Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2008-04-26 Björkvik Ring
<<   1, 2, 3
16623 besök totalt
sören t
Täby
Här sen Feb 2008
Inlägg: 15



Som utlovat har nu Kenneth varit och kört runt på Björkvik Ring.Här nedan kan Du läsa hans rapport.
Vi kommer att sätta upp koner så att ingen ska behöva köra i sårigheterna på rakan samt be banägaren att flytta några gamla elverk som står lite olämpligt. Vad avser ljud så har Björkvik samma normer som övriga banor, det vill säga 95 db vid förbipassage.

I skrivande stund finns ca 20 platser kvar. Anvisningar för anmälan hittar Du i ett annat inlägg högre upp.

Sören T

Besökte Björkviksring i tisdags 080219

På landningsbanan fanns en del skador på asfalten, men banan är bred, så det finns mycket plats att köra på.
Det är ingen bana man jagar varvtider på, det finns det ju andra banor för.
Men den duger bra för att testa bilarna.
Det är en gamal landningsbana med två raksträckor och två kurvor, vid den nedre bör man nog köra med insidan av hjälmen.
Fixar man med lite konor så tror jag att man kan få en trevlig testbana, det är ju skoj när det svänger.
om man går in på länskartor och kollar efter Björkviks flygplats, så får man en bra bild om hur banan ser ut.
http://www.gis.lst.se/lanskartor/


Jag kommer,

Hälsningar Kenneth Winkler

_________________
Sören Trygg
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Nu har jag betalt. Kommer med lite moddad bil.

_________________
bmw bmwsson
Citera
sören t
Täby
Här sen Feb 2008
Inlägg: 15



Ett antal deltagare är att förvänta från sportvagnsserien SPVM. Det kommer flera spännande bilar,
Ford GT40, SAKER, BMW, Alfa, Corvette, troligen en Clubmanracer, Lotus seven, LOLA T70 och mycket annat godis.

Sören T

_________________
Sören Trygg
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Betalt thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
sören t
Täby
Här sen Feb 2008
Inlägg: 15



Nu har vi bara ca 10 platser kvar. Du som tvekar--anmäl Dig nu! Hur Du gör finns i ett inlägg relativt långt ner på sidan 1

Sören T

_________________
Sören Trygg
Citera
qfvist
Sthlm
Här sen Mar 2008
Inlägg: 12



ny här e man

krävs licens eller dyl för att köra?

vore kul o piska lite fiat uno turbo hehe..

_________________
Andreas Ängwall
Citera
lamp
alvesta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8



En liten replik

95 db vid förbipassage är fel.
Enligt domen i Miljödomstolen den 26/10- 06 så får bullret högst uppgå till 75 db vid start och 66 db vid körning detta gäller om det är en tävling. Om det inte är en tävling (en sådan skall utlysas i god tid ) så är det riktvärdena från Naturvårdsverket som gäller dvs 60 db vid fasad vard 07:00-19:00, 55 db vid fasad vard 19:00- 22:00 samt Lör Söndag 07:00-19:00 övrig tid så får ingen bullrande verksamhet förekomma.
Bara för att klargöra lite[/quote]

_________________
Pelle svensson
Citera
sören t
Täby
Här sen Feb 2008
Inlägg: 15



Detta gäller Dig som är föranmäld och har betalat anmälningsavgiften.
Det finns 4platser kvar idag den 1 April.
Välkommen till Björkvik Ring den 26 April.
Ett samarrangemang med Challenge gänget. (www.challenge.nu)
Detta evenemang är till för att Du ska kunna testa Din bil efter vinterns mödor i garaget därför strävar vi efter många körpass.

Incheckning:
Ha 200:- i beredskap helst i jämna pengar
Ljuddämpare
Alla bilar skall ha effektiv ljuddämare.
Försäkringar
Arrangören och/eller banuthyraren ansvarar ej för skador. Alla deltagare kör på egen risk. Inga försäkringar finnes! observera att det är din bilförsäkring som skall gälla för bil och/eller personskador både på förare och/eller tredje person. Många försäkringsbolag godkänner ej denna form av banträff/testkörning, varför din bilförsäkring eventuellt inte gäller. Du ansvarar själv för att kontrollera detta med ditt försäkringsbolag.
Evenemanget är lagligt, dock ej sanktionerat av SBF. Därför måste du, om du är en licensierad förare inom SBF, säkerställa hos SBF att du får delta. Du kommer att få signera ett papper att Du tagit del av detta i samband med incheckningen.
Vid körning på banan gäller:
Säkerhetsbälte (minst trepunkt), hjälm och heltäckande klädsel av ej brandfarligt material (typ bomull) skall användas. Inga lösa föremål får finnas i bilen eller i dess bagage utrymme. Alla fönster skall vara stängda. Inga passagerare får följa med. Övriga åskådare/funktionärer skall stå så att de inte utgör någon risk för sig själva eller någon annan. Arrangören förbehåller sig rätten att avstänga förare som är vårdslös. Vi uppskattar om Du kan medföra en brandsläckare. Vid skada som kräver räddningstjänst larmas denna via 112.
Åskådare

Av säkerhetsskäl tillåts endast personer som får plats i förarens bil såsom funktionär eller mekaniker in på området.

Städning o röjning

Efter avslutad dag ägnar vi ca 30 min åt städning, om det behövs.
Bogsering av eventuella haverister ordnas endast till depåuppställningsplats.

Service

Vi kommer att ha med en kompressor, Ett litet urval motoroljor från UNOCAL 76, Tidtagning för Dina egna jämförelser kommer att kunna ske. thumbs up
Du tar med ett glatt humör och tillräckligt med bensin.







Program

08.30 Incheckning öppnar
09.00 Förarmöte med information om dagen Alla
09.30 Rundtur på banan Alla
10.00 klassvis testkörning i 10-15 minuters pass enligt nedan
Klass 1
Klass 2
Klass 3
Klass 4
Klass 1
Klass 2
Klass 3
Klass 4
Klass 5 Reserv A
Klass 6 Reserv B
Därefter rullar vi detta schema, troligen får vi tre upprepningar ytterligare men inget är gjutet i sten. Vi anpassar programmet efter behoven.
16.00-16.30 Släpper vi ut efter behov som skvarstår
16.30-17.00 Städning



Klassindelning preliminär

1. Registrerade bilar racebana och konbana
2. oregistrerade bilar racebana och konbana
3. Drifting
4. Dragracing
5. Reservklass A och för nybörjare eller Dig som vill ta det extra lugnt. Registrerad bil.
6. Reservklass B och för nybörjare eller Dig som vill ta det extra lugnt. Oregistrerad bil.

Sören T

_________________
Sören Trygg
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Måste tyvärr avanmäla mig då jag ska åka rally i Västerås denna dag.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Platser kvar?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Dirtrider
Torshälla
Här sen Aug 2004
Inlägg: 69



Jag kan va på för drifting, platser kvar?

_________________
www.m-d-s.se
www.gasamk.se
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Min plats står till förfogande. Men det kostar 300kr som jag betalt in redan.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



om min bil är ihopskruvad och jag hinner besiktiga ska jag försöka komma om det finns platser kvar då.

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Splittade ut till en eftersnackstråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46160


_________________

Rice and shine
Citera
Inför träffar
2008-04-26 Björkvik Ring
<<   1, 2, 3
16623 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande