Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 70, 71, 72   >>
20 besök senaste veckan (497378 totalt)
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874



Dette er ikke carbon cossi men polyester porsche

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
sirhiss skrev:
Dette er ikke carbon cossi men polyester porsche



_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Så vad händer här just nu

Just nu så händer det inte särskilt mycket alls, det beror dock inte på tappat intresse eller motivation. För både intresset och motivationen finns fortfarande och har växt väldigt mycket på senaste tiden. Däremot så håller jag just nu på med projektet som kallas Föräldraledighet och inte ger särskilt mycket utrymme för att vara i garaget.

Planen är dock att se till att det gjuts ett par bakskärmar till under början på sommaren, samt att planera klart för hur ramen ska komma att designas.

Det ligger 40 meter med nya rör som bara väntar på att kapas till i ramen, lite dzuz fästen och verktyg för dessa har hittat hem, samt så ha en annan liten men viktig bit för att veta vart motor och och växellåda ska sitta i ramen. Den lilla delen är en Quartermaster kopplingskåpa i magnesium Varför vart det då en magnesiumkåpa kan man ju fråga sig, en anledning är såklart vikten, den här väger in på 3 kilo medans en original gjutjärnskåpa ligger på nästan 15


Anledning nummer två var den att just quartermaster har ett par extra fästöron för att bulta kåpan direkt i ramen som inte finns på motsvarande aluminiumkåpa.


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Nu så, efter att ha fått ligga i formarna i närmare en vecka så plockades det nygjutna arslet loss. Vikten är extremt låg, ca 7,5 kilo för båda två tillsammans. Nöjdhetsgraden är 99% men bättre än såhär kan jag inte få det själv.





Var bara tvungen att göra en liten mockup.



Samt en liten närbild på hur den svarta fibern ser ut...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



kopplingskåpa och midplate i ett. smart! thumbs up

kommer att bli bra det här. jag gillar bilar med rejäla höftter..eh..skärmbreddare..

förresten, jag vet inte om det har nämnts, men jag har för mig att porsche 928-toppar ska passa rätt br på CBB...vore inte det en underbar bastard, så säg

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Mjoo, arslet blir "lite" bredare än original

Nu ska det bara bestämmas hur alla infästningar ska vara.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Schysst låg vikt på de där! Undrar vad du kommer landa på när du är klar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Målvikten är inte direkt hemlig, utom där siktar jag på under 1000 kilo startklar utan förare.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Jakten på vikt går vidare, formar till hela framänden ligger nu i garaget och väntar på att gjutas av. Det händer lite annat bakom kulisserna också, men det pratar vi mer om senare...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Matso

Här sen Dec 2002
Inlägg: 173



J.Schuman skrev:


Var bara tvungen att göra en liten mockup.





Men hur är det med vikten egentligen. Det är ju så tungt att pallbocken viker sig trots rullvagnen.,,,,,,

_________________
Mvh
Mathias Södergren
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Undermåliga pallbokar

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4101



J.Schuman skrev:
Undermåliga pallbokar
= utslitna...

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12861



Kommer snart en säljesannons på kvalitetspallbockar
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Betong golvet duger bra för mig...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Det som har jobbats lite med bakom kuliserna är det här.



Bilen har alltså begåvats med en väl utprovad difusor. Vingen lades högst provisoriskt på plats för att få en uppfattning om hur allt kommer att harmonisera i rumpan. Med största sanolikhet som kommer det att byggas ett fäste för difusorn som också håller i baklamporna och den karossbiten som är nedanför lamporna.




Inuti "bagagen" ser det ut såhär, det som ska dit är egentligen bara fästen för vingen, diffusorn och något som håller i lampor och bakskärmar.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Vad väger diffusorn? Med alla stående väggar så är det ju en hel del material. Men den är ju knappast gjord i plyfa med tanke på var den kommer ifrån hehehe

_________________
Magnus Thomé
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Det är bara ytterkanterna som just nu är i plyfa, resten väger max 5 kilo.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
mr.b
Jakobstad / Finland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 346



Hur mcket "väger" diffudorn när den är aktiv?

_________________
Mats Blomström
<>-<>-<>-<>-<>
BMW 320d touring -13
Porsche 944 -86
BMW 320iA Touring -95
Buell xb9r -03
Chimo Cobra ~82
Marin san rafael ~98
Fötter -70
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
Dom siffrorna är inte officiella

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6052


Trådstartare
En snabbvisit i garaget idag som egentligen bara skulle vara för att ta mått på lite delar så gjordes det en ordentlig sortering och genomgång av vad som ligger i hyllorna. Detta för att förbereda inför hösten där det har lagts in i planeringen för 2 garagedagar i månaden.

Så bilen är absolut inte bortglömd

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



J.Schuman skrev:
En snabbvisit i garaget idag som egentligen bara skulle vara för att ta mått på lite delar så gjordes det en ordentlig sortering och genomgång av vad som ligger i hyllorna. Detta för att förbereda inför hösten där det har lagts in i planeringen för 2 garagedagar i månaden.

Så bilen är absolut inte bortglömd



2 garagedagar i månaden? fan du kommer ju aldrig bli klar

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 70, 71, 72   >>
20 besök senaste veckan (497378 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande