Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 70, 71, 72   >>
20 besök senaste veckan (497358 totalt)
Nisse
Uppland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 164



Du var ju lite sugen på att testa våra formar? Vi behöver ju breda våran en "aning"! Har du någonstans vi kan slå våra påsar ihop och plasta? Hör av dig till Tord eller mig.

_________________
Olle Danielsson
#88 Stötdämparexperten
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Nisse skrev:
Du var ju lite sugen på att testa våra formar? Vi behöver ju breda våran en "aning"! Har du någonstans vi kan slå våra påsar ihop och plasta? Hör av dig till Tord eller mig.


Ska luska lite. thumbs up

Missade en bild.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Plastar kan man väl lika gärna göra ute....
Just nu är jag för trångbodd- Svalt och friskt

Har man inget ute kan Ni hålla till på Sergels torg...Tips från coachen!!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Funkar det med mina älsklings-headers ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Det vet jag inte ännu, ser lite trångt ut...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Det var det där med att hitta rätt bantningskur för bilen, plåt är ju som bekant tungt och tråkigt. Nu har en kur för vikten i bakändan hittats. Tillsammans med Tord och Olle så kommer det att gjutas upp några uppsättningar med 924:a rumpor i plast, en av dessa kommer att monteras på den här bilen. Formarna ligger nu iallafall i garaget.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



2QIK4U skrev:
Plastar kan man väl lika gärna göra ute....
Just nu är jag för trångbodd- Svalt och friskt

Har man inget ute kan Ni hålla till på Sergels torg...Tips från coachen!!


Vad är det där för front? / H

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



En Mazzarini *blink*

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Håkan Haver
Ingarö
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1444



2QIK4U skrev:
En Mazzarini *blink*


Ok, hänger inte riktigt med på tänket. Men man förstår ju inte allt. Ser mest ut som en avgjuten tidig Lola t 70

_________________
Håkan Haver / Ingarö
Ex proj / Alfa bertone Iluzione
Ex proj / Mazzarini R/T
Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Jag är en hejare på att retas ibland *blink*
Det är den främre biten från en tidig som jag parat ihop med bakre delen från den äldre då jag tycker den tidiga är snyggast på en gatbil och vill ha den looken.
Sen har den senare en bredare kaross som möjliggör 16" breda däck...
Sen är det en snabb sak att byta front då jag även har form till den nyare som möjliggör 4-5 km/h högre topspeed genom gynnsammare aerodynamik.
Tyvärr ar det tagit större delen av hösten att figga dessa formar och ombyggnationen.
Har ifs hunnit sticka emellan med lite snickrande på chassiet med

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637



2QIK4U skrev:
Jag är en hejare på att retas ibland *blink*
Det är den främre biten från en tidig som jag parat ihop med bakre delen från den äldre då jag tycker den tidiga är snyggast på en gatbil och vill ha den looken.
Sen har den senare en bredare kaross som möjliggör 16" breda däck...
Sen är det en snabb sak att byta front då jag även har form till den nyare som möjliggör 4-5 km/h högre topspeed genom gynnsammare aerodynamik.
Tyvärr ar det tagit större delen av hösten att figga dessa formar och ombyggnationen.
Har ifs hunnit sticka emellan med lite snickrande på chassiet med


Har du köpt ett helt chassiet från Superlite eller bara upphängningen på bild? Bra finish på deras grejor

Nu skall vi inte kladda i johans tråd.

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Firman jag jobbar på är deras svenska agentså jag måste vara insatt i hur allt funkar och så måste vi ju visa vad bitarna går för alltså bygger vi hela bilen från grunden.
Fran och jag är bekanta sen nåt 10-tal år tillbaks.
Nu är det färdigkladdat - självklart.
Ber om ursäkt, men svarade bara artigt på frågor
Have a nice weekend!

PS Du har väl sett vår film i ämnet?? Full screen och full volym gäller!! Enjoy!!
https://www.youtube.com/watch?v=aB8Okel7cU4

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Kan du inte starta en projekttråd och vissa bilder där på alla fräna delar och bilar ni bygger på?

Skulle nog vara uppskattat thumbs up

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Tackar!
Om det är mig Du tänker på så låter det kul, men samtidigt följer därmed ett ansvar att hela tiden uppdatera- vilket skrämmer mig.
Jag har aldrig vart så mycket för att berätta för andra vad man bygger - förräns det är färdigt. Trots det har jag för att testa dragit igång en projekttråd på folkaforumet då jag på deltid bygger en Karmann Ghia/ Porsche Boxster till fästmön och inser hur mycket jobb det är att uppdatera den- Hualigen!!
Utöver det bygger jag för tillfället på Lolan, en Corvette -67 cab och en Camaro - PLUS en racerbil i USA. och en kväll i veckan hjälper jag dottern med hennes bil (900 hk Chevelle) som börjar bli riktigt fin nu...
Det skulle bli för splittrat.
Sen ska man ju hålla igång de bilar man redan har *pust*
Äsch! Vill någon veta något kan de fråga. Själv tycker jag det inte är så speciella byggen
Så vi står över det , för stunden i vart fall

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är idioten igång nu igen ...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



J.Schuman skrev:




Om du kapar ner till något som liknar ovanstående och sedan kör plast resten så kommer du nog ner rejält i vikt. Om du ändå skall plasta - har du inte funderat på 968 utseende?

En sak som jag undrar över är varför du skall köra big block, ur ren viktsynpunkt t.ex. Smallblock eller något LSx-derivat företrädesvis i aluminium väger ju mindre. Nu ligger motorn visserligen i garaget men sånt löser man ju med en annons på blocket.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Det är precis sådär mycket som kommer att kapas bort bakåt, kanske lite mer faktiskt även i framändan så kommer det att kapas friskt

Ang 968 bakdel så tycker jag faktiskt inte att den är särskilt snygg och så känns det som att "alla" bygger om till 968, hade jag velat ha en 968 så hade jag köpt en 968.

Jag älskar ljudet och vridet i bigblocken, sen att kunna bygga en 10 liters sugmotor med alublock och runt 1000 sugmotorhästar

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



"Ang 968 bakdel så tycker jag faktiskt inte att den är särskilt snygg och så känns det som att "alla" bygger om till 968, hade jag velat ha en 968 så hade jag köpt en 968."

Jag instämmer till 100% !! 968 är troligen mer aerodynamisk men den saknar ju helt de knivskarpa, 80-tals linjerna som man älskar. 944-former alla dagar i veckan!
/Claes thumbs up thumbs up

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Det blir inte ens 944 skärmar, formarna hör till den här 924an...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Bah, då missar du ju de goa skärmbreddarna.... :
Fast det blir nog en ganska frän racerbil ändå....
/Claes thumbs up

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047


Trådstartare
Viktreduceringen går framåt, eftersom formarna ligger och väntar på att gjutas av så kortades bilen ner en bit idag. Samt så ställdes karossen ner på golvet för att ha en plan yta att utgå ifrån när rörramen ska passas ihop.


_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porvette 931 V8 1981.
<<   1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 70, 71, 72   >>
20 besök senaste veckan (497358 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande