Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 70, 71, 72   >>
7 besök senaste veckan (497359 totalt)
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Åter till den riktiga bilen

Har börjat mocka upp grenrören för att se vart det blir mest brist på plats. Förarsidan är färdigmockad



Från kollektorn blir det ett 3" crossover rör till passagerarsidan.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Coooooooolt!!!!!!




_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Har du punktat upp grenrören med ok48 eller

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
knotan skrev:
Har du punktat upp grenrören med ok48 eller


Tro, hopp och drömmar stod det på rullen

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Haha ja det går ju det med. Lite svårare bara. men jag Har gjort det med ibland iofs

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
De här är dels ett tankeexperiment och en mock Up för att hålla koll på vad som ska vara i alla tomrum, men också se hur grenrören kan tänkas att dras.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Mums

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
utsikten börjar bli intressant.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



Den är ju lite pervers sedd framifrån. Om fälgarna säger något om den kommande färgsättningen så kommer den inte lämna någon oberörd.

Vi har ju samma bakvagn. Hur räknar du på RC/Cambergain/Spårviddsförändringar? Bortser du helt från reaktionsstagen/hundbenen som sitter i färdriktningen och räknar på drivaxel och det undre staget som två bärarmar?

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



För att öka sikten kanske det skulle fungera med cutouts i toppen av framskärmarna, så det är däcken som är högsta punkten (eller du kan iaf sänka skärmens överkant 5cm).


Men då blir det ett lite annat stuk på det hela, men det är ju nästan bara kofångare fram/bak och rutram som har form kvar från startkarossen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Klingan. Bakvagnen har vi diskuterat en del jag och Göran, vi mätte lite på det för något år sen men jag kommer vad vi kom fram till för höjd då Det jag har gjort i förändringsväg är att jag har monterat dom senare fästena för camberstagen som sänker infästningen ca 1 tum och gör camberstaget och drivaxeln mer paralela.

Jag kommer också att ha en hel del mindre fjädringsväg än vad en C4 har original så det kommer inte bli så mycket rörelser i camber och spårvidsförändringar i bakvagnen.

Fälgarna hintar dock inte ett dugg om kommande färgsättning.

Niklas: När bilen stog på hjul så kollade jag lite på hur långt fram på huven jag såg, och det var precis fram till mitten av hjulen. Så höjden på skärmarna ser jag inte som något problem.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Glasfiber pusslet har börjat att hamna på rätt plats..

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Hjulhusen på förarsidan är alltså påbörjat nu. Det blir inte särskilt mycket kvar av framskärmarna eftersom det ska öppnas upp bakom hjulet för ett ordentligt luftutsläpp. Behöver dock gjuta lite nya bitar glasfiber som är långa nog för att nå runt hjulen, och jag behöver gjuta en ny nosplåt för den andra är alldeles för dåligt gjuten.




_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5554



Det kommer gå att svänga med framhjulen hoppas jag. Ser trångt ut i hjulhuset.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Det är ju flera centimeter till godo framåt

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 884



Vore det inte en bra idé att klyva fronten på mitten och sätta en 30 cm passbit i mitten? Då får du direkt tillräckligt breda/djupa hjulhus utan jättebreddare framåt så att bilen kan svänga. Med nuvarande mockup så får du en vändradie på typ 300m, om man samtidigt beaktar de massivt utbyggda ET-fälgarna.

Knölade dit 20 tummare på en S6Plus (C4) en gång i tiden. Vid första försöket kunde bilen inte ens köra rakt fram, det tog i överallt. Masserade hjulhusen ca en decimeter (bakåt) för att bilen skulle bli körbar.

_________________
Magnus Falk
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Då hade det ju varit bättre att klyva hela bilen och gått massor med utrymme inne i bilen, men att klyva gör att original linjerna försvinner. Tanken är att det ska vara en 924 på steroider. Vändradie spelar noll roll på en racerbil, utrymme för däcken kommer att finnas.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Nu börjar grunden till vänster framskärm att dom som jag vill ha den... Det kommer att ventilera ut bra med luft bakom framhjulen iallafall.





Har börjat kika lite på diffusors i splittern också, det är inte jättemycket utrymme innanför nosen, men det blir nog bra ändå.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



Johan, du måste tänka om med hjulhuset där, du kommer inte kunna svänga,hjulet kommer ta i i framkant på hjulhuset bara vid nån grad styrning. Tänk på din styrradiecentrum ligger innanför fälgen. Rena lådbils effekten. Tro mig jag vet..

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050


Trådstartare
Björn, jag har mätt hur långt framför jag behöver utrymme och det räcker faktiskt som det är

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Jag har sett samma sak i andra biltrådar, där det på bild, som nu ser åt helskotta för trångt ut, oftast visar det sig sedan vara så. Men inte alltid, bilder kan luras,
MEN det ser ut som att det där aldrig kan funka om du inte luras eller håller inne med något som kommer senare.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 70, 71, 72   >>
7 besök senaste veckan (497359 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande