Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda S2000 -99
1986 besök totalt
Robbie
Höllviken
Här sen Nov 2005
Inlägg: 131


Trådstartare
Hej!
Nu har jag varit och hämtat min nya bil.
Bilen hämtade jag igår i göteborg, fick den skickad till mig med båt.
Bilen har bara gått 4300 mil och känns bra på vägen och i motorn. Jag provade en S2000 i somras men då var det blött och vägen väldigt krokig så jag vågade aldrig gasa ordentligt. Men det har jag gjort nu . Vilken motor, den drar fint från botten och strax över 6000 rpm så vaknar den till liv. Tanken är att jag ska hinna registrera in den innan vintern kommer och sen ställa undan den till våren. Känns lite tråkigt att inte kunna använda sin nya bil men det blir desto roligare när man väl får ta fram den i vår.

Här kommer några bilder:





_________________
Robbie Kerr
Citera
streetrace_88
Finspång Östergötland
Här sen Dec 2004
Inlägg: 100



vilken fin bil du har men vad är framtids planerna, och hur mycket varvar bilen

Mvh Johan Fr

_________________
Johan Fredlund
Volvo 740
bytte gärna mot Opel Corsa A
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Är det en vänsterstyrd, engelskreggad japansk bil jag ser? Känns nästan lite udda idag

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Robbie
Höllviken
Här sen Nov 2005
Inlägg: 131


Trådstartare
streetrace_88 skrev:
vilken fin bil du har men vad är framtids planerna, och hur mycket varvar bilen

Mvh Johan Fr



Framtidsplanerna är väl än så länge att få den inreggad i sverige
Jag tänkte jag skulle lära mig köra bilen ordentligt till att börja med. Bilen varvar 9000 och jag tror det kräver lite vana för att kunna köra den riktigt fort. Den går bra på låga varv men det är över 6000 som det ylar ordentligt thumbs up
Känner inte att jag behöver ändr så mycket på bilen första året iallafall, ska köra lite bana med den nästa år och sen får vi se om jag vill ända något.

_________________
Robbie Kerr
Citera
Robbie
Höllviken
Här sen Nov 2005
Inlägg: 131


Trådstartare
P.P. skrev:
Är det en vänsterstyrd, engelskreggad japansk bil jag ser? Känns nästan lite udda idag



Ja det är väl inte en helt vanlig kombination. Bilen såldes ny i Usa så alltså är det en Japansk bil, såld i Usa exporterad till skottland och nu importerad till sverige
Det stod en vit engelskreggad skyline på kajen när jag hämtade bilen, men den var högerstyrd. Får väl se om den dyker upp här.

_________________
Robbie Kerr
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda S2000 -99
1986 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande