Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3, 4 ... 52, 53, 54 >> 29 besök senaste veckan (355556 totalt) |
Jag körde med Ferodo DS3000 på Anderstorp för två veckor sen och inte gick dom upp i rök efter sex pass och Sveriges längsta raksträcka med rejäla inbromsningar med början 150 m från kurvan. XP8 är väl knappast värre än Ferodo DS3000? Jag har Brembo fyrkolvsok utan någon bromskylning på Fiaten. Vad har du för bromsok på Audin?
originalbelägg brukar inte funka speciellt bra på bana. Porsche och Ferrari kanske har doningar som funkar men för standardbilar från Audi, VW, Volvo, Fiat m.fl. så är originalbeläggen ingen hit. _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||
Hejsan, och tackar för senast! Satt just och läste lite på AMS och inser tyvärr att du måste byta bil tills nästa år
TT-RS med rak femma och dubbelturbo upp till 350hp ryktas det http://www.automotorsport.se/news/14 |
||
Nu är det väldigt länge sen jag skrev något i tråden men halva säsongen försvann p.g.a ett litet missöde med bilen. Jag går inte in på några detaljer men det har blivit lite plåt- och lackjobb.
Nu är dock humöret på topp igen och jag undrar om det någon som vet om man kan hitta en rullande landsväg av märket Dynojet, helst i Sthlmsområdet (eller någon annanstans)....har nämligen lite motorplaner under vintern Det är klart att jag ska titta närmare TT-RS'en när den dyker upp men om den inte är lättare än min kanske det blir en rotrexkompressor vilket gör att jag hamnar i samma effektområde som RS'en för mycket mindre pengar än vad det kostar att byta. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Rotrex is the shit! .
Varför slänga ut massor av pengar på en ny bil och få börja om från början igen med chassie modds och tillvänjning av ny bil. Med en rotrexkompressor behöver ju inte effekten i maskinen bli en begränsning på banan iallafall... Är det rotrex c30-94 du har sneglat på eller nån mindre modell? Turbocenter har jag hört mycket gott om när det gäller uppgraderingar på orginalstyrsystem eller har du tänkt dig eftermarknadsbox? Lycka till med vad än du bestämmer dig för. _________________ Mathias Hellqvist |
||
http://www.vtech.se/media.php Kanske kan vara till hjälp, kunde inte se vilken sort dock. kolla åf.
MVH/Narin _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Tack för tipset Narin.
Visst är det en C30-94 som kan bli aktuell dock är det alldeles för trångt i nya TT så en kompressor går inte att montera upptill på remsidan av motorn som är brukligt på tidigare modeller. Har kontakt med VR6Specialist, en firma i Holland, som har utvecklat ett komplett kit med mjukvara till org.styrsystem så jag funderar på en tripp till ringen med ett sidospår dit. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
_________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Antar att du redan har sett dessa filmer?
http://www.youtube.com/watch?v=LjQpF http://www.youtube.com/watch?v=fAG2K Ägaren: http://www.youtube.com/user/Pliskenm Grym bil! _________________ Nicklas Andersson |
||
Gallardo: Hade inte sett filmerna men har koll på ABT:s kompressorsats som enligt mitt tycke kostar alldeles för mycket pengar.
Classic: Haldexuppgraderingen har tre lägen: Standard - lika egenskaper som bilen har original. Sport - ger föraren möjlighet till sportigare körning genom ökat och konsekvent moment till bakaxeln vid acceleration. Racing - ökar momentet ännu mer till bakaxeln vid acceleration och reagerar även snabbare på gaspådrag. Skillnaden mellan std och sport är större än mellan sport och race men enligt mitt tycke en av det mest prisvärda uppgraderingarna du kan göra på en Haldexbil. Understyrningen som alltid är närvarande orginal när man kör på gränsen är som bortblåst och bilen tar sig mycket lättare runt böjar under gaspådrag. På vintern är det som dag och natt...bilen är fantastiskt kul att köra i halt väglag Här en liten bild som illustrerar hur haldexkopplingen låser och skillnaden i moment som överförs till bakhjulen _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
|
||
Tackar som frågar, Dignell.
Håller på för fullt i verkstan. Det som är på gång är Porsche sexkolvsok, flytande bromsskivor och ordentlig bromskylning...en liten defoliering plus att OZ superleggera fälgarna har blivit svarta...shortrunner-insuget ska på....extraktor-rör från Supersprint är på ingång, plus racekattar...lättare remskivor ligger också och väntar....oljeskrapa till veven....en egentillverkad frontsplitter....försöker även få till en omprogrammering av DSG-lådan...plus lite till..... Bilder kommer..... Kollade LMS hemsida och såg att det preliminärt blir åka på Sviesta på Långfredagen ...håller tummarna... _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Ja jäklar då är det mycket grejer på G Jasså LMS tiderna är uppe nu. Gott!! |
||
Laddar upp lite bilder på en del av prylarna som ska på bilen till säsongen....
oken och skivorna som ska på.... ...och luftintag till bromskylning. Nu kanske man inte behöver åka runt med glödande skivor Svarta fälgar är tydligen inne... Insug från HPA som har legat ett tag men nu ska på...och en oljeskrapa till veven från Bildon motorsport. Väldigt lätta (och snygga) remskivor från Gruvenparts... Testade förra året med en Steering quickener med utväxlingen 1:2 och det blev för mycket. Har nu opererat in en annan med utväxlingen 1:1,5....så det ska också testas... Sen händer det även lite (fog)skumma saker i verkstan också.....vi får se hur det blir.... ....och nu blir det iväg till Biltema och köpa lite glasfibermatta.... _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
|
||
Ser lovande ut Då ska du lämna Roger(Grå S3) bakom dig nästa gång på Mantorp
Hur löste du Bromskylningen? Färdiga att köpa eller gjort struten själv? Tänkte tipsa Roger då han också lider av detta fenomen. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
Vi får väl se på Mantorp
Själva struten är faktiskt köpt på Dalhems, sen är den inopererad i orginal fejkluftintag och jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. Ser helt orginal ut. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Dags för lite uppdatering....
Hade funderat ett tag på att göra något roligt utseendemässigt på bilen...omväxling förnöjer säger man ju. Efter lite tankeverksamhet så bestämdes att bilen skulle delfolieras med Audi brilliantröd (den snabbaste av Audis färger, tror jag) under midjelinjen och med en svart skiljelinje mellan färgerna. Eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av dylika jobb så gjorde jag lite efterforskningar om var man kan får något sånt här gjort. Valet föll till slut på Dekorfilm.se (www.dekorfilm.se) och det är definitivt inget som jag ångrar, positiva, tillmötesgående och servicemindade. För diskussion om jobbet och koll på färgprover så kom deras art director, Daniel Denny, över till verkstan. Även jobbet gjordes på plats. Klart bekvämt. Kan även tipsa om att dom vill stärka sitt varumärke och söker företag, föreningar och team inom bilsport och motorsport för sponsring. Vad hände i verkstan då? Ja....bilderna talar för sig själv.....fantastiska material är det i alla fall....och skickliga killar....riktigt häftigt att se resultatet växa fram. ....och så resultatet med de svartlackade OZ Superleggera-fälgarna på. Jag måste säga att jag är supernöjd med resultatet. Den stora frågan är nu hur mycket snabbare den blir.....? _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3, 4 ... 52, 53, 54 >> 29 besök senaste veckan (355556 totalt) |