Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54 >> 19 besök senaste veckan (355570 totalt) |
Håller på bygga egen ventilation men det blir nog ett samtal på Huzells imorgon också ifall det inte blir bra...
Om dom inte är väldans dyra vill säga _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Det började med en lunch på jobbet när blicken föll på de nya svarta soptunnorna som stod i restaurangen och jag fick en idé. Jag måttade soptunnan och måttade lite på bilen. Sen kapade och bockade jag lite aluminium..
.borrade några hål i lite mer aluminium och skruvade upp skrotet under bilen. Nu börjar ni ana vad det ska bli, eller hur? Jag kapade lite i soptunnan och skruvade upp den också under bilen.och vips har man diffuser. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Synd att det inte var en grön tunna med lock, så det skulle gå att känna igen ursprunget i slutprodukten
Det går att bygga racebil av vad som helst, och vad som helst går att göra om till racedelar |
||||
Det stämmer. Var på Bandhagens Däck för en hjulinställning. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tackar så mycket. Det var som vanligt en fantastisk kväll med tanke på vädret, mycket körning och sällskapet. När det gäller soptunnan/diffusern så måste 250:- på Clas Ohlson vara ett av de billigaste modden på bilen...jämfört med en i t.ex. kolfiber...och grejerna blåste inte av i 200km/t på Sviestad _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Första "shake down" på Sviestad är då avklarad med en förare som kände sig jätterostig. Bilen kändes dock bra förutom en sak. Jag lyckades återigen få felmeddelandet "Clutch overheating. Stop the car". Vad säger man..två steg framåt ett steg tillbaks.
Jag visste att jag låg nära tempgränsen och jag behövde bara köra lite i sportläget (kör vanligtvis manuellt) under en lång stint för att det skulle varna för överhettning. Som tur är så slutar den driva när detta händer så lamellerna sparas och inget går sönder..men jag vill ju inte att det finns en minsta chans att detta händer under ett avgörande timeattack-race så det var lika bra att göra en liten förbättring av min växellådskylning. Jag hade ju tidigare gjort en kylslinga från och till tråget på lådan med hjälp av en biltema-pump och en Setrab oljekylare. Konstruktionen har ju funkat bra men nu räcker den tydligen inte till längre. Flaskhalsarna var bl.a. att jag var tvungen att använda AN6 till Biltema-pumpen och att oljan bara cirkulerades från och till tråget. Nu skulle de bli AN8 istället med mycket mer flöde som resultat. Slänger iväg pumpen och använder oljepumpen i lådan istället vilket också borde ge bättre resultat. Setrab-kylaren återanvänds. Bort med slangar och pump...och plugga anslutningarna. Har ett tråg utan anslutningar men hade inte tid att byta nu så det blir vid ett senare tillfälle. Koppla bort original oljekylare som är ansluten till motorns kylsystem och sitter på lådan. Tillverkade en platta med AN-anlutningar som tar plats där istället för original oljekylare. Måtta upp och tillverka AN8-slangar så det går att koppla ihop. Sen fick lådan nytt filter och ny olja också. Har bara startat upp ännu men det ser bra ut....inga läckage. Ska till Gotland på fredag så då kommer den att testas ordentligt. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Tackar så mycket för det. Det är kul att ens amatörmekande kan glädja andra. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Hejs igen.
När du va i vinggrejartagen? Då forskades det ju i lite olika. Har du kvar nån av de tidigare vingarna? Gärna den som så ut som en Air Force. Jag letar just en så , eller liknande. Blir lite återanvändning på en snikversion. Och den behöver inte mycket vinge pga låg motoreffekt. Har du något kvar? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Tjäna! Tyvärr, har inte någon vinge kvar på hyllan. Air Force vingarna blev ju hårdvaluta så de försvann snabbt. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||||
Jo ja har en själv.... Men vill inte kapa i den. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Hur funkade denna lösning. _________________ Joakim Lundius |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54 >> 19 besök senaste veckan (355570 totalt) |