Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3-04
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (22978 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Svensson skrev:
Man får gratulera till en grymt fräsch bil med väldigt snygga uppgraderingar, bara ett par r-däck som fattas


mm, och lite hjulvinklar..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Magnus Svensson skrev:
Man får gratulera till en grymt fräsch bil med väldigt snygga uppgraderingar, bara ett par r-däck som fattas


Jepp, R-däck hade suttit som en smäck. Hade äran att få åka med en 996 GT3 RS på Nürburgring i sommras...jäklar vilket grepp den hade när R-däcken var uppvärmda

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Supramannen skrev:
Magnus Svensson skrev:
Man får gratulera till en grymt fräsch bil med väldigt snygga uppgraderingar, bara ett par r-däck som fattas


mm, och lite hjulvinklar..


Hjulvinklar är fixat, jag kan inte exakt hur den är ställd, men har alla värde finns på pränt....förra ägaren verkar ha varit väldigt noga med att spara alla papper på förändringar som gjorts på bilen. Han har även bytat avgassystem, finns papper på att det skulle vara cargrafic, men det är det inte...det dokumentet hade han för att visa upp vid besiktning om någon blev gnällig, så jag vet inte egentligen inte vad det är för system...låter gött iaf. thumbs up thumbs up Fick även med orginalljudämparna om besiktningsgubbarna inte skulle gilla välljudet

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Blev ena jobbigt att se alla dessa sjukt fina bilder..................

Vill också ha en......

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Väldigt läcker bil thumbs up

Var det möjligtvis dig och sonen(!?) jag träffade på ringen tidigt i sommras och sen på knutstorp (då banan var Tetra Pak hyrd)??
Jag kör en blå Z3

Hur som helst.... grattis till en riktigt trevlig bil

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Fredrik Larsson skrev:
Väldigt läcker bil thumbs up

Var det möjligtvis dig och sonen(!?) jag träffade på ringen tidigt i sommras och sen på knutstorp (då banan var Tetra Pak hyrd)??
Jag kör en blå Z3

Hur som helst.... grattis till en riktigt trevlig bil


Helt riktigt, vi ses säkert vid fler banträffar hoppas jag

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
rotrex vr6
Arvika
Här sen Jan 2007
Inlägg: 187



Då slipper jag väl stå vid skampålen . Kommer nog aldrig tyvärr ha råd med ett sånt mästerverk
som porsche GT3 är. Dra/slipa bort den hemska kolfiber draperingen på fälgarna och låt
dom andas BBS lemans känsla och utseende som dom fälgarna förtjänar.

Hoppas inte du tar det som elakartad kritik, Allt jag menar är att sådan drömvagn som du
har förtjänar så mycket mer än fake styling, du har ju världens bästa sportvagn enligt
många biltidningar .

Lägg gärna upp mer bilder på kärran så man kan drömma sig bort när man mekar vw

_________________
Mathias Hellqvist
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
rotrex vr6 skrev:
Då slipper jag väl stå vid skampålen . Kommer nog aldrig tyvärr ha råd med ett sånt mästerverk
som porsche GT3 är. Dra/slipa bort den hemska kolfiber draperingen på fälgarna och låt
dom andas BBS lemans känsla och utseende som dom fälgarna förtjänar.

Hoppas inte du tar det som elakartad kritik, Allt jag menar är att sådan drömvagn som du
har förtjänar så mycket mer än fake styling, du har ju världens bästa sportvagn enligt
många biltidningar .

Lägg gärna upp mer bilder på kärran så man kan drömma sig bort när man mekar vw


Njaee...tror inte jag ska ge mig på att slipa på dom fälgarna ...jag förstår hur du menar, mer bling än race, men om jag gör någonting, så blir det andra fälgar med R-däck isåfall
Fler bilder kommer.

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
rotrex vr6
Arvika
Här sen Jan 2007
Inlägg: 187



Förstår att du inte vill ge dig på att riva å slita på felfria BBS Lemans thumbs up .

En riktig drömvagn är det, ha det gör gött på träffarna när du framför porschen!

_________________
Mathias Hellqvist
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
På begäran några bilder.



_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



bertil1 skrev:
Supramannen skrev:
Magnus Svensson skrev:
Man får gratulera till en grymt fräsch bil med väldigt snygga uppgraderingar, bara ett par r-däck som fattas


mm, och lite hjulvinklar..


Hjulvinklar är fixat, jag kan inte exakt hur den är ställd, men har alla värde finns på pränt....förra ägaren verkar ha varit väldigt noga med att spara alla papper på förändringar som gjorts på bilen. Han har även bytat avgassystem, finns papper på att det skulle vara cargrafic, men det är det inte...det dokumentet hade han för att visa upp vid besiktning om någon blev gnällig, så jag vet inte egentligen inte vad det är för system...låter gött iaf. thumbs up thumbs up Fick även med orginalljudämparna om besiktningsgubbarna inte skulle gilla välljudet


Syftade på hjulvinklar fär ban åka, på bilder ser det ut att va plus camber..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Ångan
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 35



En mycket fin 04:a! Kolfiberdetaljerna ser verkligen helt rätt ut, mycket trevligare än så blir det nog inte.

_________________
Claes Ångström
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Supramannen skrev:
bertil1 skrev:
Supramannen skrev:
Magnus Svensson skrev:
Man får gratulera till en grymt fräsch bil med väldigt snygga uppgraderingar, bara ett par r-däck som fattas


mm, och lite hjulvinklar..


Hjulvinklar är fixat, jag kan inte exakt hur den är ställd, men har alla värde finns på pränt....förra ägaren verkar ha varit väldigt noga med att spara alla papper på förändringar som gjorts på bilen. Han har även bytat avgassystem, finns papper på att det skulle vara cargrafic, men det är det inte...det dokumentet hade han för att visa upp vid besiktning om någon blev gnällig, så jag vet inte egentligen inte vad det är för system...låter gött iaf. thumbs up thumbs up Fick även med orginalljudämparna om besiktningsgubbarna inte skulle gilla välljudet


Syftade på hjulvinklar fär ban åka, på bilder ser det ut att va plus camber..


Jag vet faktiskt inte hur den är ställd, bilden kanske ger svar...tyska är inte så lätt att förstå alltid


_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Som jag trodde är det uppsatt för gata

Camber
Bak 1,5
Fram 1

resten såg bra ut

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Supramannen skrev:
Som jag trodde är det uppsatt för gata

Camber
Bak 1,5
Fram 1

resten såg bra ut


Det var ju bra, då lärde jag mig nåt Nu är den avställd, så jag behöver inte ändra ngt nu, men vilka vinklar rekommenderar du när det är dax för ringen?

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Daffy
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 42



Hur skall du ha hjul-vinklarna på ringen ? Hur fort vill du åka ? Med den inställningen du har nu kan du köra till Ringen och tillbaka utan att förstöra däcken. Med mera camber blir bilen bättre på banan ,men du riskerar att förstöra däcken på autobahn. Upp till 2.00 grader camber kan du sätta och köra ner utan problem, men bilen blir mer nervös på raksträkaorna.

_________________
Daffy Wallerius ____ ___
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Daffy skrev:
Hur skall du ha hjul-vinklarna på ringen ? Hur fort vill du åka ? Med den inställningen du har nu kan du köra till Ringen och tillbaka utan att förstöra däcken. Med mera camber blir bilen bättre på banan ,men du riskerar att förstöra däcken på autobahn.


Ja det bästa vore att att ta bilen på släp till ringen, många gör ju så....hur tungt får en Skoda Felicia dra?

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



En Z4 också. Bra smak thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
Hobbe skrev:
En Z4 också. Bra smak thumbs up


Jepp..frugans.

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



bertil1 skrev:
rotrex vr6 skrev:
Läcker bil thumbs up

Gillar verkligen backspeglarna och inredningen med kolfiber inlägg.
Men, fälgarnas ekrar ser ut att vara nån påklistrad fake kolfiber historia.
Är det inte äkta så ska man inte ge sken av det. (tycker jag)

En så läcker bil som en porsche GT3 förtjänar inte billig fake styling, om det visar sig
vara riktiga kolfiber ekrar i fälgar ber jag ödmjukats om ursäkt


Du har helt rätt, Fälarna är BBS-Lemans med kolfibercentrum...beställda på det viset, men det är naturligtvis inte kolfiber rätt igenom, dock finns det fälgringar i kolfiber har jag hört av kunnigt folk.


Så fälgarna är fejk? Tycker i så fall du bör lacka dom, tex svarta, förstör helhetsintrycket på en annars klockren bil tycker jag.

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399


Trådstartare
24-Seven skrev:
bertil1 skrev:
rotrex vr6 skrev:
Läcker bil thumbs up

Gillar verkligen backspeglarna och inredningen med kolfiber inlägg.
Men, fälgarnas ekrar ser ut att vara nån påklistrad fake kolfiber historia.
Är det inte äkta så ska man inte ge sken av det. (tycker jag)

En så läcker bil som en porsche GT3 förtjänar inte billig fake styling, om det visar sig
vara riktiga kolfiber ekrar i fälgar ber jag ödmjukats om ursäkt


Du har helt rätt, Fälarna är BBS-Lemans med kolfibercentrum...beställda på det viset, men det är naturligtvis inte kolfiber rätt igenom, dock finns det fälgringar i kolfiber har jag hört av kunnigt folk.


Så fälgarna är fejk? Tycker i så fall du bör lacka dom, tex svarta, förstör helhetsintrycket på en annars klockren bil tycker jag.


Allt är ju en smaksak, personligen tycker jag dom är snygga, men vetskapen att det inte är kolfiber rakt igenom får även mig att bli lite kluven. Att lacka dom svarta kunde vara ett alternativ, men bara man backar ett par meter ifrån bilen så är dom ganska svarta. ..se själv.

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3-04
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (22978 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande