Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 70, 71, 72 >> 58 besök idag (497458 totalt) |
Ska luska lite. Missade en bild. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Plastar kan man väl lika gärna göra ute....
Just nu är jag för trångbodd- Svalt och friskt Har man inget ute kan Ni hålla till på Sergels torg...Tips från coachen!! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Det var det där med att hitta rätt bantningskur för bilen, plåt är ju som bekant tungt och tråkigt. Nu har en kur för vikten i bakändan hittats. Tillsammans med Tord och Olle så kommer det att gjutas upp några uppsättningar med 924:a rumpor i plast, en av dessa kommer att monteras på den här bilen. Formarna ligger nu iallafall i garaget.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Vad är det där för front? / H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Ok, hänger inte riktigt med på tänket. Men man förstår ju inte allt. Ser mest ut som en avgjuten tidig Lola t 70 _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Jag är en hejare på att retas ibland *blink*
Det är den främre biten från en tidig som jag parat ihop med bakre delen från den äldre då jag tycker den tidiga är snyggast på en gatbil och vill ha den looken. Sen har den senare en bredare kaross som möjliggör 16" breda däck... Sen är det en snabb sak att byta front då jag även har form till den nyare som möjliggör 4-5 km/h högre topspeed genom gynnsammare aerodynamik. Tyvärr ar det tagit större delen av hösten att figga dessa formar och ombyggnationen. Har ifs hunnit sticka emellan med lite snickrande på chassiet med _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Har du köpt ett helt chassiet från Superlite eller bara upphängningen på bild? Bra finish på deras grejor Nu skall vi inte kladda i johans tråd. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Firman jag jobbar på är deras svenska agentså jag måste vara insatt i hur allt funkar och så måste vi ju visa vad bitarna går för alltså bygger vi hela bilen från grunden.
Fran och jag är bekanta sen nåt 10-tal år tillbaks. Nu är det färdigkladdat - självklart. Ber om ursäkt, men svarade bara artigt på frågor Have a nice weekend! PS Du har väl sett vår film i ämnet?? Full screen och full volym gäller!! Enjoy!! https://www.youtube.com/watch?v=aB8O _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Tackar!
Om det är mig Du tänker på så låter det kul, men samtidigt följer därmed ett ansvar att hela tiden uppdatera- vilket skrämmer mig. Jag har aldrig vart så mycket för att berätta för andra vad man bygger - förräns det är färdigt. Trots det har jag för att testa dragit igång en projekttråd på folkaforumet då jag på deltid bygger en Karmann Ghia/ Porsche Boxster till fästmön och inser hur mycket jobb det är att uppdatera den- Hualigen!! Utöver det bygger jag för tillfället på Lolan, en Corvette -67 cab och en Camaro - PLUS en racerbil i USA. och en kväll i veckan hjälper jag dottern med hennes bil (900 hk Chevelle) som börjar bli riktigt fin nu... Det skulle bli för splittrat. Sen ska man ju hålla igång de bilar man redan har *pust* Äsch! Vill någon veta något kan de fråga. Själv tycker jag det inte är så speciella byggen Så vi står över det , för stunden i vart fall _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Om du kapar ner till något som liknar ovanstående och sedan kör plast resten så kommer du nog ner rejält i vikt. Om du ändå skall plasta - har du inte funderat på 968 utseende? En sak som jag undrar över är varför du skall köra big block, ur ren viktsynpunkt t.ex. Smallblock eller något LSx-derivat företrädesvis i aluminium väger ju mindre. Nu ligger motorn visserligen i garaget men sånt löser man ju med en annons på blocket. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Det är precis sådär mycket som kommer att kapas bort bakåt, kanske lite mer faktiskt även i framändan så kommer det att kapas friskt
Ang 968 bakdel så tycker jag faktiskt inte att den är särskilt snygg och så känns det som att "alla" bygger om till 968, hade jag velat ha en 968 så hade jag köpt en 968. Jag älskar ljudet och vridet i bigblocken, sen att kunna bygga en 10 liters sugmotor med alublock och runt 1000 sugmotorhästar _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
"Ang 968 bakdel så tycker jag faktiskt inte att den är särskilt snygg och så känns det som att "alla" bygger om till 968, hade jag velat ha en 968 så hade jag köpt en 968."
Jag instämmer till 100% !! 968 är troligen mer aerodynamisk men den saknar ju helt de knivskarpa, 80-tals linjerna som man älskar. 944-former alla dagar i veckan! /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Bah, då missar du ju de goa skärmbreddarna.... :
Fast det blir nog en ganska frän racerbil ändå.... /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Viktreduceringen går framåt, eftersom formarna ligger och väntar på att gjutas av så kortades bilen ner en bit idag. Samt så ställdes karossen ner på golvet för att ha en plan yta att utgå ifrån när rörramen ska passas ihop.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 70, 71, 72 >> 58 besök idag (497458 totalt) |