26998 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande