Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Insurfade bilder
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (11035 totalt)
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347


Trådstartare
Eftersom jag letade efter Faltz-Alpina-bilden i min dator så hittade jag ett par bilder till som jag inte ville undanhålla er.





De är inhämtade på okänt ställe på nätet.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347


Trådstartare
Skulle gissa att den här bilden är lite äldre.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



otroligt snygg turbo instalation på 320:in överst, men var tar röret vägen efter turbon??
Först 180grader bakåt sedan 180grader framåt igen mot IC:n, verkar skumt. Någon som kan förklara??

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

ThomasT skrev:
otroligt snygg turbo instalation på 320:in överst, men var tar röret vägen efter turbon??
Först 180grader bakåt sedan 180grader framåt igen mot IC:n, verkar skumt. Någon som kan förklara??
Vi behöver en STÖRRE version av sprängskissen


_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347


Trådstartare
ThomasT skrev:
otroligt snygg turbo instalation på 320:in överst, men var tar röret vägen efter turbon??
Först 180grader bakåt sedan 180grader framåt igen mot IC:n, verkar skumt. Någon som kan förklara??
Kanske syns bättre med större bild?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Sådär ja, nu hänger jag med...

Mycket trevlig installation

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Tjaa, när ni BMW-fånar är inne med lite bilder på lite "Klassisk Rejsing" passar väl jag också på som den Scirocco-fåne jag är !!



En oettinger preparerad skapelse från mitten på 70-talet. Skall tro att det rör sig om -74/-75 årsmodell. Aaaaningen modifierad !!

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045







Mer BMW. Svenska denna gång.

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Rätt stadig turbo på Alpinan, ingen liten lättrycksturbo inte!

Jag har sagt det förr, mycket läckra bilder på det här forumet!

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Är dom svartvita bilderna tagna på Knutstorp?

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



JohanR skrev:
Är dom svartvita bilderna tagna på Knutstorp?

JohanR


jepp, finns att beskåda på Hyllinges hemsida. http://www.hyllingems.nu/

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



hmm.. nehe.. testar igen då

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

J***R vad alla trådarna med bilder är härliga!! Vilka bilder!!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Amazonen med fetbreda bakdäck, PV'n som bromsar på sig, Elvan som smiter runt tight, hoppande 02'an....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ja storyn säger att det var en ganska skör och extrem maskin, dendär 320 turbon. Fast resultaten med den motorn var anledningen till att de började överväga F1 i slutet av 70-talet. En Cossi F1 V8:a lämnade på den tiden runt 500hk, ur dessa F2 maskiner på 2 liter, fick man ganska snabbt ut runt 450... Det var då Paul Rosche inte kunde sova lika väl om natten... ok, att man inte fick ha mer än 1,5 liter i F1, men det trodde han sig kunna lösa.

Ronnie P körde en av dessa 320-bilar. Bla på 24 timmars på Dytona. Start på eftermiddagen som sig bör, Ronnie hade bokat fklyget hem redan kl. 8.00 dagen efter. "Men då är ju racet inte slut?" frågade ngn journalist. "Nä, men det är bilen! Den kommer hålla några timmar, kanske lite fler, men inte 24." Ronnie satt på sitt flyg. Bilen höll sådär 4-5 timmar. Då hade de en 2-litersmaskin i den som lämnade ca 650 hk. Fast jag har för mig att de ledde stort den tiden de var med...

Man kan väl säga att det var en rullande testrigg. När F1-motorerna sedan dök upp med sina 1499cc funkade det lite bättre. VM-titeln till Pique i en Brabham BT52 med en motor ingen idag vet hur stark den var i träningsutförande. "Våra nya bromsbänk, som många garvade åt för den var så överdrivet graderad, gick bara till 1200 hk och den bottnade vi ganska snabbt. En kvalificerad "gissning"/teoretisk uträkning ger att vi hade runt 1440hk...eller lite till...", enligt Herr Ing. P. Rosche. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



1977 körde Schnitzer med denna bil


1,4 liter, turbo, ca 400 hk. sista året man tävlade med 02an på högsta nivå. Om man inte räknar BMWSC BMW-cup

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Anders C skrev:
JohanR skrev:
Är dom svartvita bilderna tagna på Knutstorp?

JohanR


jepp, finns att beskåda på Hyllinges hemsida. http://www.hyllingems.nu/

/Anders C



Nu vaknade jag till oxo! En klassiskt 911 !! (t o m 1973 i min definition) Är det en 69:a ungefär? Är det någon som har fler sådana kort på gamla 911:or?

Måste erkänna att jag faktiskt inte ser var på Knutstorp dom är tagna, är det Lito?

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Stop! Backa bandet... *Snackar med mig själv...*

-69 åkte man med turbo första gången i 02:orna på race. Då var det 2 liter och runt 300hk med 2 ventilsteknik.
Kanske kan ha fel om 2 liter i 320... Eller vänta nu... De hade 650 i dom som värst...

Jo, det var ju två olika klasser i tyska banrasingserien då! :idea:
Åkte man med 1,4 liter och andningshjälp klassade man in i lilla klassen.
Så var det nog ja...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Saaaatan vilken bild den med PV; som bromsar sig in i sidan på nr51! Vad är det för bil? En Ford av nått slag eller?
thumbs up thumbs up thumbs up

MVH

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Fredrik C skrev:
Saaaatan vilken bild den med PV; som bromsar sig in i sidan på nr51! Vad är det för bil? En Ford av nått slag eller?
thumbs up thumbs up thumbs up

MVH


Ser ut som en Cortina.
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Anders C skrev:
1977 körde Schnitzer med denna bil


1,4 liter, turbo, ca 400 hk. sista året man tävlade med 02an på högsta nivå. Om man inte räknar BMWSC BMW-cup

/Anders C


En sån har jag i mindre skala här hemma i hyllan. Närmare bestämt 1:43.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Bilder o videos
Insurfade bilder
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (11035 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande