Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Förarkurs för Juniorer och seniorer av JTCC/SLC
2900 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Inbjudan till förarlicenskurs för morgondagens Touring car-förare. Tid och plats: fredag den 19/9, kl 08.00-18.00 på Anderstorp Raceway. Kursen sker i anslutning till SLC:s tävling. Genomförd kurs berättigar till Junior och seniorlicens i Racing för täckta bilar.

Kursavgift: SEK 400:- för juniorförare (upp till 18 år) och SEK 600:- för seniorförare. Deltagare ske ha egen standardbil, godkänd hjälm (ej integral) och overall för någon bilsportgren.

Intresseanmälan (för vår planering) görs till Ulf Carleflod, e-post: ulf.carleflod@ejes.nu, mobil 070 850 28 78. Betalning sker på plats vid kurstillfället.

För frågor och ytterligare information, kontakta Ulf Carleflod.

Läs mer om S40 Challenge på vår hemsida www.s40challenge.nu.

Kursen är ett samarrangemang mellan klassföreningen S40 Challenge, SLC Racing och SBF.


_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Fredrik - SLC skrev:
Inbjudan till förarlicenskurs för morgondagens Touring car-förare. Tid och plats: fredag den 19/9, kl 08.00-18.00 på Anderstorp Raceway. Kursen sker i anslutning till SLC:s tävling. Genomförd kurs berättigar till Junior och seniorlicens i Racing för täckta bilar.

Kursavgift: SEK 400:- för juniorförare (upp till 18 år) och SEK 600:- för seniorförare. Deltagare ske ha egen standardbil, godkänd hjälm (ej integral) och overall för någon bilsportgren.

Intresseanmälan (för vår planering) görs till Ulf Carleflod, e-post: ulf.carleflod@ejes.nu, mobil 070 850 28 78. Betalning sker på plats vid kurstillfället.

För frågor och ytterligare information, kontakta Ulf Carleflod.

Läs mer om S40 Challenge på vår hemsida www.s40challenge.nu.

Kursen är ett samarrangemang mellan klassföreningen S40 Challenge, SLC Racing och SBF.



Hur ska jag hinna samla ihop pengar till både hjäm, overall avgift och bensinen på mindre än en månad
Får väll ta och sno lite pengar från föräldrarna
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Andrew Petrykowski skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Inbjudan till förarlicenskurs för morgondagens Touring car-förare. Tid och plats: fredag den 19/9, kl 08.00-18.00 på Anderstorp Raceway. Kursen sker i anslutning till SLC:s tävling. Genomförd kurs berättigar till Junior och seniorlicens i Racing för täckta bilar.

Kursavgift: SEK 400:- för juniorförare (upp till 18 år) och SEK 600:- för seniorförare. Deltagare ske ha egen standardbil, godkänd hjälm (ej integral) och overall för någon bilsportgren.

Intresseanmälan (för vår planering) görs till Ulf Carleflod, e-post: ulf.carleflod@ejes.nu, mobil 070 850 28 78. Betalning sker på plats vid kurstillfället.

För frågor och ytterligare information, kontakta Ulf Carleflod.

Läs mer om S40 Challenge på vår hemsida www.s40challenge.nu.

Kursen är ett samarrangemang mellan klassföreningen S40 Challenge, SLC Racing och SBF.



Hur ska jag hinna samla ihop pengar till både hjäm, overall avgift och bensinen på mindre än en månad
Får väll ta och sno lite pengar från föräldrarna


om du menar allvar med att ta licensen, så har jag ett gäng overaller mm som du kan låna.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



dude skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Inbjudan till förarlicenskurs för morgondagens Touring car-förare. Tid och plats: fredag den 19/9, kl 08.00-18.00 på Anderstorp Raceway. Kursen sker i anslutning till SLC:s tävling. Genomförd kurs berättigar till Junior och seniorlicens i Racing för täckta bilar.

Kursavgift: SEK 400:- för juniorförare (upp till 18 år) och SEK 600:- för seniorförare. Deltagare ske ha egen standardbil, godkänd hjälm (ej integral) och overall för någon bilsportgren.

Intresseanmälan (för vår planering) görs till Ulf Carleflod, e-post: ulf.carleflod@ejes.nu, mobil 070 850 28 78. Betalning sker på plats vid kurstillfället.

För frågor och ytterligare information, kontakta Ulf Carleflod.

Läs mer om S40 Challenge på vår hemsida www.s40challenge.nu.

Kursen är ett samarrangemang mellan klassföreningen S40 Challenge, SLC Racing och SBF.



Hur ska jag hinna samla ihop pengar till både hjäm, overall avgift och bensinen på mindre än en månad
Får väll ta och sno lite pengar från föräldrarna


om du menar allvar med att ta licensen, så har jag ett gäng overaller mm som du kan låna.


Jag har inte köpt en E30 318is för inte, och det är inte för inte jag ska lägga ut 11-13lax på chassit
Eftersom det kostar såpass lite så måste man passa på dessutom, frågan är bara om jag får ihop pengar till bensin och hurvida det kommer att krocka med mitt pluggande.
Jag skulle verkligen uppskatta om jag fick låna overal och hjälm av dig om resten löser sig för mig!

Fredrik:
Krävs det några förkunskaper för att klara av kursen?
Eller kan även gröngölingar som mig klara av att genomföra den?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Andrew Petrykowski skrev:
Fredrik:
Krävs det några förkunskaper för att klara av kursen?
Eller kan även gröngölingar som mig klara av att genomföra den?


Hittills har jag inte varit med om att någon har misslyckats med att ta licens i våra arrangemang thumbs up ...... fast någon ska väl vara den första

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Fredrik - SLC skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Fredrik:
Krävs det några förkunskaper för att klara av kursen?
Eller kan även gröngölingar som mig klara av att genomföra den?


Hittills har jag inte varit med om att någon har misslyckats med att ta licens i våra arrangemang thumbs up ...... fast någon ska väl vara den första


Det där var juh uppmuntrande... >
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Kan faktiskt rekommendera kursen för dig Andrew.... thumbs up

Den som håller i den är Uffe Carleflod som är klassrepresentant för S40 gänget och dom kommer gå igenom det mesta runt om kring S40 racingen också förrutom det obligatoriska för att få licens....

Hur som helst.... det är inte svårt men däremot rätt kul oftast... åsså blir man ju "RIKTIG RACERFÖRARE" efter

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Fredrik - SLC skrev:
Kan faktiskt rekommendera kursen för dig Andrew.... thumbs up

Den som håller i den är Uffe Carleflod som är klassrepresentant för S40 gänget och dom kommer gå igenom det mesta runt om kring S40 racingen också förrutom det obligatoriska för att få licens....

Hur som helst.... det är inte svårt men däremot rätt kul oftast... åsså blir man ju "RIKTIG RACERFÖRARE" efter


Hehe, jo det låter väldigt intressant.
Problemet nu blir att skrapa ihop pengar till bränslet, då det kommer att gå åt två tankar bara på att komma dit och åka hem...
Tänkte ta med en vän som är fotofetischist, men han jobbar juh som en vanlig människa han är den dagen... Så jag kan inte få bränslepengar där inte, varför annordnar ni det på en fredag för? Slå om det till helgen istället så kan jag komma undan med halva bensinpriset
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
PM ar en lösning på det till dig.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Tänk på att licensen kostar pengar sedan också. Inte så mycket, men om man ligger på marginalen kan ett par, tre hundringar vara pengar det också. Om man inte tar ut den ett år så tappar man den, tror jag?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



AndersY skrev:
Tänk på att licensen kostar pengar sedan också. Inte så mycket, men om man ligger på marginalen kan ett par, tre hundringar vara pengar det också. Om man inte tar ut den ett år så tappar man den, tror jag?


Det är inte så värst marginelt för mig.
Det handlar bara om att min arbetsgivare råkade glömma att upplysa mig om att min första lön kommer med en månads fördröjning. Därför har det varit ruskigt knäppt med min ekonomi i två månader nu.
Jag har levt sedan början av den här månaden med en totalekonomi på 10kr!!!
Turligtnog bor man fortfarande hemma, så jag har juh lyckats överleva
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Kommer det att komma fler tillfällen??? Alltså typ nästa år kanske?

Har hört nånstans att det finns ett kostnadstak på hur mycket det kostar per år om man har fler en 1 licens stämmer det? (inte aktuellt men lite kuriosa.)

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Gustav Uhlander skrev:
Kommer det att komma fler tillfällen??? Alltså typ nästa år kanske?

Har hört nånstans att det finns ett kostnadstak på hur mycket det kostar per år om man har fler en 1 licens stämmer det? (inte aktuellt men lite kuriosa.)

Ja, jag betalar lika mycket med 2 licenser(racing+gokart) som jag gjorde förut med 1 så jag antar att det blir lika dyrt oavsett hur många du har.
Däremot blir det som sagt dyrare beroende på vilken typ du har, debutant, nationell eller internationell.

Hmm, undrar om det går att uppgradera bara en licens och vad som händer då? Blir alla uppgraderade då? Eller måste man vänta med uppgraderingen tills man fyllt kraven för alla licenserna?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lennart Mäkinen skrev:
Uppdateras inte racinglicensen till Nationell automatiskt till andra året?
Så funkade det med min dragracinglicens. (som jag inte löst ut på två år...).


Jag har aldrig kört någon racingtävling, men jag har Nationell licens för racing...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Jag dyker upp! Ska ta och skriva ett mail så fort jag kommer hem, för nu är det brottom till skolan
Jag svänger förbi dig o lånar overall o grejjer av dig någon gång dude
Är det ingen annan från forumet som tänker åka dit?
Kanske tillochmed någon från stockholm så man kan åka i "konvoj" ned?
Citera
Inför träffar
Förarkurs för Juniorer och seniorer av JTCC/SLC
2900 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande