Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 70, 71, 72 >> 20 besök senaste veckan (497378 totalt) |
Så vad händer här just nu
Just nu så händer det inte särskilt mycket alls, det beror dock inte på tappat intresse eller motivation. För både intresset och motivationen finns fortfarande och har växt väldigt mycket på senaste tiden. Däremot så håller jag just nu på med projektet som kallas Föräldraledighet och inte ger särskilt mycket utrymme för att vara i garaget. Planen är dock att se till att det gjuts ett par bakskärmar till under början på sommaren, samt att planera klart för hur ramen ska komma att designas. Det ligger 40 meter med nya rör som bara väntar på att kapas till i ramen, lite dzuz fästen och verktyg för dessa har hittat hem, samt så ha en annan liten men viktig bit för att veta vart motor och och växellåda ska sitta i ramen. Den lilla delen är en Quartermaster kopplingskåpa i magnesium Varför vart det då en magnesiumkåpa kan man ju fråga sig, en anledning är såklart vikten, den här väger in på 3 kilo medans en original gjutjärnskåpa ligger på nästan 15 Anledning nummer två var den att just quartermaster har ett par extra fästöron för att bulta kåpan direkt i ramen som inte finns på motsvarande aluminiumkåpa. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Nu så, efter att ha fått ligga i formarna i närmare en vecka så plockades det nygjutna arslet loss. Vikten är extremt låg, ca 7,5 kilo för båda två tillsammans. Nöjdhetsgraden är 99% men bättre än såhär kan jag inte få det själv.
Var bara tvungen att göra en liten mockup. Samt en liten närbild på hur den svarta fibern ser ut... _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
kopplingskåpa och midplate i ett. smart!
kommer att bli bra det här. jag gillar bilar med rejäla höftter..eh..skärmbreddare.. förresten, jag vet inte om det har nämnts, men jag har för mig att porsche 928-toppar ska passa rätt br på CBB...vore inte det en underbar bastard, så säg _________________ Fredrik van Lienden |
||
Jakten på vikt går vidare, formar till hela framänden ligger nu i garaget och väntar på att gjutas av. Det händer lite annat bakom kulisserna också, men det pratar vi mer om senare...
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
||
Det som har jobbats lite med bakom kuliserna är det här.
Bilen har alltså begåvats med en väl utprovad difusor. Vingen lades högst provisoriskt på plats för att få en uppfattning om hur allt kommer att harmonisera i rumpan. Med största sanolikhet som kommer det att byggas ett fäste för difusorn som också håller i baklamporna och den karossbiten som är nedanför lamporna. Inuti "bagagen" ser det ut såhär, det som ska dit är egentligen bara fästen för vingen, diffusorn och något som håller i lampor och bakskärmar. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
En snabbvisit i garaget idag som egentligen bara skulle vara för att ta mått på lite delar så gjordes det en ordentlig sortering och genomgång av vad som ligger i hyllorna. Detta för att förbereda inför hösten där det har lagts in i planeringen för 2 garagedagar i månaden.
Så bilen är absolut inte bortglömd _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
2 garagedagar i månaden? fan du kommer ju aldrig bli klar _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 70, 71, 72 >> 20 besök senaste veckan (497378 totalt) |