Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2409 besök totalt |
Vilken bil (Långlopp)? Kan detta vara något?
Hej, är ute efter en raceklar, bakhjulsdriven långloppsbil. Vet dock ej vad man ska titta på för bilar. Vad tror ni om denna? och vad ska man lägga för bud? ![]() http://java.resultatservice.com/ress Eller kanske kolla på någon ombyggd JTCC bil? http://java.resultatservice.com/ress Vad är en bra förstasäsongsbil? Vill ju helst ha bakhjulsdrivet, kanske inte för att det går fortare, utan för att det är det enda vi har erfarenhet av (911). Tacksam för svar. /John _________________ John Sundström |
||||||||||
Mantan finns även som annons här på rejsa(ircc).
Då begärde man runt 35.000:- för den. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||
Re: Vilken bil (Långlopp)? Kan detta vara något?
Mina ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||||||
Re:
Det var ju väldigt nära 30-40k... _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||||||||
TobbeC, vi verkar ha liknande matematiska kunskaper, då även jag tycker att 300 kan vara ganska långt ifrån. ![]() Taket ligger väl inte vid 40, men helst inte mer än 60-70K. _________________ John Sundström |
||||||||||
Har Caran köpt ny bil!
![]() Skönt att slippa meka Kinnekullekrachen! Var nog billigare att köpa ny bil... Då ses vi nästa säsong igen! Finns en nästan färdigbyggd E36 i Grebbestad för 75k, ligger på blocket. Filemons Corsa såg jag var till salu men minns inte var jag såg den eller vad den kostade. Det är en snabb bil. |
||||||||||
Re:
det va väl den jon körde på gotland? _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||||
Är inte Per Hylanders 924 en bra bil för ändamålet? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Tord Ringenha11 |
||||||||||
Re:
Ja det är den _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
ja där får man mycke bil för pengarna _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||||
Re:
Nej då, inte än i alla fall... ![]() Det är inte vi som har köpt den orange S40n men den kommer att dyka upp i ERCup till våren. ![]() Vår plan är fortfarande att få ihop vår bil igen, men det beror naturligtvis på vad Semcon-Caran har för idéer... När det gäller val av bil så hänger det väldigt mycket på vilken klass ni har tänkt att köra? En E36 M3 passar väl enbart i SLC och MSLS snabbaste klass, medan en 16v tvåliters bil passar i stort sett alla serier. När det gäller diverse Volvo-motoriserade bilar typ Mantan så beror det på vilken volym man har. Vi (ERCup) tillåter 2.5 l, SLC tror jag har 2.6 l och andra serier har 2.3 l... Så jag tror det är smart att börja i den ändan. ![]() Sedan är S40n kanske inte det roligaste att köra, felhjulsdriven som den är... Men driftsäkerheten är mycket hög vilket betyder mycket körning, vilket är viktigt om man inte ska tröttna. Vi har bara brutit ett lopp på fyra år, och det berodde på en avåkning (finalen i år). Den har även bra bränsleförbrukning vilket har gjort att vi har lyckats placera oss på hyggliga placeringar efter 6 timmar, som bäst 5:a, trots att vi inte har snabbaste varvtiderna. Mvh Thomas _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||||
Hittar inte den ![]() Porschen hade dock inte alls varit dum, men vilken långloppsserie kan man köra den i? Är det inte en ganska dyr bil/serie för att börja med? Men man kan ju köra den på gatan också ![]() ![]() _________________ John Sundström |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2409 besök totalt |