Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Insurfade bilder | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (11035 totalt) |
Eftersom jag letade efter Faltz-Alpina-bilden i min dator så hittade jag ett par bilder till som jag inte ville undanhålla er.
De är inhämtade på okänt ställe på nätet. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
otroligt snygg turbo instalation på 320:in överst, men var tar röret vägen efter turbon??
Först 180grader bakåt sedan 180grader framåt igen mot IC:n, verkar skumt. Någon som kan förklara?? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Tjaa, när ni BMW-fånar är inne med lite bilder på lite "Klassisk Rejsing" passar väl jag också på som den Scirocco-fåne jag är !!
En oettinger preparerad skapelse från mitten på 70-talet. Skall tro att det rör sig om -74/-75 årsmodell. Aaaaningen modifierad !! _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
jepp, finns att beskåda på Hyllinges hemsida. http://www.hyllingems.nu/ /Anders C _________________ /Anders C |
||||
|
||||
Ja storyn säger att det var en ganska skör och extrem maskin, dendär 320 turbon. Fast resultaten med den motorn var anledningen till att de började överväga F1 i slutet av 70-talet. En Cossi F1 V8:a lämnade på den tiden runt 500hk, ur dessa F2 maskiner på 2 liter, fick man ganska snabbt ut runt 450... Det var då Paul Rosche inte kunde sova lika väl om natten... ok, att man inte fick ha mer än 1,5 liter i F1, men det trodde han sig kunna lösa.
Ronnie P körde en av dessa 320-bilar. Bla på 24 timmars på Dytona. Start på eftermiddagen som sig bör, Ronnie hade bokat fklyget hem redan kl. 8.00 dagen efter. "Men då är ju racet inte slut?" frågade ngn journalist. "Nä, men det är bilen! Den kommer hålla några timmar, kanske lite fler, men inte 24." Ronnie satt på sitt flyg. Bilen höll sådär 4-5 timmar. Då hade de en 2-litersmaskin i den som lämnade ca 650 hk. Fast jag har för mig att de ledde stort den tiden de var med... Man kan väl säga att det var en rullande testrigg. När F1-motorerna sedan dök upp med sina 1499cc funkade det lite bättre. VM-titeln till Pique i en Brabham BT52 med en motor ingen idag vet hur stark den var i träningsutförande. "Våra nya bromsbänk, som många garvade åt för den var så överdrivet graderad, gick bara till 1200 hk och den bottnade vi ganska snabbt. En kvalificerad "gissning"/teoretisk uträkning ger att vi hade runt 1440hk...eller lite till...", enligt Herr Ing. P. Rosche. |
||||
Nu vaknade jag till oxo! En klassiskt 911 !! (t o m 1973 i min definition) Är det en 69:a ungefär? Är det någon som har fler sådana kort på gamla 911:or? Måste erkänna att jag faktiskt inte ser var på Knutstorp dom är tagna, är det Lito? _________________ Pär Hylander |
||||
Stop! Backa bandet... *Snackar med mig själv...*
-69 åkte man med turbo första gången i 02:orna på race. Då var det 2 liter och runt 300hk med 2 ventilsteknik. Kanske kan ha fel om 2 liter i 320... Eller vänta nu... De hade 650 i dom som värst... Jo, det var ju två olika klasser i tyska banrasingserien då! :idea: Åkte man med 1,4 liter och andningshjälp klassade man in i lilla klassen. Så var det nog ja... |
||||
En sån har jag i mindre skala här hemma i hyllan. Närmare bestämt 1:43. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Bilder o videos Insurfade bilder | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (11035 totalt) |