Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 28 besök senaste veckan (4229 totalt) |
2007-10-06 5papp Stockholm, Rimbo, Cupen startar
Nu startar höstcupen för 5papp Cupen på Sundsta banan i Rimbo (ca 3 mil norr om sthlm) I 5papp cupen kör vi med äldre billigare gatbilar i std-skick (som man måste vara beredd på att sälja för 5000:- efter tävlingen. förra året var det oerhört populärt med upp till 50 startande........ reglerna är enkla och kostnaderna låga........ alla kan vara med. för mer info gå till www.slc.se/5papp eller slå en signal på 0708 800 695 anmälningar skickas till fredrik@slc.se välkomna..... |
||
Hoppas på en startlista som uppdateras här.
Sen är det väl fantastiskt att man köper en ny bil privat för att slippa mecka, för att sedan gå och köpa ett lik att köra 5-papp med som man utan gnäll ligger under och får rost i ögonen för att se till avgassystemet verkar bra...m.m, byter motorkuddar... m.m...ökar camber... ![]() |
||
Re:
jorå det går..... |
||
Jag tycker det är dåligt med uppdateringar här, våga folk inte ställa upp nu pga ryktet att Trånkan däcksliters är anmälda?
Mycket potent racebil införskaffades idag, 740 GLE (javisst, lyxmodellen). / Andreas 1. Team Autoholics 2. Trånkan däcksliters, Volvo 740 GLE _________________ Andreas T0rnva11 |
||
Vi har varit med två gånger tidigare. Bägge gångerna har bensinen i tanken räckt utan problem eftersom bilarna har gett upp. Körde ca 2,5 timmar bägge gångerna.
Kollar man på vinnaren den 14:e april så körde de 233 varv. Varje varv är 1,4 km. Det blir alltså ca 32 mil. Det var väldigt bra förhållanden då och snabba varvtider. Om jag inte minns fel så var föraren själv också, så det tappades inte så mycket tid i depån. Vi kommer att tanka upp bilen på väg till banan och sen ha med 20 liter eller så för säkerhets skull. R _________________ Ronny Steisjö ____________________________ Porsche 996 -00 |
||
Re:
Åjo, någon mer anmäld finns det allt! ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php En tank bensin och lite till brukar räcka ganska bra - vår Polo sög i sig sisådär 35 liter på 4:45, innan Fredde justerade hjulvinklarna... 30 grader positiv camber visade sig vara en smula svårkört. |
||
Lediga platser?
Jag och två av mina sponsorer är sugna på att köra 5papp i helgen, finns det någon som har lediga platser?? I så fall kan ni ringa mig på 0739707066 eller skicka ett mail: fredrik@lestrup.nu _________________ Fredrik Lestrup |
||
Re: Lediga platser?
varför inte köpa en buske på blocket och åka själva? ni får ju lämna bilen på skroten efteråt... Om ni vill... förresten så är startlistan på www.slc.se/5papp uppdaterad.... |
||
Får man kanske inflika med en liten fråga som har lite halvmycket med tråden o göra..
Står på hemsidan att det planeras att köras 5papp nere i södra sverige i slutet av november? om det nu är sanningen, e de inte dags att få det bekräftat så man kan börja söka efter nån stackars bil så man hinner förbereda sig lite? Ser verkligen fram emot ett rejs här nere.. ![]() _________________ Emil Jönsson |
||
Re:
jag försöker verkligen få till det..... för jag vet om intresset....... handlar mest bara om att finna ett lämpligt ställe som iaf duger..... Och ärligt så har jag inte gjort det än..... |
||
Re:
En kortare slinga av Sturup, är det alldeles otänkbart/svindyrt? November är ju knappast högsäsong på banan... _________________ -- |
||
_________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Så här ser startlistan ut nu ...
1 Ark Racing Mazda 323 Corrosive 2 Team pussywagon Golf GTI Black 3 Kimmen's HiPerformance 4 Tok Jukka's hemslöjd 5 Rebellernas återkomst 6 Hjulben mipp mipp Subaru Legasy 7 Team Norrdemo Subaru 8 Red Bullshit Racing Golf Gti 16 9 Team Th. Svärd & Son Opel Ascona B 10 Trånkan däcksliters 11 Scuderia Moltofiasco Volvurk 480 ES Extra Sunk 12 Team Autoholics 13 Lam Motorsport 14 RMS Racing 15 Team Arver 16 Hells Teachers Opel Manta 17 Team Rescue 18 Rap Racing Volvo 240 19 Team Likbil Volvo 745 20 Funboys racing 21 Lestrup Racing |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 28 besök senaste veckan (4229 totalt) |