Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1760 besök totalt |
2007-08-25 SVKG Sprint 4, Parkbanan (obs Lördag)
Trots att det var lite vatten i onsdags när jag var där så kör vi i morgon igen. Jag kan nästan lova att det kommer att vara lika mycket vatten i morgon (det regnade lite igår och torkar lite idag). Bilarna kommer med andra ord att bli skitiga och hur gammalt stillastående vatten kan lukta ![]() Den plats där den läbbigaste pölen ligger är på samma ställe som var anledningen till att vi ställde in den 30/6, dvs rakan innan målsvängen. Detta gör att vi nog får spärra av området runt tidtagningen eftersom det finns stor risk för avkörning i tangentens riktning. Vädret skall ju bli kanon och Meterologerna pratar om sista varma helgen (och de har ju haft rätt hela sommaren ![]() ![]() Nåja, Samling 8:30 som vanligt. Glöm inte licensen. OBSERVERA att jag varit lat och inte fått rejsas bankalender uppdaterad. Kalendern på SVKG och SBF stämmer. Datumen som gäller är lördagarna 25/8, 1/9 och 15/9 samtliga 8:30. Jag återkommer om det blir dubbel sista gången som förra året (så vi får med sprint 3). |
||||
|
||||
Prova på licens?
Hej! Jag läste i en tråd om en tidigare sprint att prova på licens kan lösas på plats, då jag inte har någon licens. Om så är fallet gör jag ett nytt försök med min gula Europa som klarade två uppvärmningsvarv i finalen i fjol innan den bröt ihop. Mao torde jag klara med med bil, hjälm, hanskar och en påse pengar eller? Mvh Andreas _________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
Re: Prova på licens?
|
||||
Det borde väl torka bra idag. Sol och bris.
Ska iväg och tanka Coopern nu och göra sista småsakerna inför morgondagen. Ska putsa vindrutan, kolla vätskor och justera lite på bakbromsarna. Att man kan längta så efter ett Sprint. ![]() _________________ Oscar Kärrqvist |
||||
Re:
Nej inte medlem ännu. Får väl köra klart säsongen som gäst och hoppa på nästa år. Har ändrat lite på bilen nu utan att lösa hjulinställning, så vi får väl se hur den fungerar. _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Re:
|
||||
Fick precis direktrapport och det ser ut som det gjorde i onsdags. Endast vatten på ett ställe (10m långt och 1cm på grunda sidan).
Eftersom det är innan mål så borde det bara påverka starten och inte resten av första 2/3 av varvet. Men vi får nog se spännande bakvängssläpp i målkurvan (långa vänstern innan 90grader höger mot mållinjen) |
||||
Re:
jo men livet kan ju inte alltid vara glass å ballonger ![]() han måste ju få känna på det hårda livet utanför det varma garaget nån gång ![]() ![]() _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Det verkar lovande inför morondagen.
![]() ![]() ![]() _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1760 besök totalt |