Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 70, 71, 72   >>
33 besök senaste veckan (497357 totalt)
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Du har det inte lätt.
Du får gå i försvarställning efter vart inlägg Du gör.
Jag gillar det Du gör för Du kommer lära Dig mycket på detta bygget som Du tar med till framtida byggen.

Dock ska jag spä på Dina kompisars besswerwisserkvarn genom att påminna om att det är Ä N N U viktigare att formen och pluggen är MYCKET stabilare än den färdiga produkten.

Jag förutsätter att Du gjuter den färdiga fronten som ska på bilen i kol- speciellt som Du ska göra den i honeycomb

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
2QIK4U skrev:
Du har det inte lätt.
Du får gå i försvarställning efter vart inlägg Du gör.
Jag gillar det Du gör för Du kommer lära Dig mycket på detta bygget som Du tar med till framtida byggen.

Dock ska jag spä på Dina kompisars besswerwisserkvarn genom att påminna om att det är Ä N N U viktigare att formen och pluggen är MYCKET stabilare än den färdiga produkten.

Jag förutsätter att Du gjuter den färdiga fronten som ska på bilen i kol- speciellt som Du ska göra den i honeycomb


Nästa bygge det här är den ända bilen som jag kommer att bygga såhär pass ifrån grunden.

Pluggen kommer att bli stabil när allt sitter fast där det ska vara. Så formarna kommer att bli ordentliga dom också.

Ang kolfiber så tycker jag inte att priset på kol försvarar att gjuta i när jag kan få det nästan lika lätt till en tiondel av priset när jag gjuter delarna med ihålig glasfiber. Om det inte kliver in någon och sponsrar med kolfibret.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Korrigering:
Halva vikten
Halva kostnaden
Vinsten är att kolet är helt underbart att jobba med i jämförelse. - Mindre slibb och man slipper masken




Baserat på att gjutit glas i 35 år och 3 kompletta karosser i kol
Lolan är i glas enabrt för jag köpte karossen och inte har formarna



När jag byggde min första bil var det den enda som fanns - men självklart blir det fler.....
På nästa bil eliminerar Du alla missar Du gör/gjort på denna

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41494

Forumägare
Forumägare

Här ser man liksom tydligt, V8 där framme och Porsche därbak.


ButterflyRacing skrev:

_________________
Magnus Thomé
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare


Någon som vågar gissa vad det ligger här i?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1749



Fälgar får man väll tro

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Mjoo, det är fälgar. Men vad det är för fälgar får ni vänta lite på.

Dom kräver "lite" fetare hjulmutrar dock


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Ja, jag är seriös. Nej jag har inte slagit i huvudet. Skratta om ni vill, men här är vad som ligger i lådorna....

Aero series 50 10x15" med 4" backspacing (CA et44)





Med frambromsar ihängda för kontrollmätning.


Provpassat bak



Vikten ligger på 12 kilo per fälg. Med gummi på så landar det på 22 kilo per hörn.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1190




_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Coola! Vad är backspacing?

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3190



AL skrev:
Coola! Vad är backspacing?

/AL


Et på raggarspråk

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1635



Haha! Var oxå inne på eloxerade fälgar när det begav sig, men nöjde mig med silver..

J.Schuman skrev:
ca et44
hm blir väl ändå ca - et44 på dem? Samma bredd och bs jag hade från början.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Björn, det stämmer nog. Oavsett hur mycket jag läser så blir jag inte klok på plus och minus et

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Mschneberger
sköv de
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1190



J.Schuman skrev:
Björn, det stämmer nog. Oavsett hur mycket jag läser så blir jag inte klok på plus och minus et


Tänk bara såhär . Det utgår från navet i fälgen , så vid et noll då fäster navet helt i center på fälgen . Och vid +et då flyttar du navet ut från bilen . Dvs fälgen hamnar längre in .
Vid et - så flyttar du navet innåt i bilen . Å då vill fälgen hamna längre ut .

Så egentligen ör det rätt lätt .. ju längre ut mot skärmkant du vill ha fälgen ju lägre et ska du ha . Å vill du flytta in fälgen så skall du öka .

Lågt = brett

Högt = smalt

_________________
Markus Schneberger
Kommentera gärna

Austin mini 2,8 AWD
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448
Leon Cupra 2016
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4083



Ja, du är ju inte blyg precis..

Gillar att du går stenhårt på egna idéer thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Jag håller med Janne! Det som är det roligaste med den här bilbygget är du gör allt på ditt eget sätt och det mesta blir ganska maximerat. Ska bli riktigt kul att se hur bilen blir när den är färdig! Blir nog en av de värre 924:orna som världen har skådat....
Keep on! /Claes

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Den här typen av fälgar har jag haft i åtanke sen dess att jag valde att montera Corvette axlarna. Sen att det har varit ett litet sidostpår medans tanken på att vägregga fortfarande fanns i hividet är en lite annan femma.

Nu när det vart byte till nascardäcken så återkom det att det var den här typen av fälgar som det skulle bli. Färgen valdes för att matcha ratten. Gissningsvis så kommer det att komma fler lila detaljer på bilen

Claes: Det lilla 924 dna:t som är kvar kommer nog absolut att bli något helt unik i porschevärlden. Även om det inte spelar mig någon roll så. Jag vill bara ha bilen på det viset som jag vill ha den.


Det roliga med dom nya hjulmuttrarna är också det att det är 1" (En Tums) fattning i hylsan till dom. Det ligger en "racehylsa" i garaget med en fjäder i botten av hylsan, så det kommer att gå fort som sjutton att skruva bort mutrarna med mutterpickan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10610



coolt med plåtisar! thumbs up

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Vad nu då?

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15483



Frå Noll till - ET e Jävligt Ball, Typ Räcerbil.

+ ET är Volvo, ecklig, ush.
Fy

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Jeppe_A
Borås
Här sen Feb 2013
Inlägg: 378



Nikel skrev:
Frå Noll till - ET e Jävligt Ball, Typ Räcerbil.

+ ET är Volvo, ecklig, ush.
Fy


Jaha nu fick Volvo en känga
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 70, 71, 72   >>
33 besök senaste veckan (497357 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande