Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 | << 1, 2 7210 besök totalt |
|
||||
Jag ska bara byta fram ja. Är det väldigt viktigt att det sitter samma fram som bak? Isåfall får jag väl köpa orginal. Jag måste iallfall få ihop bilen nästa vecka. Kom igen nu, någon måste väl ha något tips!? |
||||
Jag har kört med originalbelägg och gatdäck och nu sist med r-däck.
Jag tycker det har fungerat över förväntan! Jag har dock inte piskat på bana varv efter varv, men i konbana och några varv på bana har det fungerat kanon! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Min fundering var att om du byter fabrikat så kanske dom får olika beteende vid olika temperaturer/pedaltryck/etc, dvs bromsbalansen kan ändras. Beror ju givetvis på vad du byter till, men det säkra kortet är ju original, om det nu sitter original bak. Dessutom verkar ju folk nöjda med original över lag så det är väl inget att hänga läpp för Eller dom kanske är dyra? |
||||
Nja inte så. 525:- hos Bmw i Jönköping Nej, det får nog bli orginal då. Jag tänkte jag lika gärna kan köpa lite bättre belägg när jag ändå köper, men orginal funkade bra på Sviestad förra året, om man kylde efter några varv. Var köpte du dina Ferodo, och för hur mycket? |
||||
DS3000 köpte jag av Carl Rydquist här på forumet. Det är ju racebelägg, så dom gnisslar rätt bra på gata och tar lite sämre när dom är kalla. Byter du till dom så ska du nog byta runt om.
Men han har nog Ferodo gatbelägg också, maila och fråga. Hans mailadress är 070.3363773@telia.com. |
||||
Jag skulle inte oroa mig alltför mycket vad gäller att ha värre belägg fram. Själv kör jag med PFC97 fram och PFZ bak utan problem.
Sedan behöver du inte köpa värsta sortens racebelägg heller bara för du köper racebelägg. Det finns ju grader även här. Ett litet tips vad gäller Mintex-belägg är köpa dem från England via http://www.eurocarparts.com/. Till min gamla 325:a köpte jag Mintex C-tech (borde vara blandning M1144) och ATE PowerDisc skivor för halva priset mot vad hittade dem för i Sverige. (~1500:- + 350:- i frakt) Detta prisförhållande behöver inte gälla fortfarande. Jag tyckte dessa fungerade fint då. Idag skulle jag säkert inte tycka lika efter ha vant mig med PFC97 på M3:an. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Beställde orginal igår. Jag får väl se till att köra slut på dom nästa år, när man inte ligger i lumpen.
|
||||
Hej igen, det var ett tag sen jag skrev på rejsa, men jag läser ibland. (Skyller på att lumpen förstörde mitt rejsa-beroende )
Har ett litet "problem" med att säkring 10 gick hela tiden, och det började hända efter att jag hade bytt urtrampningslager. Så jag tänkte att det hade med back-sensorn/backljuset, så jag kopplade ur sladden som kommer från växellådan. Men det hjälpte ju inte. Så efter lite letande med multimeter, märkte jag att att det går 6 Ampere genom säkring 10 när ett relä sitter i. Men jag vet inte vad relät gör för "nytta" eller vad det används till. Hittar ingenting i Hynes eller instruktionsboken Men den drar 6 Ampere och gör så att säkring 10 går hela tiden som går till varvräknare, temp-, bensin-mätare och fläkten. Jag har testat alla elektriska utrustning jag kan komma på, men allt funkar... Det gula till vänster: Jag tittade på BP's 318is-sida och bilderna där så finns det inga säkringar på "utsidan" av säkringsboxen: Någon som vet vad dom är till för? (Specielt den till vänster) |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 | << 1, 2 7210 besök totalt |