Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
La Carrera Panamericana 2007 med Los Vikingos
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (31025 totalt)
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Nu känner jag ju inte Anna på något vis, så absolut inget ont om henne....men..
..att man kan ersätta Stefan med en "kärring" sprider ju helt klart lite nytt ljus över saker och ting.. 'he-he'



Lite skoj och lite allvar!
Här kommer den allvarliga biten...

Lycka till! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Alpina
Huskvarna
Här sen Dec 2004
Inlägg: 122



Lycka till

Har varit i Mexico 2 gånger i år, skulle kanske tajmat in det bättre så man kunde bidra den svenska hejarklacken

_________________
Christian Bylund
Bylund Automotive AB
Svensktillverkade bromsbänkar.
Citera
Nicolina Hübert
Göteborg
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hola Amigos

Arriba! Även om ni inte kan köra så det ryker lika mycket som vi gjorde förra året, så vräk er fram i "Falken". Ska bli vansinningt spännande att följa er. Hoppas Mr Murray & Mr Shanahan får stå tillbaka.

Viva Suecia y los Vikinos!

Abraco La Pilota de Saab 96

_________________
Nicolina Hübert
Citera
GT2
Södermalm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 52



Skönt att resan gick bra.
Hoppas det löst sig med hyrbilen under dagen för er.

Passa på och ta en kall bira för mig Anna och sköt om varandra.

Ryggen har blivit lite bättre och ska på sjukgymnastik imorgon tisdag igen.

Börjar se LJUSET där framme och med era prestationer kommer jag va frisk
innan ni kommit hem!

Stor varm kram från en som saknar er som FAN!!!

LYCKA TILL HÅLL STUMT!!

Co-piloto
Stefan

_________________
Ralf Christensson
Stefan Annell
Sven-Erik Björk
Bengt Ekman
Rebecca olausson
Ulises Puga
Kennet olausson
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



GT2 skrev:
Skönt att resan gick bra.
Hoppas det löst sig med hyrbilen under dagen för er.

Passa på och ta en kall bira för mig Anna och sköt om varandra.

Ryggen har blivit lite bättre och ska på sjukgymnastik imorgon tisdag igen.

Börjar se LJUSET där framme och med era prestationer kommer jag va frisk
innan ni kommit hem!

Stor varm kram från en som saknar er som FAN!!!

LYCKA TILL HÅLL STUMT!!

Co-piloto
Stefan


Krya på dig, Stefan!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
treasuremine
Göteborg
Här sen Okt 2007
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här kommer en lyckönskning från han som skötte hemsidan för Pärlan förra året. Hoppas allt går bra och ni får pokaler med er hem.
Verkar ju inte som om Anna kommer att frysa om händerna i alla fall

/Gunnar

_________________
Gunnar Sandborg
Citera
996GT2Clubsport....Norge
Norge
Här sen Jun 2006
Inlägg: 38



Hei Ralf

Dere får ha lykke til der borte. Har du DriftBox'en montert i ruta?

Synd Stefan ikke kunne være med i år. Det syntes hvertfall også den lokale ol leverandoren. hehe

Du får se det positive med Anna, hun veier 1/3 av hva Stefan veier.
lykke til

_________________
Anders Blystad
BTG 8,02
Citera
RCRacing
Stockholm
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39


Trådstartare
Nu har vi kommit fram.
Efter en tidig söndagsmorgon satt vi på 3 plan, 3 flygplatser och några barer och 24 timmar senare landade vi i oaxaca. Varmt och mysigt, men med regnet i luften.
Snabbt fram till den förbokade hyrbilen, Hertz, vilken inte fanns på plats. Vi hade ju bara konfirmerat att bilen skulle hämtas då 4 gånger .
Inte ens någon från Hertz fanns på plats eller svarade på telefon. En taxi till hotellet och en väntande öl. Äntligen här!!!!

Måndag kom och vi åkte och fixade en hyrbil. Vår tidigare bokning var den ingen som kände till. Vi måste ju ha en hyrbil som servicebil i år. Skulle vara enklare tyckte vi. Och släp har vi inget heller. Falken skall ju rulla hela vägen.
Dodge Durango fixad.
Resten av måndagen i ösregn fixade vi lite prylar, verktyg och delar. Bilen skulle inte komma förrän på tisdag kl. 10. Om nu någon tror på det.
Lite öl och mexikansk mat under dagen fick vi med. Det finns utrymme för att öka på den dosen per dag. Tror vi lider av Stefan-symptom.
Anna dök upp på kvällen med. Trött efter att ha kört från usa på nån dagar.

Tisdag morgon, upp till frukost. Ringde till Karl Hess, vår importör. Ingen aning var bilen finns, var svaret som vi fick. Efter en timme ringde Mr. Hess och sa att bilen finns på plats. Snabbt dit och hämtade ut den. Resten av dagen har vi mekat, fixat och börjat den alltid roliga besiktningsprocessen. Men som allting i Mexico så ordnar det sig till slut. Imorgon onsdag skall vi meka klart, besiktiga klart, handla lite behövliga saker, och kanske, förhoppningsvis köra kvalificeringssträckan.
Tyvärr funkade inte kortläsaren till 2Gb kort så det blev bara lite bilder idag. I morgon, om internet vill kommer det mer med alla roliga och fina bilar som dykt upp.
Kanske lite bilder på alla tokstollar som finns här med.

Lite mekarbilder.........




Vi höres

_________________
Ralf Christensson
RC Racing
LOS VIKINGOS
Citera
Carina o Martina
Stockholm
Här sen Okt 2007
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Teamet,

Lycka till med testkörningen idag, skall bli roligt att höra vad Anna tycker om Falken.
Bra där Jonte, du ser ut som du har koll

Kramar från hemmaplan

_________________
Carina Öfors
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Lycka till och varma hälsningar från ett kylslaget Sverige!

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
GT2
Södermalm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 52



Hoppas kvalet går bra idag! Tänk på att dricka mycket öl!!

Kram på er
Stefan

_________________
Ralf Christensson
Stefan Annell
Sven-Erik Björk
Bengt Ekman
Rebecca olausson
Ulises Puga
Kennet olausson
Citera
Hans Sylvan
Täby
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Anna!
Hoppas kvalet går bra.

Jag har hittat arrangörens GPS-bevakning av tävlingsbilarna, så jag ser att er bil just nu står utmed gatan Eduardo Vasconselos, i en stor samling bilar (parc fermé?), i riktning 218 grader.

Adressen är //panamericana.waypointinfo.com. Klicka vidare på "Mapa e linea" och "race cars".

Lycka till från codriverkollegan Hans

_________________
Hans Sylvan
Citera
helene65
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 7



Skönt att resan gick bra! Spännande med ett nytt team. Tvivlar inte en sekund på att det inte skulle gå bra. Kramar till alla i teamet. Kör så det ryker!!! Vi följer er med spänning!

Kramar till er alla! HÉLENE - PONTUS - HAMPUS




_________________
Hélène Öfors
Citera
RCRacing
Stockholm
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39


Trådstartare
Hej,
Nu var det alldeles för länge sedan vi skrev. Internet, eller intenet här, fungerar sporadiskt på detta hotel.
Speciellt med 100 andra som vill surfa. Nog om det, inget ni vill höra.

onsdag och besiktning är något vi alla vill glömma men jag antar att ni som skall komma hit nästa år måste veta.
Kom dit, putsade av bilen, lite och ställde oss i kön. Vänta vänta vänta.
Mexare jobbar mycket men inte snabbt. till slut var det vår tur, och efter alla rykten om att man inte kom igenom besiktningen utan ett kors i buren i taket, kändes det lite vemodigt.
Falken är ju en kär vän för en av killarna som besiktigar så jag pratade lite grant med honom och så kom vi igenom. Fick vår OK lapp
Killarna före fick inte det så vi var lite glada att de inte kollat vår bur.
Men men, efter ett tag hade alla som fått fel på buren pratat ihop sig och pekade på oss och sa till besiktningskillarna: Dom kom ju igenom.
Vad händer?????????

Vi blev tillbaka kallade och fick: avslag>:
Lösningen var att åka till en verkstad och få en bit rör isvetsad i buren. Inga problem 4 bilar stack iväg, ca kl. 14.00. Efter 4 försök att fixa ett rör till den första bilen var vi lite missmodiga.
De lyckades till slut med den bilen och nästa fick komma in.
Då stack den tredje och fick sin bur fixad på ett annat ställe, SNABBT.
Vi var kvar och faktiskt fick vi vårt rör. Klockan 22.00 var jag tillbaka på hotellet. En godkänd bur, i Mexico alltså, ny bula i taket, svetsdamm överallt, taskiga svetsar runt halva rören och 200 dollar fattigare.
Mysigt med nya regler som man får reda på ungefär strax efter de gäller.
Det hände mycket mer på denna verkstaden som vi kan ta över en öl nån gång.

Nu är det torsdag kväll. Kvalificeringsdagen.


Började i morse med att köra kvalsträckan på test. Anna och jag i Falken och mekarna i Dodgen.


Var en bra sträcka som jag även kört för två år sedan. Tog det lugnt så inte Anna blir rädd från början. Bilen kändes bra och allt flöt på. Var visserligen med annan trafik samtidigt så det gick bara att använda en vägbana.

Tillbaks och mekade klart, lite småsaker bara, typ dra alla lösa skruvar. Lite pressdags med bildtagningar och folket från oaxaca som vill se. Varmt och trevligt. Solen har tittat fram från en blå himmel och jag har ialla fall bränt mig redan.
Kl. 15.24.30 skulle vi vara på plats för starten, ca 3 mil från stan. Detta fick vi bekräftat från flera källor. Kom dit, ca 35 minuters körning, och då fick vi reda på att vi skulle starta från stan den tiden och lägga på 35 minuter för att få vår starttid uppe på plats.
Som tur är får man ingen strafftid idag.

En fin syn med ca 90-100 bilar som väntar, folk som svettas ymnigt, massvis med motorvrål och riktiga avgaser. Detta kval gäller bara vilken startordning man får imorgon då det börjar på riktigt. Inget viktigt alltså. Förra året skrotades 2 bilar då!!!

Vi skulle starta efter Shanahan/Murray i sin Corvette. Vår stora antagonist från förr. 30 sekunder mellan bilarna.
Såg att de rörde sig mot starten så vi hänger på tänkte vi.
Startade, satte på oss allt, justerade stol, bälte och fick igång mic och kameran. Full fart framåt?
Ingen växel gick att få i. Stod kvar på samma ställe med en vrålande motor. Va f-n tänktes det kanske. Inte i år igen. Slängde mig ut ur bilen och under för att kolla. Mycket riktigt, växellänkaget till backen var av och spärrade de andra växlarna.
Började peta så gott det gick och lyckades, med endast mindre bränskador då allt sitter mellan 2 avgasrör, att få ihop skiten igen. Snabbt in och prova. Allt fungerade.
Bort till starten och in på vår plats bakom Corvetten, och en annan Corvette som trängde sig.......
Till slut gick starten och vi for iväg . Måste säga att det gick väldigt försiktigt och sakta att växla. Man vill ju inte fara fram och sen slutar allt att funka. Vi körde på, Anna läste som en gudinna, jag körde som en..... som Anna sa och vi tog oss hela vägen fram. Efter målgång och ett stopp pajade länkaget igen.
Kort historia, vi kom hem igen och våra underbara mekar fixar allt just nu.


Tiden var 5.05 och just nu vet jag inte hur vi ligger till men det hör vi sedan.
Nu väntar förarmötet klockan 8.30, eller i vår tid ca 10. Men imorgon börjar allvaret. Anna, Jonas, Roland och jag är riktigt taggade och vi hoppas på en riktigt bra dag imorgon. Förhoppningsvis finns det internet på hotellet i Tehuacan så vi kan berätta direkt hur det går.
Länken som blivit inskriven här innan kan ni kolla på under dagen. Vi har en GPS i bilen och ni kan se var vi är live
oftast iallafall. Vi är 7 timmar efter, men bara i tidräkning.
Lovar fler bilder snart.
Höres snart

_________________
Ralf Christensson
RC Racing
LOS VIKINGOS
Citera
RCRacing
Stockholm
Här sen Feb 2007
Inlägg: 39


Trådstartare
Hej,

Vi lever och mår bra. Måste börja med det om ni satt och tittade på GPS-sidan och vi inte rörde oss på ett antal timmar.

Börjar från början:
Kvalet gick bra. Vi blev 10de.
Startade alltså på tionde plats idag Fredag. Ganska bra plats körmässigt då vi inte behöver köra om någon i regel.

Fredag morgon lite nervöst men intalade mig att ta det lugnt då 60% av alla olyckor händer den dagen.


Kom iväg från starten på torget i oaxca. Massor med folk. Transport ut till den riktiga starten på första fartsektionen. Samma sträcka som till kvalet. På plats uatn problem. Fixade allt och var beredda på start. Carl i gul Volvo startade före. Full fart. Gick som en dröm. Första 9 km är kvalbiten men sen kommer 12km mer. Massor av kurvor. Varmt men skönt att vara iväg. Inga dramatiska händelser utan snabbt och lugnt. Anna läser bra och pratar glatt.
Efter ca 18km kommer vi ikapp Carl. Känner att hornen växer och vill komma förbi.
Kör nämre under 1 km tills det är ca 30-40 meter kvar. En lugn höger i nerförsbacke, tvär vänster. Då händer det. Kommer med för hög fart, får inte ner den tillräckligt och inte in bilen till apex. Ett bakhjul kommer över asfaltskanten och när jag skall upp igen slår bilen till. Rakt ut mot kanten. Har fått ner farten bra och vi lägger oss med bredsidan mot ett buskage som hejdar fallet. Ligger inte helt perfekt där då bilen känns somm att den skall börja rulla nerfär kanten.
Vi klättrar ur efter lite burkning.








Väl ute snabbt fram med OK skylten som visar andra bilar att vi är ok.
Där satt vi. Länge!!! 80 bilar med 30 sekunders mellanrum, plus lite officiella bilar skall passera innan vi kan få någon hjälp. Det rings efter en bärgare som tar en och en halv timme på sig att komma dit.
Efter lite slitande i bilen får vi äntligen upp den. Ser bra och jag provar att starta. Fint, låter lite hes och har massor med grenar och gräs äverallt, men allt verkar funka. Vi nbetalar bärgaren hans hutlösa pris på 3000 pesos och drar vidare. Nu har vi redan missat service och 2 andra sectioner.
Ingen bra start på ett race. Vi har nog tappat all chans på topplacering totalt, men kanske kan komma igen lite i vår klass.
Vi lyckades ta oss till Jonte och Roland och de gick igenom bilen. Ingen fara. Iväg för att försöka komma ikapp på de sista 4 sectionerna för dagen.
Körde på bra på riktigt dåliga vägar, kom närmre och närmre. På en sträcka kom vi ifatt en bil som tydligen fortfarande tävlade på den sträckan......
Kom till målflagg och förklarade för de förvånade killarna att vi bara passerade och inte tävlade på denna sträcka. Sen kom bilen som tävlade. Blir nog svårt för mexarna att klura ut tiderna den dagen.
De 2 nästa sectionerna kom vi i tid till och genomförde hyfsat. Finns en viss spärr att ta i när man precis undkommit med nöd och näppe. Och ja, Anna säger att hon inte oroar sig mer nu. Hon började till och med att plicka blommor medan vi väntade på bärgaren. Lite annat än Stefan.....
Kom i mål i Tehuacan och folkfesten på torget.




Totalt avlöpte dagen hyfsat och vi är glada att vi är med fortfarande.
Dags för ett förarmöte nu där vi säkert får bannor för alla kracher. Tror det var ca 10bilar som var av eller krashade håer idag. Inte bra.
Men som sagt vi mår bra och fortsätter imorgon. Bilen blir klar nu. Inga stora saker alls.


Vi höres

_________________
Ralf Christensson
RC Racing
LOS VIKINGOS
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



SKönt atthöra att ni fortfarande är med i racet och att inget allvarligt hände under avåkningen!!!
Fortsatt lycka till!!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



RCRacing skrev:
Hej,





Trevlig utsikt...

_________________
Johan Bergin
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Tråkigt! Men skönt att det gick bra med er och att bilen fortfarande har hälsan kvar thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Några sköna bilder från racet.


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
helene65
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 7



Men Ralf och Anna!! Jag tror det är parkeringsförbud där ni står! Hoppas ni snart är på banan igen.
Vi är så stolta över er!
Kram: Hélène - Pontus - Hampus



[/list][/url]

_________________
Hélène Öfors
Citera
Carina o Martina
Stockholm
Här sen Okt 2007
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej!
Skönt att ni är ok efter den utflykten.

Martina hälsar att räddningspatrullen lyfter på tisdag!!

Kramar till er alla från Martina Carina o Hoppe

_________________
Carina Öfors
Citera
Allmänt banåkaforum
La Carrera Panamericana 2007 med Los Vikingos
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (31025 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande