Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2973 besök totalt |
Försäkring
Vi hadde våran Ascona A Rally bil helförsäkrad hos Länsförsäkringar 1150:-/år (2005) _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Re: Försäkring
Visste de om att det var en rallybil? Vad hade ni fått i ersättning? Jag har haft halvförsäkring på en rallybil men det var för att bolaget hade råkat göra fel (IF) normalt så stöld/brandförsäkrade de ej. Kolla med Skoghag här på forumet, vet inte om hans bolag är igång än men där ska det gå. Är själv intresserad av det.. _________________ Daniel Steiner |
||||
Jag hade mina rallybilar försäkrad hos Länförsäkringar (i Härnösand), det har aldrig varit något problem. Varför får ni inte halvförsäkra
![]() |
||||
Re:
För att bolagen säger att de inte halvförsäkrar tävlingsbilar. Vad hade du för premie? Var det en besiktningsman ute och kollade? Hur värderade dem bilen? Min är ju en Volvo 242 -75:a, inte värd så mycket i deras listor ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||
Re:
Kommer inte ihåg premien (tror det var marginelt högre än en vanlig bil). Ena bilen var dom ut och fotade, sen har dom bara bett mig ta lite egna bilder. Ang värde sa dom att det är *aktuellt marknadsvärde* som gäller om det skulle hända något. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2973 besök totalt |