Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45 >> 72 besök senaste veckan (176783 totalt) |
|
||||||
8 kg styck! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Här är det glest mellan uppdateringarna som vanligt...
Så här ser de nya fälgarna ut: Så här ser de ut när de används: Lite experiment i garaget; blir inte aktuellt att testa i år, men det kanske blir ett jämförande test 2019. och så har jag köpt en ny(are) dragbil - utan dragkrok... monteras i dag :-) _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Några bilder och en film (tack Simon och Pontus) från MSCC KM4 på Sturup Raceway.
En rolig dag i bättre väder än man kan tro när man ser bilderna. Resultat i kval 1 / kval 2 / race blev 2 / 3 / 3, vilket väl är OK, men roligast var att jag under race satte klassens snabbaste varv: 1:09.302. Det mindre roliga var de vanliga problemen med kopplingen som inte frikopplar riktigt när den blir varm, samt att jag satte höger bakhjul i armco-räcket; kunde dock köra klart stinten (kval 2). Det enda jag inte kände igen var att bilen var lite understyrd; det enda jag ändrat sedan sist är att jag minskat lite på kompressionsdämpningen bak (lågfart) samt ställt in corner weights. Idag fick jag hem ett par nya fälgbanor, så nu ska här skruvas splitfälg. Premiär för nya dragbilen - som inte gillar släpets LED-lampor... CX-5 + MX-5 En nybucklad fälg Officiell tid blev 1:09.302. Jakten på att ta tillbaks 3:e-platsen efter en usel start: https://youtu.be/b7J6boNjZE0?t=159 _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Så kul att se dig kräma ur ytterligare bättre tider efter alla dessa år med bilen och grattis till de höga placeringarna !
Diggar verkligen de nya hjulen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Tack Edvin! Blev lite sugen på slicks efter vårt depåsnack.... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Ja det är lika bra att gå på slicks direkt! Harva runt med en massa plastbaljor i C kan inte vara något vidare Lika bra att lämna pallen tom och... eh... ja. Hursom, slicks bra! _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Nu ska vi inte dra för långa växlar. Man kan ju dubbla i Modsport _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Trendbrott!
En hel hög med bidler. Bytt till lättare startmotor Bytt till lättare generator Bytt till större och lättare bromsar fram Bytt spjällhus till ett med hel spjällaxel Bytt klent justerbart gaspedalstopp till stabilt stopp Bytt till elektrisk vattenpump med egen styrenhet _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Grymt att följa denna tråden och få tips om hur man kan få bilen lättare på mer och mer extrema vis!
Startmotorn, jag gissar att det är en från en NB? Och den går då rakt på utan något krångel? _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Jag har ju bytt till 6-växlad låda, men eftersom startmotorn till den 5-växlade passar på den 6-växlade kan man ju anta att även omvänt ska passa. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Nä, det väger! Allvarligt talat så har jag aldrig märkt något behov ens med original pytte-bromsar. Anade lite oråd när jag täppte till under hela fronten, men inte ens då märkte jag några problem... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Två utav tre skruvar är likadant. Den i mitten skiljer men den går att hoppa över så sparar du vikten av en bult också 😁 _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||||
Gissa hur många jag använder. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
||||||
Jag har klurat på det där, men än så länge är det två skruvar. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Finns nog plats för en vev längst fram _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||||
Kontrollerade att båda fälgmodellerna passar över de nya bromsarna. Det gör de.
Jag hamnade ju i den lite udda situationen att jag var tvungen att byta till större skivor för att compomotive-fälgarna skulle passa... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Glömmer lätt mitt största problem under 2018 - att kunna växla med den 6-växlade lådan!
Jag vet inte varför det krånglar men att det inte är en ensam orsak vet jag i a f. På den här bilden som jag hittade ser jag en potentiell orsak som inte är ett fel utan en (kanske) mindre bra konstruktion - åtminstone för snabba, precisa växlingar? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
Tror inte Bill har nåt erbjudande för black Friday så det är bara att handla när som
Delrinbussning runt kulan naturligtvis. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 43, 44, 45 >> 72 besök senaste veckan (176783 totalt) |