Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI 16V -88 ----- Nisse 1967-2020
<<   1, 2, 3 ... , 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (73151 totalt)
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Fast det har ju jag också...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Ja det är ju tråkigt om det fattas hk..
Kan vara så att din är tyngre än J,L:s.
En vacker dag så kanske jag kan ta med "min" Golf oxå så vi kan jämföra..
Annars så råkar det finnas 2,0l motorer hemma ifall du vill bygga ny motor vid sidan...

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

Nisse var en av mina första vänner i den här bilhobbyn. Efter att ha haft en väldigt lång och tung sjukdomsperiod med cancer gick han bort för några veckor sen. Du är saknad Nisse. Jag skulle vilja skicka en stor tröstekram till Jenny och lillgrabben Anton som får kämpa vidare nu. Utan pappa och make Nisse. Jag kommer att tänka på er två och Nisse många gånger i framtiden.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Väldigt tråkiga nyheter. jag kom i kontakt med Nisse i samband med kinnekullekörningar som GTI och Opelklubben arrangerade i början av 2000-talet. Blev alltid välkomnad av Nisse och gänget att köra fast jag hade en gammal BMW.

Vila i frid.

_________________
/Anders C
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Åhh...
Det var väldigt tråkiga nyheter.
En stor förebild för många och även mig...

Tänker på hans familj...

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9850

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Träffade bara Nisse ett fåtal ggr i den riktiga världen, men hade desto mer intressanta diskussioner i cybervärlden.
You will be missed 😢

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Alltid lika vänlig och glad och hjälpsam. Många härliga diskussioner på Kinnekulle och vid slalomkörningar.
Favoritminnet är dock när jag stod hemma i garaget och höll på med 914:en sommaren 2016 och det stannar en orange bubbla utanför och Nisse kliver ur med ett glatt leende bara för att kolla hur det gick för mig med bilen.
Tack Nisse, du är saknad.
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6874

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ibland saknar man bara ord.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7599

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag är säker på att Nisse sitter i en folkabuss i precis de rätta kulörerna och ser ner på oss alla. Vila i frid och vi ses i Nagiala

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 560



På träffarna på Kinnekulle ring vi hade ihop med GTI-klubben var ju alltid Nisse med, vi hade kul på banan eftersom vi körde ungefär samma varvtider, fast Nisse var alltid lite snabbare än mig.
Såå tråkigt att man aldrig mer få se honom, "Nisse med Golfen" det är så jag kommer att minnas honom och det var så han kallades när jag och mina kompisar pratade om honom.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11878



Vila i frid

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1861



Tack för alla diskussioner i depån och alla gånger vi kört ikapp på kullen. Du var snabbare men ack så kul vi hade

Räknar med att du är snabbast även där ovan

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356



Träffade aldrig Nisse, men efter att ha kamperat här på Rejsa ungefär lika länge så blev jag ändå märkbart tagen av vad som hänt. Det blir alltid en påminnelse om att vi inte har obegränsat med tid - man ska inte ska skjuta upp saker man verkligen vill göra och säga det man verkligen vill ha sagt till personer i ens närhet, för plötsligt är det för sent.

Tänker på Nisses nära och kära!

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10136



Jag träffade aldrig Nisse men upplevde att han verkligen var en del av kärnan här. Niklas som jag umgåtts på banorna under året och jag pratade om att rejsa.nu verkligen är fantastiskt. Speciellt då en del vänner man haft nästan dagligen här i 15 år helt plötsligt dyker upp i verkligheten när man är ute på olika evenemang.

Jag förväntade mig att träffa Nisse när som helst men får leva med de fina minnen hans inlägg här har gett.

_________________
Anders Hansson
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2081



Väldigt tråkigt att höra

Tänker också på Nisses familj

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Börjat skriva här i tråden några gånger de senaste dagarna - men vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Men nu tog jag i alla fall sats och plitade ner några rader.

Jag träffade Nisse första gången på Kullen i början av 2000-talet och sedan ett antal gånger genom åren i bilåkasammanhang på banorna och också när Nisse hade vägarna åt Stockholmshållet. Vi träffades även vid några tillfällen när jag råkade vara i Lidköping i tjänsten. Men oftast sågs man naturligtvis på Kullen. Nisse brukade dyka upp och säga hej och prata lite även om han för tillfället inte själv körde.
Min son Niklas som innan han hade körkort ofta följde med mig på banåkaträffarna brukade ibland hänga med Nisse lite när det var bilaktiviteter på gång. Nisse var super-ödmjuk och snackade gärna skit med då 14-årige Niklas. Tror de hade hade kul när de tjabblade på. Några år senare när Nicke själv hade körkort och plågade sin BMW på banorna vet jag att de gärna skjutsade varandra några varv.
Av de personer jag lärt känna genom rejsa var Nisse definitivt en i skaran av de som jag upplevt som allra trevligaste och ödmjukaste.
Det är nu några år sedan vi senast sågs och jag har aldrig träffat Nisses familj - men jag kommer absolut att tänka på Nisse & Co varje gång jag är på Kullen eller ser en vinröd Golf. Ta hand om er!

_________________

Rice and shine
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17345



Som många andra kände jag främst Nisse via forumet och träffade honom vid några enstaka tillfällen. Han var en av dem som skapade stämningen här på Rejsa och därigenom gjort det till ett forum som fortfarande lockar mig tillbaka.
Det känns galet att han är borta, men det är tyvärr så livet fungerar. Vi som finns kvar får försöka trivas trots att han fattas.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Det var inte många gånger jag träffade Nisse, men jag minns honom ändå med värme. Det tillfälle som etsats sig fast i minnet är ett midsommarfirande på gamla F18 i Tullinge 2006.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=29459

Känns helt galet att det var 14 år sedan... Trots det sorgliga som fick mig att leta upp den här tråden så sitter jag nu här med ett leende på läpparna, Nisses aktiva närvaro då märks tydligt även i eftersnackstråden.

Vila i frid!

_________________
Mattias Meldert
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Midsommarfirandet i rejsa-anda på Tullinge 2006 går ju till historien.
Nisse ärade Stockholm med ett sommarbesök, en inte helt oväsentlig anledning till att det blev så trevligt och lyckat.

Jag kikade lite efter bilder och konstaterar att vi tog en hel del bilder under firandet. Såklart fastnade Nisse på bild...






_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare
































_________________
Magnus Thomé
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Såå fin bil..

Minns den och Nisse på min första Nurburgring-resa....
Fortsatt Vila i frid Nisse

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI 16V -88 ----- Nisse 1967-2020
<<   1, 2, 3 ... , 12, 13, 14   >>
7 besök senaste veckan (73151 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande