Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 70, 71, 72 >> 97 besök senaste veckan (497459 totalt) |
Det blir iallafall öppningsbar förardörr, men med tanke på att dom delarna för att öppna dörren jag har tittat på enbart säljs i par så kommer nog passagerardörren också gå att ta bort.
Det blir fasta sidorutor för att minska turbulensen på luften runt bilen. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det som har hintats om är att det i bakgrunden har jobbat med förarplatsen och med det så behövde ratten hamna rätt. Vart äkta amerikanska racingdelar för att hålla den där NASCAR känslan.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Leder och lagerbock köptes alltså från USA, Summit? Funderar på att jag kanske behöver dra nytt på min bil. Borgeson knutar och lagerbock med DD-stång borde funka. Men har aldrig kommit till skott, känns dumt att köpa om jag inte behöver dem. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Jag har lite sånt liggandes om du vill köpa 1 meter DD stång och en borgesson knut som passar mot rattstången. 1500 så är det dit. Jag gav närmare 2000 för dom delarna plus frakt.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Inte så högt men lagom nära med tanke på breda framdäck, inget servo och snabb styrväxel. Jänke delar rakt igenom hela styrningen ger en förarmiljö i jänkedesign.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
ALLSTAR knutar? Bra pris på dem. 😊 Men johan, tänk över det där inget servo.. Det är bra tungkört.. Jag vet _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||||
Styrväxeln är förberedd för servo _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Dom är bra. Jag har handlat från dem i ett 20-tal år då man behöver något från deras sortiment.
Tyvärr har de inte så bra fraktavtal overseas att flygfrakten blir lite dyrare, men som tur är har jag en container som går varje månad- å då blir det prisvärt. Någon fördel ska man väl ha om man jobbar i denna branschen. Dom har en grymt trevlig butik!! - ifall man råkar vara i närheten _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Precis!
För mig som flyger grejer 3-5 gånger/ vecka blir det pengar. Måste hålla ner kostnaderna då det inte är jag som betalar frakten _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||||
Nu när det gamla vingbladet är sålt så kan ju den nya planen avslöjas...
En bil bygd på delar ifrån andra bilar som har gått sjukt fort runt banorna måste ju bli snabb tänker jag Så när det dök upp en vinge som har vunnit unlimited två gånger så måste ju bilen bli skitsnabb Alltså, jag köpte tillsammans med en annan unlimited åkare Puppans dubbelvinge. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Jag köpte den av Puppan, med viss backning ifrån en annan time attack åkare som kommer att göra formar på båda bladen. Det jag får ut av det är att jag får ett till av det lilla bladet.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 70, 71, 72 >> 97 besök senaste veckan (497459 totalt) |