Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 70, 71, 72 >> 21 besök senaste veckan (497359 totalt) |
Du har det inte lätt.
Du får gå i försvarställning efter vart inlägg Du gör. Jag gillar det Du gör för Du kommer lära Dig mycket på detta bygget som Du tar med till framtida byggen. Dock ska jag spä på Dina kompisars besswerwisserkvarn genom att påminna om att det är Ä N N U viktigare att formen och pluggen är MYCKET stabilare än den färdiga produkten. Jag förutsätter att Du gjuter den färdiga fronten som ska på bilen i kol- speciellt som Du ska göra den i honeycomb _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Nästa bygge det här är den ända bilen som jag kommer att bygga såhär pass ifrån grunden. Pluggen kommer att bli stabil när allt sitter fast där det ska vara. Så formarna kommer att bli ordentliga dom också. Ang kolfiber så tycker jag inte att priset på kol försvarar att gjuta i när jag kan få det nästan lika lätt till en tiondel av priset när jag gjuter delarna med ihålig glasfiber. Om det inte kliver in någon och sponsrar med kolfibret. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Korrigering:
Halva vikten Halva kostnaden Vinsten är att kolet är helt underbart att jobba med i jämförelse. - Mindre slibb och man slipper masken Baserat på att gjutit glas i 35 år och 3 kompletta karosser i kol Lolan är i glas enabrt för jag köpte karossen och inte har formarna När jag byggde min första bil var det den enda som fanns - men självklart blir det fler..... På nästa bil eliminerar Du alla missar Du gör/gjort på denna _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Ja, jag är seriös. Nej jag har inte slagit i huvudet. Skratta om ni vill, men här är vad som ligger i lådorna....
Aero series 50 10x15" med 4" backspacing (CA et44) Med frambromsar ihängda för kontrollmätning. Provpassat bak Vikten ligger på 12 kilo per fälg. Med gummi på så landar det på 22 kilo per hörn. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
_________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Haha! Var oxå inne på eloxerade fälgar när det begav sig, men nöjde mig med silver..
_________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar Tack till: www.vattenskarning.net www.harryj.se www.jbverkstan.se www.huddingesteel.se |
||
Tänk bara såhär . Det utgår från navet i fälgen , så vid et noll då fäster navet helt i center på fälgen . Och vid +et då flyttar du navet ut från bilen . Dvs fälgen hamnar längre in . Vid et - så flyttar du navet innåt i bilen . Å då vill fälgen hamna längre ut . Så egentligen ör det rätt lätt .. ju längre ut mot skärmkant du vill ha fälgen ju lägre et ska du ha . Å vill du flytta in fälgen så skall du öka . Lågt = brett Högt = smalt _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||
Jag håller med Janne! Det som är det roligaste med den här bilbygget är du gör allt på ditt eget sätt och det mesta blir ganska maximerat. Ska bli riktigt kul att se hur bilen blir när den är färdig! Blir nog en av de värre 924:orna som världen har skådat....
Keep on! /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Den här typen av fälgar har jag haft i åtanke sen dess att jag valde att montera Corvette axlarna. Sen att det har varit ett litet sidostpår medans tanken på att vägregga fortfarande fanns i hividet är en lite annan femma.
Nu när det vart byte till nascardäcken så återkom det att det var den här typen av fälgar som det skulle bli. Färgen valdes för att matcha ratten. Gissningsvis så kommer det att komma fler lila detaljer på bilen Claes: Det lilla 924 dna:t som är kvar kommer nog absolut att bli något helt unik i porschevärlden. Även om det inte spelar mig någon roll så. Jag vill bara ha bilen på det viset som jag vill ha den. Det roliga med dom nya hjulmuttrarna är också det att det är 1" (En Tums) fattning i hylsan till dom. Det ligger en "racehylsa" i garaget med en fjäder i botten av hylsan, så det kommer att gå fort som sjutton att skruva bort mutrarna med mutterpickan _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
||
Jaha nu fick Volvo en känga _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Våra race- och banåkarbilar Porvette 931 V8 1981. | << 1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 70, 71, 72 >> 21 besök senaste veckan (497359 totalt) |