Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -93 Roadsport C
<<   1, 2, 3 ... 43, 44, 45
6 besök senaste veckan (176677 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Drygt en månad efter mitt förra inlägg skrevs, kraschade jag (igen) med MTBn och fick en knäledsfraktur som satte stopp för såväl mekande (Lotusen) som körande i några månader. Miatans första tur utanför garaget blev med trailer till Sturup Raceway för MSCC KM4. Första passet (fri träning) kändes förstås lite ovant - inte minst den jättelika originalratten i jämförelse med Lotusens pyttelilla ratt) och varvtiderna var inget att skriva hem om... Som tur var lossnade det redan på första tidsträningen (kvalet) med bästa tid i klassen (1:10,012 officiellt).
Det var väldigt mycket skräp på banan, vilket gjorde att man fick köra lite andra spår än vanligt (eller samla på sig en massa skräp och få obalans...).
Andra tidsträningen gav ingen förbättring och jag fick starta rejset i pole med två startsnabba Lotusar efter mig - läge för att tappa minst 2 placeringar... jag har ju svårt att komma iväg iom att miatan är väldigt lätt i baken efter allt lättande.
Den här gången kom jag ändå iväg ganska bra och det var bara Bjarne i Lotus Elise som kom förbi mig i starten.
Jag kände mig rätt trygg i att kunna komma förbi igen i någon av hårnålarna och så blev det ganska snart. Trots en otäck felväxling i nedförsbacken efter högfartsvänstern (2:an istället för 4:an) lyckades jag hålla Bjarne bakom mig och resten av rejset var det ganska lugnt. Seger för andra året i rad.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Det här blir bara en kort dåligt samvete-uppdatering. Den stackars bilen står utomhus.



Detta för att jag till slut tagit tag i det jag länge lovat, att ge min frus miata lite kärlek...


_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Bilen står fortfarande utomhus, men nu på och under presenning (inte som på bilden utan med en större presenning som går ner till marken).
Som tröst ska den få oljekylare från IL motorsport. ;-)



_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



står den där bak o skäms....

Får ta o svetsa den där rosten på Mia bil då... thumbs up

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Fixxe skrev:
står den där bak o skäms....

Får ta o svetsa den där rosten på Mia bil då... thumbs up


Jaaa!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Miata -93 Roadsport C
<<   1, 2, 3 ... 43, 44, 45
6 besök senaste veckan (176677 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande