Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!
1, 2   >>
6802 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!

Go, loaded Go loaded.


Sport auto varv(flygande start), med rätt attack. Efter alla diskutioner om spårval o s v. Här tycker jag det syns tydligt, full attack genom Hatzenbach så rakt som möjligt är den snabbaste vägen
I övrigt likaså full attack banan runt, tidiga ingångar, kort o fint, klart med AWD(bra grepp) kan man ju tillåta sig att korta av banan lite.
thumbs up Intressant att se hastigheten under varvet.

Han fegar lite upp kesselchen(avlyft) Men det är klart, med 480hk kan man nog inte hålla stumt i den snabba kinken kesselchen mitt

Han har liksom inte tid att samla scuderia punkter när det går såhär fort, man ser det samma mönster på de flesta snabba gatbilar på ringen med gatdäck( inräknat r-däck), de ligger på attack annars får man väl ingen fart

http://uk.youtube.com/watch?v=uGe_fyhQazg

Go loaded, Go loaded

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



SLUTA,ÅKER NER I HELGEN IGEN ........

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
SLUTA,ÅKER NER I HELGEN IGEN ........


Ja man blir ju BRA sugen igen

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Specifications ifall någon är sugen(fan jag skulle kunna tänka mig en)
Notera däcken

Engine
 VR-series twin-turbocharged 3.8-liter V6.
 480 hp @ 6,800 rpm. 430 lb-ft torque @ 3,200-5,200 rpm.
 Dual overhead camshafts with variable intake-valve timing.
 Cast aluminum cylinder block with high-endurance/low-friction plasma-sprayed bores.
 IHI twin turbochargers, one per cylinder bank.
 Pressurized lubrication system with thermostatically controlled cooling.
Drivetrain
 ATTESA ET-S All-Wheel Drive (AWD) with independent rear-mounted transaxle integrating transmission, differential and AWD transfer case.
 Rigid, lightweight carbon-composite driveshaft between engine and transaxle.
 Electronic traction control plus 1.5-way mechanically locking rear differential.
 Vehicle Dynamics Control (VDC-R) with three driver-selectable settings: Normal (for daily driving, controls brakes and engine output), R-Mode (for ultimate performance, utilizes AWD torque distribution for additional vehicle stability) and off (driver does not want the help of the system).
 Hill Start Assist prevents rollback when starting on an incline.
DisclaimerVDC-R cannot prevent accidents due to abrupt steering, carelessness, or dangerous driving techniques. Always drive safely.

Transmission
 6-speed Dual Clutch Transmission with three driver-selectable modes: Normal (for maximum smoothness and efficiency), Snow (for gentler starting and shifting on slippery surfaces), and R mode (for maximum performance with fastest shifts).
 Fully automatic shifting or full sequential manual control via gearshift or steering wheel-mounted paddle shifters.
 Dual clutch design changes gears in less than 0.5 second (0.2 second in R mode).
 Downshift Rev Matching (DRM).
 Predictive pre-shift control (in R mode) based on throttle position, vehicle speed, braking and other information.
Wheels and Tires
 20 x 9.5" (front) and 20 x 10.5" (rear) super-lightweight forged-aluminum wheels with Gunmetal Gray finish.
 Exclusively developed nitrogen-filled Bridgestoner RE070A high-capacity run-flat summer tires, 255/40R20 front and 285/35R20 rear.
 Tire Pressure Monitoring System (TPMS).
 optional exclusively developed nitrogen-filled Dunlopr run-flat all-season tires, 255/40R20 front and 285/35R20 rear (includes Bright Silver wheels).
Brakes
 Brembor 4-wheel disc brakes with 4-wheel Antilock Braking System (ABS), Brake Assist, Electronic Brakeforce Distribution and Preview Braking.
 Two-piece floating-rotor 15-inch front and rear discs with diamond-pattern internal ventilation.
 6-piston front/4-piston rear monoblock calipers.
Steering
 Rack-and-pinion steering with vehicle-speed-sensitive power assist.
 2.6 steering-wheel turns lock-to-lock.
Suspension
 4-wheel independent suspension with Bilsteinr DampTronic system with three driver-selectable modes: Normal/Sport (for automatic electronic control of damping), Comfort (for maximum ride comfort), and R mode (engages maximum damping rate for high-performance cornering).
 Electronically controlled variable-rate shock absorbers. High-accuracy progressive-rate coil springs.
 Front double-wishbone/rear multi-link configuration with aluminum members and rigid aluminum subframes.
 Hollow front and rear stabilizer bars.
Body/Chassis
 Exclusive Premium Midship platform with jig-welded hybrid unibody.
 Aluminum hood, trunk and door skins. Die-cast aluminum door structures.
 Carbon-reinforced front crossmember/radiator support.
Back to Top

Standard Features

Exterior
 Wide-beam headlights with High Intensity Discharge (HID) low beams.
 LED taillights and brake lights.
 Dual heated power mirrors.
 Flush-mounted aluminum door handles.
 Body-color rear spoiler with integrated center high-mounted stop light.
 UV-reducing tinted glass.
Audio/Navigation/Performance Monitor
 Digital Boser audio system with AM/FM/in-dash 6-CD changer and 11 speakers including dual subwoofers.
 HDD Music Box system, including hard drive with 9.4 GB for audio storage.
 MP3, WMA and DVD audio capable. In-dash Compact Flash card reader.
 HDD-based GPS navigation with touch screen.
 Driver-configurable performance monitor, developed with Sonyr Polyphony, with graphical readouts of vehicle data and driving data displayed on a total of 11 screens.
 7-inch WVGA high-resolution color-LCD display for audio, navigation and performance monitor.
Interior
 Automatic Temperature Control (ATC).
 Electronic analog instrument cluster with multi-function trip computer and digital gear indicator.
 Power front windows with one-touch auto-up/down feature.
 Intelligent Key system with pushbutton start. Power door locks.
 Cruise control.
 Tilt/telescoping steering column.
 Bluetoothr Hands-free phone system with voice recognition.
Seating/Appointments
 Leather upholstered front seats with perforated Alcantara inserts.
 8-way power front seats with entry/exit switch for rear-seat passengers.
 Driver-shaped bucket seat.
 Dual individual rear seats.
 Heated front seats.
 Leather-wrapped steering wheel and shift knob.
 Drilled aluminum pedals.
Safety/Security
 Nissan Advanced Air Bag System (AABS) with dual-stage supplemental front air bags, seat belt sensors and occupant-classification sensor.
 Driver and front-passenger side-impact supplemental air bags and roof-mounted curtain supplemental air bags.
 Front seat belts with pretensioners and load limiters.
 Nissan Vehicle Immobilizer System.
 Vehicle Security System.
DisclaimerPlease keep in mind that air bags are a supplemental system and must be used in conjunction with a seat belt. Never let children 12 and under ride in this vehicle unless the front passenger air bag on/off switch has been installed. Side air bags and side curtain air bags are designed to inflate in higher severity side collisions and inflate on the side of the vehicle impacted. Please see your owner's manual for more details. Inflated air bags shown for illustration purposes only. Actual air bags deflate after deployment.
Back to Top

* Japan-market features and specifications shown.
Bridgestone is a registered trademark of Bridgestone Corporation. Brembo is a registered trademark of Freni Brembo S.p.A. Bilstein is a registered trademark of August-Bilstein GmbH & Co. Bose is a registered trademark of The Bose Corporation. The Bluetooth word mark and logos are owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such marks by Nissan is under license. Dunlop is a registered trademark of Dunlop Tires. Sony is a registered trademark of Sony Corporation of America.

Privacy Policy | Copyright | Nissan USA

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Klockan stannar ju innan han ens rätat upp bilen i sista kurvan. Stoppar Sport-Auto tiden redan där också?

Riktigt snabb automatlåda tänkte jag men läste sedan specen.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Specifications ifall någon är sugen(fan jag skulle kunna tänka mig en)
Notera däcken

Wheels and Tires
 20 x 9.5" (front) and 20 x 10.5" (rear) super-lightweight forged-aluminum wheels with Gunmetal Gray finish.
 Exclusively developed nitrogen-filled Bridgestoner RE070A high-capacity run-flat summer tires, 255/40R20 front and 285/35R20 rear.
 Tire Pressure Monitoring System (TPMS).
 optional exclusively developed nitrogen-filled Dunlopr run-flat all-season tires, 255/40R20 front and 285/35R20 rear (includes Bright Silver wheels).
Brakes



På Run-Flat däck alltså? Kanske dags å kränga på mina orginalsvålar tror jag har Bridgestone RFT-däck och fylla på med nitrogen, värsta slicksen förvisso är mina RFT däck inte specialtillverkade och storlek 205/50/17

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Det måste väl vara en rätt udda lösning att ha en bil med frontmotor, transaxel till växellådan som sitter vid bakaxeln och sen ha fyrhjulsdrift?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Samuel Lindkvist skrev:
Klockan stannar ju innan han ens rätat upp bilen i sista kurvan. Stoppar Sport-Auto tiden redan där också?


Det är väl det som gör att Sport Auto varven är knappa 5 sekunder kortare än riktigt helvarv

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20147



Re:

Joakim Winkler skrev:
Det måste väl vara en rätt udda lösning att ha en bil med frontmotor, transaxel till växellådan som sitter vid bakaxeln och sen ha fyrhjulsdrift?
Lång kardan till framdiffen då mao?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Re:

bmw130 skrev:
Samuel Lindkvist skrev:
Klockan stannar ju innan han ens rätat upp bilen i sista kurvan. Stoppar Sport-Auto tiden redan där också?


Det är väl det som gör att Sport Auto varven är knappa 5 sekunder kortare än riktigt helvarv


Jo det vet jag. Men mitt i en kurva är ju lite udda. Tänkte om dom stannat filmen liite lite tidigt för att få en "lite bättre" tid.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 417



OMFG Låter som att det blåser upp till storm ur karusellen...

_________________
Johan Bergin
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Samuel Lindkvist skrev:

Jo det vet jag. Men mitt i en kurva är ju lite udda. Tänkte om dom stannat filmen liite lite tidigt för att få en "lite bättre" tid.


Vi får väl lägga på en halv sekund då, så körde han på 7.39 istället, vilket fortfarande är förbaskat snabbt

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Re:

bmw130 skrev:
Samuel Lindkvist skrev:

Jo det vet jag. Men mitt i en kurva är ju lite udda. Tänkte om dom stannat filmen liite lite tidigt för att få en "lite bättre" tid.


Vi får väl lägga på en halv sekund då, så körde han på 7.39 istället, vilket fortfarande är förbaskat snabbt


Sjukt snabbt. Men så kör han med nitrogen i däcken också.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Samuel Lindkvist skrev:
[

Sjukt snabbt. Men så kör han med nitrogen i däcken också.


Men med RFT däck

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10570



Re:

bmw130 skrev:
Samuel Lindkvist skrev:
[

Sjukt snabbt. Men så kör han med nitrogen i däcken också.


Men med RFT däck


RFT borde innebära att däcken väger en del men samtidigt ha väääldigt styva sidor.

_________________
Anders Hansson
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



De RFT-däck som BMW har har ju blivit oerhårt sågade. Men det är väl inte Bridgestone de kör med?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Jag har Michelin RFT på min BMW 3-serie. Jag är supernöjd med dom. Funkar jättebra på ringen. Som Anders säger är det ju väldigt styva sidor. Det som inte är bra är ju spårigheten för svensson på vanliga vägar.

Men 7.38 är snabbt ändå.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11952



Re:

Joakim Winkler skrev:
De RFT-däck som BMW har har ju blivit oerhårt sågade. Men det är väl inte Bridgestone de kör med?


Det är tydligen olika och man kan inte själv välja För tillfället blandar de och ger friskt mellan Continental, Pirelli och Michelin

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



cool presentation av körningen bra väder åxå

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Det här stod att läsa i AM:s nyhetsmail i dag.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=62979

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1395



Tittat på filmen hela dagen (10 gånger endast idag) och blir mer och mer imponerad!
Både av körningen men än mer av bilen!
Sitter och jämför kurv speed med min Bubbla och den är så sjukt mycket snababre i nästan alla kurvor!
Nu är min Bubbla inte änns nästan en snabb bil, men när det svänger håler den ändå i väldigt bra i mitt tycke!
och jag kör ju hyfsad attack, kanske inte som trådskaparens attak stil men ändå... thumbs up

Nej jag blir fan sugen på en sådan, och med tanke på hur snabb den är mot Lamborghinin och olika Porschar så kan man bara tänka sig hur stor potensional den värre versionan kan ha samt lite extra lättning och grejer skulle kunna göra bilen till otroligt snabb (vilket den redan är iof)...
mvh Jimmy

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Nürburgring
NissanGT-R kör 7:38 på ringen, för att peppa Anders!!!!!
1, 2   >>
6802 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande