|
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 188
24 Sep 2009 13:11
toto1 skrev: | Putt skrev: | toto1 skrev: | Putt skrev: | Toyo R888
Nice! Vilken dimension? | Syns inte det på den högkvalitativa mobilkamerabilden;) Det är 185/60-14. Billigt och lätt. |
Då kör vi med samma dimension! Passar perfekt till min bil, tror det kommer göra susen även för din. Grymt grepp och faktiskt inte så bullriga, så man kan vara lat och slippa byta hjul varje gång man ska åka på banträff | Kul! Det ska bli riktigt intressant att jämföra greppet med de tidigare däcken. Hur har dina hållit vid bankörning? |
De håller helt ok! Har kört två banträffar och kan knappt se något slitage. Bilen väger ju inte så mycket heller. Man får köra med lågt tryck för att få upp tempen, jag kör 1,6 fram och 1,45 bak (kalltryck).
_________________ Patric Briby
Civic-Type R
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
24 Sep 2009 13:29
Putt skrev: | toto1 skrev: | Putt skrev: | toto1 skrev: | Putt skrev: | Toyo R888
Nice! Vilken dimension? | Syns inte det på den högkvalitativa mobilkamerabilden;) Det är 185/60-14. Billigt och lätt. |
Då kör vi med samma dimension! Passar perfekt till min bil, tror det kommer göra susen även för din. Grymt grepp och faktiskt inte så bullriga, så man kan vara lat och slippa byta hjul varje gång man ska åka på banträff | Kul! Det ska bli riktigt intressant att jämföra greppet med de tidigare däcken. Hur har dina hållit vid bankörning? |
De håller helt ok! Har kört två banträffar och kan knappt se något slitage. Bilen väger ju inte så mycket heller. Man får köra med lågt tryck för att få upp tempen, jag kör 1,6 fram och 1,45 bak (kalltryck). | Det låter ju bra. Tack för tipset om lufttryck, lite skillnad från standarddäcken där jag hade runt 3kg... Jag borde nog ligga där omkring; 1,5 alltså, eventuellt något hekto högre p.g.a att min väger mer.
_________________ Tomas Liljestrand
|
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839
Moderator i ett av underforumen
24 Sep 2009 13:58
Man höjer trycket för att öka tempen inte tvärt om. Du kan få hög temp i däcket pga lågt tryck också, eller rättare sagt för lågt tryck vilket inte alls är bra för stommen i däcket. Kall tempen fram verkar vettig men iom att det är en FWD borde du istället prova att köra med riktigt mycket högre tryck bak. Prova att utgå från 2,2bar (kallt) bak istället nästa gång och pys sedan successivt tills du är nere på 2,5bar (varmt). Du kommer få bort väldigt mycket understyrning på detta sätt. Tipps jag fått från STCC förare, fungerar utmärkt.
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
24 Sep 2009 14:24
Dignell skrev: | Man höjer trycket för att öka tempen inte tvärt om. Du kan få hög temp i däcket pga lågt tryck också, eller rättare sagt för lågt tryck vilket inte alls är bra för stommen i däcket. Kall tempen fram verkar vettig men iom att det är en FWD borde du istället prova att köra med riktigt mycket högre tryck bak. Prova att utgå från 2,2bar (kallt) bak istället nästa gång och pys sedan successivt tills du är nere på 2,5bar (varmt). Du kommer få bort väldigt mycket understyrning på detta sätt. Tipps jag fått från STCC förare, fungerar utmärkt. | Tackar verkligen för tipsen! Jag är helt grön när det gäller r-däck.
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
27 Sep 2009 12:51
Då har det svetsats burinfästningar. 6 st totalt. 2 vid A-stolparna, 2 vid B-stolparna och 2 vid bakskärmarna ( de som syns på bilden ). Blev enda bilden p.g.a att mobilkameran inte verkar funka vid "garageljus".
_________________ Tomas Liljestrand
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41535
Forumägare
_________________ Magnus Thomé
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
_________________ Tomas Liljestrand
|
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211
06 Okt 2009 10:10
toto1 skrev: | Brädan flockad o klar:) |
Ser riktgit trevligt ut detta . Kan det var svårt att göra själv den där flockningen?
MVH
_________________ Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
06 Okt 2009 11:08
Det tror jag inte. Man stryker på det som skall flockas med lim, därefter så har man en flockningspistol och sprejar på fibrerna. Lite förenklat. Man som sagt, man behöver en sån där flockningspistol vilken kostar. Men skall du flocka mycket kan det nog vara värt att investera i en.
_________________ Tomas Liljestrand
|
paulssonracing
Båstad
Här sen Jun 2009
Inlägg: 211
07 Okt 2009 09:20
toto1 skrev: | Det tror jag inte. Man stryker på det som skall flockas med lim, därefter så har man en flockningspistol och sprejar på fibrerna. Lite förenklat. Man som sagt, man behöver en sån där flockningspistol vilken kostar. Men skall du flocka mycket kan det nog vara värt att investera i en. |
okej men vem gör sånt här om man ska läja ut det?
_________________ Robert Paulsson
Ford Capri 3100 RS
Ford Sierra M50B25T DRIFT!
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
07 Okt 2009 10:18
Jag googlade. Men det var inte helt enkelt att hitta nåt i Uppsala dock. Till slut hittade jag nåt på nåt forum, kan nog varit på rejsa.
_________________ Tomas Liljestrand
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545
07 Okt 2009 15:45
Finnes gör väl flockning...om jag fattat det rätt.
|
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789
21 Okt 2009 15:36
Kul bil! Har själv drömt om den bilen för racingprojekt sedan repotaget i Automobil för många år sedan.
Får titta vidare ett tag till innan jag slår till. Tror att under 1000 kg inte borde vara några jätteproblem.
Lycka till!
_________________ John Carlsson
________________________
Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
22 Okt 2009 08:02
JohnC skrev: | Kul bil! Har själv drömt om den bilen för racingprojekt sedan repotaget i Automobil för många år sedan.
Får titta vidare ett tag till innan jag slår till. Tror att under 1000 kg inte borde vara några jätteproblem.
Lycka till! | Tackar! Jo, den är rolig och otroligt lättkörd. Jag kan verkligen rekommendera den som ett projekt. Billig i inköp, lätt och hyffsat mycket tillbehör på marknaden.
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
19 Nov 2009 19:36
Igår var det dags för kamremsbytet, men vid bytet upptäcktes att kamremmen var den färskaste av remmarna. Så det fick vänta tills jag får hem generator- och servoremmen imorgon. Upptäckte även att löprullen till generatoremmen behövde bytas, så den är också beställd. Känns bra att få färska grejer till nästa säsong:)
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
30 Dec 2009 19:37
Samtliga remmar är nu bytta inför säsongen, skönt....
Idag har det inhandlats lite prylar igen till Punton Ett par kvadratmeter plast till rutorna som skall sågas till och förhoppningsvis passas in imorgon!
Eibach kränghämmare skall beställas så fort jag fått svar på fraktkostnaden, skall bli spännade att prova sen.
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
01 Jan 2010 10:57
Nytt bränslefåfyllningsrör på plats p.g.a att det gamla läckte. Denna modell är från en 99:a och formgjuten istället för den tidigare dammsugarslang-looken.
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
01 Jan 2010 10:59
Plast till rutorna har inhandlats och sågats till. Jag monterade även tillbaka original dörrsidor men med bortplockade handtag m.m. Aluminiumen kändes inte lättare....
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
25 Jan 2010 08:44
Aluplåtat på plats, mest kosmetiskt, för att dölja de olika nyanserna av rostskyddsmedel.
_________________ Tomas Liljestrand
|
toto1
Uppsala
Här sen Okt 2006
Inlägg: 209
Trådstartare
25 Jan 2010 08:46
Nu är samtliga plastrutor på plats. Än så länge är plasten helt sjukt klar, men ser den knappt på fotografiet. Nån som har tips på hur jag skall hålla det (relativt) repfritt eller tvättråd?
_________________ Tomas Liljestrand
|
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2153
25 Jan 2010 11:11
Du behöver iaf lite black-off längs kanterna va?
Ska bli intressant att se vad bilen väger sen.
|
|