Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI -99
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (11383 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Banbil och Bruksbil:

Massor av tung utrustning: El-hissar, centrallås med fjärrlarm, klimatanläggning, konstantfarthållare, stora skinnpaketet med Recaro stolar, innerbelysning från Passat W8. (aka Porrbelysning)
"ProjektZwo" design paket vilket innebär frontspoiler, sidokjolar, bakkjol, sänkt chassi med H&R fjädrar och BBS RV 17" fälgar. På banan rullar den på BBS 15" med Toyo R881.

Motorn har fått en vitamin dos bestående av ett steg3 trim (205hk/330Nm) från Hohenester monterat och justerat hos AceCompetition i Borås. Optimerat flöde till IC:n. Stålspunna bromslangar med Motul RBF600 i sig, Pagid RS44 bromsbelägg fram, EBC Green Stuff belägg bak. AceCompetition specialmotorstag, Powerflex Polyuretan bussningar i framvagnen. Avskärmat koniskt filter från K&N. Laddtrycksmätare från Equus.

Tid på SS 1.33.52



_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Nu har bilen fått lite bättre dämpare i form av Gula Koni, samtidigt byttes fjädrarna till H&R. H&R fjädrarna visade sig vara väldigt snarlika de som satt innan.

Bromsbeläggen fram är bytta till Pagid RS44.



_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Har monterat en bakre krängningshämmare från H&R, för att förhoppningsvis minska understyrningen.

Jag har tyvärr inte provkört än, för jag tänkte byta bussningar till främre hämmaren samtidigt vilket misslyckdes... så jag måste in på verkstad och få lite hjälp.....





_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Sådär nu har jag varit ute och kännt på bilen. Måste säga att det vart över all förväntan... thumbs up bilen är mycket mindre understyrd och verkar allmänt piggare på att svänga...
Nu ska det bli spännade på nästa bankörning och se hur bilen uppför sig.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



shit vad fin det är...jag visste inte att den har turbo...är det nått du har satt på? för jag kan inte komma ihåg att jag såg turbo på en kompis GTI

_________________
Björn Hansson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Zolektric skrev:
shit vad fin det är...jag visste inte att den har turbo...är det nått du har satt på? för jag kan inte komma ihåg att jag såg turbo på en kompis GTI

Från och med mkIV som kom -98 så har GTI'n turbo.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Zolektric skrev:
jag visste inte att den har turbo...är det nått du har satt på?

Tar mig friheten att svara här trots att Golfar inte riktigt är mitt starka område

Golf mk4 gti har alltid turbomotor, i Thomas fall så rör det väl sig om en 150hästars maskin som har blivit något vässad thumbs up Det fanns väl även en 180hästare som kom runt 2001 eller nåt vill jag minnas, nån jubileumsmodell eller nåt Sen fanns det ju några som hette V5, V6 & R32 också, plus några smallblockare...

Thomas: En sån där bit rör kanske hade varit nåt för mig också, för jag har en bil som är behäftad med samma bekymmer som din hade verkar det som Våra bakvagnar ser väldigt lika ut kan jag även notera av bilderna att döma.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Som vanligt är jag inte tillräckligt snabb

_________________
Peter Karlsson
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



v6 och r32 har jag hört talas om. änn en ny sak man har lät sig

OT: vad står R32 för?

_________________
Björn Hansson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Zolektric skrev:
v6 och r32 har jag hört talas om. änn en ny sak man har lät sig

OT: vad står R32 för?


R: tyska Rennsport, tävling ungefär. Fast nuförtiden så är det lika missbrukat som "turbo" var på 80-talet...
32: Motorvolymen 3.2 liter

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Under hösten så bättrade jag på viktfördelningen lite, 10kg mindre över framaxeln.... (lite bling bling varning...)




_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Nice!

Lugn Thomas, det är juh bara att lacka den i bilens kulör så blir du av med Blingfaktorn..
För det är väl det du vill

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Läckert Thomas!

Fast jag hade nog lackerat den, diskret som jag tycker om att vara.
Det får nog bli någon liknande lättningsoperation för min del också, eller rättare sagt, flyttning av vikt bakåt. Batteriet sitter ju längst fram och det kan ju inte bli sämre om jag flyttar det till bagaget.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



ojoj då va vackert! thumbs up Vad är det för en huv, är det ren kolfiber eller är det nån sån där glas och kolfiber kombination?

_________________
Peter Karlsson
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Läckert Thomas!

Fast jag hade nog lackerat den, diskret som jag tycker om att vara.
Det får nog bli någon liknande lättningsoperation för min del också, eller rättare sagt, flyttning av vikt bakåt. Batteriet sitter ju längst fram och det kan ju inte bli sämre om jag flyttar det till bagaget.


Jag har också funderat på att flytta batteriet. Borde vara en relativt enkel mod som ger relativt stor skillnad.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689


Trådstartare
Barbapappa skrev:
ojoj då va vackert! thumbs up Vad är det för en huv, är det ren kolfiber eller är det nån sån där glas och kolfiber kombination?

Det är en glas/kolfiber combo från realcar. Jag tror inte att man kan få en ren kolfiberhuv för rimliga pengar.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182



Är fästena och det gjorda i glasfiber eller? borde väl gå att kapa bort glasfibret, men det kanske är ett nödvändigt ont?

_________________
Niklas Grahn
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Mycket snygg.....gillar den "prydliga" looken.
Huven satt som smäcken!! thumbs up
Synd att inte fler rejsar med den numera lite tunga GTI-kärran.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1694



BALAN skrev:
Är fästena och det gjorda i glasfiber eller? borde väl gå att kapa bort glasfibret, men det kanske är ett nödvändigt ont?


Nu ska jag inte svära på att det är så med hans huv, men det är ganska vanligt att man har glasfiber i mitten och kolfiber längst ut. Glasfibermattan arbetar lite som distansmaterial så. Man kan även få de spänst/fjädrande egenskaperna man vill ha genom att kombinera glas och kolfibermatta på rätt sätt.

Dessutom gör det ju att man kan få en huv som ser ut att vara av kolfiber utan att ruinera sig på kolfibermatta, vilket jag tror är främsta anledningen på huvar , men som sagt så är det även ganska vettigt att göra så.

Jag skulle nog köra med bara glasfiber om jag gjöt (stavas?) själv, pga priset. När lacken är på så ser man ju ingen skillnad, och till kaross duger polyester + glas rätt bra, och har ju ett helt annat pris än epoxy + kol.


Söt bil föresten .

_________________
Markus Ålind
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



om trådägaren har planer på att byta ut skinnfåtöljerna framtill i vagnen så har jag en uppsättning underreden som ska passa Golf mk4 & Lupo från Sabelt (tror jag) som ligger och skräpar i garaget.

_________________
Peter Karlsson
Citera
BALAN
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 182



Passar dom Polo också eller?

_________________
Niklas Grahn
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTI -99
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (11383 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande